تعريف

43.6K 643 26
                                    

هو انا اول مرة اكتب فبطلب من حضراتكوا تعذروني لو في أخطاء إملائية او كدة بعتذر 💜💜💜
رواية (للفهد عرين)بقلم:سلسبيل كوبك💙💙
نبدأ بتعريف الشخصيات
فهد:بطل الرواية عمره 29 سنة رجل اعمال مشهور يمتاز بالوسامة و الشجاعة قوي لا يهاب أحدا مغرور متكبر عنيد شايف ان كل الستات ما هم الإ جواري يستمتع بيهم و يلقبونه بالفهد...

عبد الحميد:والد فهد شخص جبار و متسلط يحب المال رجل اعمال مشهور بس يعمل بأعمال غير قانونية...

إيناس:زوجة عبد الحميد و والدة فهد شخصية طيبة و محترمة تحب زوجها بشدة و لكن تعلم ان ما يفعله خطأ و تنصحه و لكنه لا يقبل النصيحة و يهينها بالكلمات و تحاول ان تغير طباع ابنها فهد و لكن لا يستجيب...

فارس:أخو فهد يلهو و يلعب بالنساء مثلما تعلم من أخيه الأكبر و يبلغ من عمره ال 26 عاما و لكنه غير فهد فهو شخص مرح يحب الضحك و الخروجات و هكذا....

جودي:أخت فهد بنت بتكره الريف و الطبقة السفلي و مغرورة و ما تطلبه يأتي إليها بدون أن تبذل أي مجهود بتسهر و بتخرج و مكبرة دماغها من الجامعة و المذاكرة....

جاسر:صديق فهد المقرب بس ممكن نقول انه اعقل منه شوية بس شاب جدع و شهم و بيقف جمب فهد في اي وقت و ليه شراكة مع شركة فهد...

حور:بطلة الرواية عمرها 24 سنة بنت أحد كبار رجال الاعمال المشهورين بنت جميلة و ليها شعر أسود حرير و ليها عيون بتسحر الواحد ومتواضعة و طيبة و بتثق في الناس بسرعة بس بتعرف امتي تفصل لو تطلب الأمر بتحب عائلتها و أصحابها جدا و عنيدة و مبتعرفش تسكت كتير...

أدم:والد حور أب حنين و بيخاف علي بنته و عارف انها تقدر تحمي نفسها كويس و بيحبها اوي هي و مراته و ابنه...

نوران:إنسانة طيبة و بتحب بنتها و بتهتم بيها و بتحب ابنها و بتحب زوجها و بتهتم بيهم و بتراعهم بالإضافة إلي شغلها...

يوسف:أخو حور وسيم كدة و واد لطيف كدة و بيحب أخته و بيعتبرها صاحبته و بينهم علاقة حلوة و جميلة كدة...

حبيبة:صديقة حور و أسرارهم مع بعض و بيخافوا علي بعض و لا تقل وسامة عن وسامة حور و تعتبر الفرد التاني في العصابة من عصابة حور...

منة:صديقة حور و حبيبة و برضو أسرارهم مع بعض و ليها وسامة من نوع خاص و ليها غمازات و الفرد التالت في العصابة من عصابة حور...

ندي:صديقتهم الرابعة و برضو مبيخبوش حاجة عن بعض و بنت جميلة و هي الفرد الرابع في العصابة من عصابة حور...

دول يعتبروا أهم الشخصيات اللي هتدور حواليهم الرواية اتمني تنال إعجابكم. 💜💜💜
ممكن يكون التعريف طويل بس معلش💙

للفهد عرين «قيد التعديل»حيث تعيش القصص. اكتشف الآن