[ AAREZ & AERA POV ]
“Annyeonghaseyo, Aarez imnida..”
Aarez memperkenalkan dirinya dihadapan kelas 4-1. Hari tersebut adalah hari pertamanya di IKH ( INTERNATIONAL KOREAN HIGHSCHOOL).
“Woah! Daebak..”
“His eyes is blue colour”
“Soooo fxxking damn handsome bruhh..”
Reaksi pelajar perempuan di sekolah barunya sama seperti sekolah2 sebelumnya setiap kali dia berpindah
“Okayy Aarez. You can sit at empty desk at back” kata cikgu Kwang Soo
“Ouh! Okayy” balas Aarez.
Dia menuju ke tempat duduknya. Disebelahnya duduk seorang gadis berkaca mata. Dia hanya tersenyum.
“Ermm.. comel! ” bisik hati kecil Aarez
***
“Aarez, where are you going?” soal cikgu Song Ji Hyo ketika melihat anak muridnya itu tergesa-gesa mahu beredar.
“Ouh teacher Song! I’m sorry, I’m late for praying time” cemas Aarez.
Lagipon dia takot tertinggal bas seperti minggu lepas gara-gara kelas tambahan yang tamat lambat.
“Ouh Aarez, didn’t you know our school has a prayer room for muslim. It just build 2 weeks before you transfer here 2 months ago. Didn’t anyone tell you about that?” soal cikgu Ji Hyo pelik.
“Ouh really teacher? I didn’t know about that plus I didn’t ask them so mybe that why they didn’t tell me” terang Aarez
“Teacher,may I know where are the prayer room?” soal Aarez
“Ouh, at block behind teacher office” beritahu cikgu Ji Hyo
“Okay, thanks teacher..” Aarez segera ke tempat yang diberitahu oleh cikgu Ji Hyo
***
“Waitt… asal lampu terbukak? Ermm…ermm… maybe ada orang guna kot tadi? ”
Aarez segera masuk kedalam bilik solat tersebut.
“Woahh.. daebak! Besar jugak bilik ni. Lawa la” kata Aarez teruja.
“Aaaaaa...aaaaaa….!!! hey! Who are you!!? ” Jerit Aera.
Dia yang baru sahaja selesai solat isyak terkejut melihat kehadiran pelajar lelaki baru itu. Setahunya, hanya dia dan cikgu Sumayyah sahaja muslim di sekolah itu.
“Waitt..waittt!! don’t scream. I’m Aarez.” Terang Aarez.
Dia juga sedikit panik apabila melihat ada manusia lain di dalam bilik tersebut.
YOU ARE READING
BESTFRIENDS💞
Teen FictionMuhd Aarez Han. Lelaki kacukan 3 bangsa. Malay-Korean-Australian. Menjejakkan kaki ke malaysia untuk menjadi seorang pelajar sekolah menengah tidak pernah terlintas di kotak fikirannya. Malaysia? apa yang ada? negara maju? negara yg didudukinya sebe...