ep7

12 2 0
                                    

Selama tiga hari berturut ii Jungkook mendapat pujian daripada guru ii . Kelihatan Mr. Rowon turut berpuas hati apabila ugutannya tempoh hari memberikan kesah yang positif apabila pelajar tercorot itu kini mula menunjukkan prestasi lebih baik . Namun hanya aku sahaja yang tahu kebenaran di sebaliknya .

"Jawapannya , 53 ."

Aku memandang Naeun yang tiba ii menegur di sebelah . "Apa ?"

"Soalan nombor lima ni jawapan dia , 53 . Awak salah lagi . "

"Eh ? Saya rasa semuanya sudah dilengkapkan ."

"Tidak . Cuba tengok ni , awak tertinggal beberapa gerak kerja dan langkah pengiraan ." Naeun menunjukkan latihan yang sedang aku lakukan , benarlah ia tidak sempurna . Lalu buku latihan Matematik itu aku tarik kembalu ke depan muka .

"Ah . . . Tidak perasan ! Saya betulkan sekarang . Thanks , Naeun !" Terus sahaja aku memadam gerak kerja yang salah , kinu cuba menulis yang baru .

Pada ketika yang sama , aku dapat merasakan eko mata Naeun kekal merenungku .

"Jieun , awak tidak pernag macam ni . Kebiasaanny latihan sekolah sentiasa cermelang . Tetapi sekarang asyik buat silap , sampai kadang ii ada latihan yang tidak sempat siap ! Hmmm . . . Awak okey ataupun tidak ?" Jelas terdengar nada risau di dalam suara Naeun , seorang sahabat yang prihatin sekali . Koado ? HAHAHAHAHA !

"Hahahaha . . . Jangan risau lah ! Saya penat sedikit sahaja . Setiap malam asyik lewat tidur menonton drama korea . Seronok sungguh !" Balasku sambil melakonkan aksi hero Goblin dengan bahasa yang berputar belet -,- .

Kali ini , aku sudah bersedia dengan alasan yang betul ii kukuh ! Tentu Naeun akan percaya dan tidak akan perasan bahawa sebenarnya , aku tidur lewat semata ii demi menyiapkan kerja sekolah Jungkook !

Itulah rutin aku sekarang ni . . . Setiap kali tamat waktu  sekolah , aku akan senyap ii kembali ke belakang kelas . Tujuannya mengambil buku ii latihan di bawah meja Jungkook . Mujur sahaja lah si jejaka idaman itu tidak suka membawa buku ii latihan pulang ke rumah . Jadi mudah bagi aku untuk membantunya !

Kemudian keesokan hari . . . Aku akan datang awal ii pagi , letakkan kembali buku ii latihan tanpa ada sesiapa perasan ataupun menyedarinya . Ta - daa ! It's as easy as ABC ! Itulah yang sering dilakukan sepanjang tiga hari ini !

"Jieun , jika awak ada apa ii masalah . . . Jangan lah segan beritahy saya ataupun Yuqi . Kita sudah lama berkawan , jadi tiada rahsia . " Naeun kembali bersuara . Aku terlupa sebentar yang dirinya masih lagi merenungku dengan wajah yang begitu simpati .

Mungkin Naeun menyangka aku kini punyai masalah keluarga yang cuba disembunyikan . Ah , sekiranya diabtahu berkenaan hal aku dan Jungkook ini , sudah pasti kena silat lipat oleh Naeun sebanyak 18 kali ! Glup ! Baik aku zip mulut sahajalah !

"Oh . . . Okey . Thanks . . . " aku meberikan senyuman yang agak kekok sebelum kembali merenung kerja Matematik yang kini perlu diperbetulkan . Selama ini latihan aku sentiasa cermelang , jawapan segalanya tepat . Tetapi sejak beberapa hari ini . . . Aku begitu penat membuat latihan untuk Jungkook , menyebabkan kerja sekola sendiri un tergendala .

Well , it's okey Jieun ! Sekurang kurangnya , prestasi Jungkook kini cermelanv di dalam kelas . Jika ini berterusan sehingga ke ujian bulanan seterusnya , Jungkook boleh kekal berada di kelas yang sama dengan aku apabila Mr. Rowon melakukan rombakan nanti ! Ya , inilah rancangan nya supaya aku dan Jungkook tetap sekelas bersama ! So , just bear with it for a few weeks ! Apa yang penting ? Kerja sekolah Jungkook disiapkan !

(Slow Update) || C I N T A || K E R U S I || B E L A K A N G //JK// Where stories live. Discover now