ORTA ÇAĞ DÖNEMİ
375 - 1453 YILLARI
.
[Kurallarımı ihlal etmezsen, yanımda kalabilirsin Kirishima Eijirou.]. . .
Orta cağda insanlığın 4'e ayrılışını hepiniz bilirsiniz. Asiller,Din Adamları,Burjuvalar ve Köylüler. Bu ayrılış çoğu insan tarafından eleştirilsede düzenin sağlanması için buna ihtiyaçları vardı.
Asiller; Dönemin en ayrıcalıklı sınıfıdır. En üstte ise senyör adı verilen derebeyleri vardır. Senyörlerin en büyüğü ise kraldır. Derebeylerden sonra ise dükler, kontlar, baronlar, vikontlar, şövalyeler gelir. Asillerin her türlü hakkı vardır. Siyasal ve askeri olarak nüfuzlu kimselerdir. İngiliz Kral Yurtsuz John 1215'de Magna Carta'yı asillerin baskısıyla kabul etmiştir. Bu durum asillerin güçlerinin kanıtıdır.
İşte bu dönemde en önemli asillerden biriside Bakugou Katsuki'ydi. Fakat orta çağda asiller rahiplere yani din adamlarına yardım etsede o asla yardım etmez sadece kendi şatosunun içinde hayatını sürmeye devam ederdi. Köylülere eziyet eder Burjuvalar ile konuşmazdı. Rahiplere sadece arsalarını satar para kazanırdı. Fakat o böylede olsa Burjuvaların öne çıkan ismi Kirishima Eijirou onun hiç böyle birisi olduğunu düşünmüyordu. Ne kadar sert ve insanlara eziyet etsede bunu sadece tahtını korumak için yaptığını düşünürdü kızıl saçlı genç.
Burjuvalar; 'Kentli'' anlamında kullanılır. Kasaba ve şehirlerde oturur, ticaret ve sanayi ile uğraşırlardı. Senyörlere ödedikleri vergileri sayesinde himaye edilirlerdi. Ekonomik haklara sahip olan orta Çağ'ın orta direk sınıfı Burjuvalar, sosyal-siyasal ve hukuksal bir çok haktan yoksundular. Ayrıca henüz çok zengin değillerdi. Zengileşmeleri Yeni Çağ'da Coğrafi Keşifler ile birlikte başlayacaktı. Onlar da böylece sosyo-ekonomik-siyasal-hukuksal bir evrim geçireceklerdi.
O dönemlerde açlık ve yoksulluk çok ön plana çıksada herkes bir şekilde geçinmeye çalışıyordu. Bakugou Katsuki ise şatosunda tahtını korur ve güzel bir hayat sürerdi. Tek sorunu hiç kimseyle konuşmadığı için a sosyal olmasıydı. Bu yüzden her yıl yanına halktan birisini alır ve onunla arkadaş olurdu. Fakat yılın sonunda yanına aldığı kişiyi öldürürdü. Sonra eski rutine dönerek yanına başka birisini alırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
middle ages | kiribaku.
Short StoryKural 1, sakın bana dokunma. Middle Ages; Orta Çağ