Chapter 12

1.3K 34 0
                                    

♥ ♥ ♥  CHAPTER  TWELVE  ♥ ♥ ♥






It  has  been  weeks  nang  makabalik  sila  Leo  at  Troian  from  their  honey.  Ilang  days  na  rin  lang  at  malapit na ang pasukan.






Now  that  they're  married,  si  Leo  na  ang  bahala  sa  gastusin  sa  pag-aaral  kay  Troian  at  pati  na  rin  ang  pagdidisiplina  rito.






Travis,  Troian's  dad,  asked  Leo  to  discipline  her  daughter  especially  sa  pagiging  shopaholic  nito  at  ang  pagiging  gala.  It  sounds  trouble  and  headaches  for  him  but  he  has  to  agree  on  Troian's  dad.  He  also  reminds  himself  that  he  should  do  everything  to  know  more  about  her.  Kaya,  he  agreed  to  Travis.






And  now,  they're  fighting  over  about  Troian's  school  stuffs.







"Why  need  to  change  school?  Ok  naman  dun  sa  university  mo  ah!"  He  asked.  He  feels  so  pissed.






Magkaharap  silang  nakaupo  sa  isang  6-seater  na  table  sa  condo  ni  Leo.  They're  having  their  breakfast,  currently.  Temporarily,  dun  muna  sila  tumitira.






"Basta!  I  don't  like  it  there  anymore!"  Troian  whined  like  a  lil  brat  kid.  "Ok.  You  win!"  He  gave  up.  Pagod  na  siyang  makipagtalo  rito.  Kahit  kelan  talaga  ay  di  siya  nananalo  sa  tuwing  may  pinagtatalunan  sila  even  for  just  simple  matters.  May  ganung  epekto  si  Troian  sa  kanya  eh,  na  napapasunod  siya  sa  gusto  nito.  And  he's  so  pissed  at  it!  No  one  has  made  orders  at  him!  No  one  disobeys  whatever  he  says!






Troian  showed  a  winning  smile.  "Damn this  brat!"  he  cussed  in  his  thoughts.






"And  I  wanna  go  malling  after  we  go  to  school,"  dagdag  pa  nito  while  making  a  puppy  eyes.  "As  if  I  have  a  choice?"  He  snaps  though  deep  inside,  he  wanna  smile  at  her  coz  she  looks  so  cute  when  making  faces  like  he  wanna  pinch  her  face  so  bad.  But  he  had  to  control  himself.  Mas  lalo  lang  lalaki  ang  ulo  nito  pag  nalaman  ng  babaeng  yan  na  nakyu-cutan  siya  rito.





"Yes!  I'm  gonna  buy  new  clothes  and  shoes!"  Troian  exclaimed,  her  eyes  sparkling.





Uh-oh!  Pano  na  pala  yung  usapan  nila  ni  daddy  Travis?  Na  disiplinahin  si  Troian?  Mukhang  mas  lalo  pang  na-spoil  niya  ito.  Di  niya  alam  kung  ano  ang  dapat  gawin  kay  Troian!





He  sighed  tapos  tahimik  ng  pinagpatuloy  ang  pagkain.  Ganun  din  si  Troian.






"Use  the  bathroom  first,  need  to  make  some  call  first,  sweetheart,"  sabi  niya  kay  Troian  na  noon  ay  naghuhugas  ng  mga  pinagkainan  nila.






Yes!  You  read  it  right!  Naghuhugas  ang  brat  nating  prinsesa.  Well,  they  have  agreed  na  si  Troian  ang  taga-ligpit  at  taga-hugas  ng  pinagkainan  nila  at  si  Leo  naman  ang  taga-luto.  Since,  di  naman  marunong  magluto  si  Troian  kaya  ganyan  ang  set  up  nila.






"Aye,  aye,  Sir!"  sagot  ni  Troian  na  busy  sa  paghuhugas  at  di  man  lang  siya  nilingon.  Di  ito  lumilingon  dahil  nagba-blush  na  naman  ito.  Yan  ang  palaging  reaksiyon  ni  Troian  kapag  tinatawag  siya  ni  Leo  sa  ganoong  endearment.  Para  bang  may  mga  nagkabuhol-buhol  na  tali  sa  tummy  niya  at  gusto  niyang  mangisay  sa  kilig.






Buenavista Series 3: Leonardo: Shotgun MarriageTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon