ep3

29 3 0
                                    

________________________________________________________makkaujau !

Ketika waktu rehat , Naeun asyik memandang aku dengan pandangan meluat . " Sedap sangat ke mi goreng awak ? Sejak tadi mengunyah sambil tersengih ii,macam orang gile saya tengok ! "


" Eh ? Mana Ada saya tersengih. . .hehehe ! Saya biasa ii jelah. . . " Bibirku tersimpul ii cuba menahan senyum . But I can't help it ! Memori di dalam kelas tadi masih lagi bermain ii dalam kotak fikiran . Diriku bagaikan terasa di dalam Alam kayangan ! Aku sempat memandang Naeun yang kelihatan semakin berkerut melihat riak wajahku yang sudah seakan siput sedut .


" Amboi. . . bukan main senang hati, ini mesti Ada apa apa. Jieun , Cuba lah cerita sikit pada kami semua ! "Yuqi menegur , sebelum membawa sepinggan pisang goreng lalu duduk bersama sama kami .


" Eh , tiada apa apa lah ! Betul kata Naeun tadi , mi goreng ini sedap sangat . Terasa bahagia pulk mengunyah dan menelannya dalam tekak ! Oh ya , dengar cerita ujian bulanan bakal bermula. . . " Aku Cuba melarikan topik perbualan . Segala otot pipi turut dikawal sepenuhnya supaya tidak lagi membentuk senyuman . Sekiranya tidak pasti , Naeun Dan Yuqi akan berusaha sekeras kerasnya mengorek rahsia sehingga ke lubang jamban ! I really need to distract them !

Ketika itu , Cuba membuang sebentar imej wajah Jungkook dari kotak fikiran . Terus sahaja berbual seperti biasa bersama Naeun dengan Yuqi . Bercerita tentang Hal ehwal sekolah , gosip gosip pelajar , Dan tidak ketinggalan juga kisah guru disiplan yang bakal bertuka skendel ! Semuanya normal sahaja sehinggalah perbualan beralih kepada topic tentang sebuah kelas lama yang terletak betul ii di sebelah kelas kami . Kisah kelas lama yang dahulunya terkunci,kini dibuka kembali. . .


" Semua orang mahu tau sesuatu ? Sebenarnya Ada khabar yang mengatakan , kelas lama tu ada kisah misteri. . . " Naeun mendekatkan kepala ke arah aku Dan Yuqi memberi riak wajah teruja dengan senyuman kecil di bibir .


Oh , no. . .not this again ! Si Naeun ni sentiasa punyai pelbagai Jenis gosip yang mahu di ceritakan .  Segala Hal ehwal dunia , semuanya  dia tahu . Yes , I mean literally everything ! Tetapi , paling tidak masok akal. . .ceritanya sentiasa bersangkut paut dengan iblis , jembalang mahu pun syaitan ! Ah , pening betul kepala !



Pernah sekali die bersungguh sungguh menceritakan sejarah hantu setiap Hari Rabu dan betapa deritanya aku terpaksa menahan kencing pada Hari Rabu setiap minggu ! Selama sebulan aku terpedaya dengan kisah seram Kali ni terletak betul betul  bersebelahan dgn kelas kami !


Namun , Naeun tetap sahaja bercerita tanpa peduli perasaan diriku yang bakal trauma . Suaranya seakan berbisik supaya tiada sesiapa yang mendengarnya . " Abang saya kata , di dalam kelas itu Ada sebuah meja berkerusi biru yang Ada kuasa mistik . Pernah seorang pelajar tertinggal buku latihan di bawah meja itu . Esok paginya , segala latihan dalam buku siap sepenuhnya . Seolah olah macam Ada yang tolong siapkan pada waktu malam . . . "


HAHAHAHA ! inilah cerita hantu yang paling kelakar pernah aku dengar ! Menipu sahajala ! Mana logik , Ada hantu yang boleh siapkan kerja sekolah . Tidak menakut kan langsung ! Fuh , Lega sungguh rasa jiwa ni ! Nampaknya cerita Naeun Kali ni tidak lah seseram Mana !


Well . . . that's what I thought .


Sehinggalah Naeun Mula bercerita bahawa kelas lama itu selama ini langsung tidak pernah berpenghuni . Selama ini ianya terkunci dengan sebab yang masih kekal misteri . Misteri sebuah meja berkerusi biru yang mampu menyiapkan segala latihan apabila diseru demgan nyanyian pemujaan yang sememangnya menyeramkan . . .


(Slow Update) || C I N T A || K E R U S I || B E L A K A N G //JK// Where stories live. Discover now