“Adawiyah!!... tak lain x bukan mengendap crush dia la tu..Ternyorok2 macam tikus aku tengok tepi pintu, tu yang nama Rakus tuHAHHHAHHAAHA..” ujar Aarez yang kebetulan mahu ke kelas 6HL.
Sementara itu…kelas 6HL
“Kau tengok tu Adam, budak perempuan tu hari2 datang stalk kau, pergilah tegur dia. Kesian dia, dah 3 tahun kot dia crush kat kau” nasihat Iqie kepada rakannya.
“Aku tahulah, tapi… kau tahukan… dia adik Syafiq. Nanti aku kene bahan dengan Syafiq kalau aku couple dengan adik dia” keluh Adam.
Dia yang sememangnya bermusuh dengan Syafiq, pelajar atlet kelas 6 Hang Apa Jelah (6HAJ) takut keadaan akan menjadi lebih keruh. Sudahlah dia pernah ada sejarah hitam dengan Syafiq. Dia tidak mahu dirinya dipersendakan musuhnya.
“Hoi!” sergah Aarez
“Mak kau hijo. Terkejut aku.”
Muka Adawiyah sedikit pucat akibat terkejut.“Kau ni tak habis2 stalker crush kau si hitam tu. Dah 3 tahun wei, move on jelh. Minat la orang lain pulak, aku ke? Kau kan suka orang korea kan? Akulah calon terbaikkhohohooho” ujar Aarez sambal membuat gaya ala2 comel letak tangan bawah dagu.
“Hisshh kau ni, buat terkejut aku je. Bagi le salam lain kali. Ala… nak buat macam mana, dah dia sorang je aku rasa paling hensem dalam sekolah ni. Hitam2 pon seksihohoh..Aku x paham la kenapa abang aku x suke dia. Dulu kawan je, atlet sesame. Kenapa nak gaduh? Adoi, x paham aku dengan dorang tu” rungut Adawiyah.
“Adalah tu masalah diaorang. Dah la, jangan pikir2, hah aku pergi dulu lah. Aku nak jumpa dak Iqie jap, kau nak ikot? Boleh kau tengok crush kau tu depan2. Aku tawarkan sekali je tau. X nak ikot sudah melepas nanti.HAHAHHAHA..” ajak Aarez sambal mengangkat keningnya sebelah.
“Ehh! Nak2, kenapa x cakap awal2?. Jom2… ”
Aikk, aku yang pergi, kau yang teruja.lol. Bisik Aarez di dalam hati sambal mereka menuju ke arah pintu masuk kelas 6HL.
“Assalamualaikum. Erkk… nak jumpa Iqie boleh?” ujar Aarez serba salah apabila kesemua pelajar kelas 6HL memandangnya.
“Bapak hensem”
YOU ARE READING
BESTFRIENDS💞
Teen FictionMuhd Aarez Han. Lelaki kacukan 3 bangsa. Malay-Korean-Australian. Menjejakkan kaki ke malaysia untuk menjadi seorang pelajar sekolah menengah tidak pernah terlintas di kotak fikirannya. Malaysia? apa yang ada? negara maju? negara yg didudukinya sebe...