_________________________________________________________makkaujau !
Drama peperangan Mr.Rowon dan Song Yuqi nampaknya belum tamat lagi . Kini bersambung episode kedua pada hari esok harinya . Aku sendiri tidak faham perangai sahabat sendiri yang seorang ni . Entah mengapa , susah betul mahu siapkan kerja sekolah ! Banyak kali jugak aku dengan Naeun nasihatkan dia , tapi Ada sahaja jawapan yang diberi .
" Jieun , dunia nih terlalu singkat untuk follow peraturan . Kita perlulah nikmati kebebasan dunia remaja yang sudah tersedia ! " Yuqi menjawab suatu ketika dahulu apabila aku menyuruhnya mengikat tali kasut sekolah . Ada sahaja jawapan yang pelik pelik diberikan . Sekarang ni sudah dua hari berturut turut dia menjadi mangsa tempikan Mr.Rowon akibat gagal melakukan kerja sekolahnya . Haa . . . nikmatlah sangat !
" Sudah , berdiri kat luar kelas ! " Sekali lagi Yuqi didenda sepanjang sesi . Namun tetap sahaja gadis tuh kelihatan selamba apabila berjalan di sebelah mejaku dan Naeun. Malah sempat lagi dia buat gaya 'peach' . Dasarrr tidak serik ii !
Habis sahaja drama perang bersama Yuqi , Mr.Rowom kelihatan membelek beberapa buku latihan sebelum satu lagi nama menjadi sasaran . "Jungkook, kenapa ada latihan yang tidak kamu siapkan ? "
Ouch ! Aku pulak yang terasa pedihnya apabila Jungkook kini menjadi mangsa . Mungkin ini yang dikatakan 'cubit peha kanan , paha kiri terasa geli ii jugak' ? Alahai , kesian dia ! Bunyi kerusi beralih menandakan Jungkook sedang berdiri hormat sebelum menjawab peroalan Mr.Rowon . "Hurmm . . . soalan tuh saya tidak tahu jawapannya , Mr.Rowon . "
" Habis , siapa yang tahu jawapannya ? Atuk kamu ? " Mr.Rowon membalas , cuba menyindir ataupun menambah lawak hambar pada soalannya . Setiap Kali guru itu melakukan sebegini , aku tidak pasti sama Ada dia mahu kami ketawa terbahak bahak atau tidak ? Tetapi Aku diamkan sahaja .
" Bukan Mr.Rowon . . . atuk saya . . . "
" Saya tak mau dengar ! Sudah , berdiri di atas kerusi sekarang jugak ! "
Terus sahaja suara Mr.Rowon memotong kata kata Jungkook yang mahu memberi alasan . Sekali lagi. . . Kenapa Mr.Rowon perlu Tanya soalan , sekiranya tidak mahu mendengar jawapan ? Seriously , I don't get it . Apapun , aku sangat bersimpati pada Jungkook sekarang nih . Pasti dia malu didenda berdiri tegak di belakang kelas sambil mata rakan ii memerhati diri nya .
YOU ARE READING
(Slow Update) || C I N T A || K E R U S I || B E L A K A N G //JK//
FanfictionLatihan matematik, kerja sekolah... Semuanya sempurna ! Sememangnya Jieun pelajar terbaik, suka berlajar sehingga duduk pun di kerusi paling hadapan di dapam kelas. Namun, siapa sangka gadis itu punya rahsia dalam hati. senyap ii Jieun sebenarnya me...