"Hoam..good morning world!"Minjie menggosok matanya sambil menggeliat.
"Bukan semalam aku tidur kat meja belajar eh?Ke aku mimpi je?"rambut yang kusut digaru garu.Cuba mengingati memori semalam.
"Sikijap!Sikijap!"Minjie tershoock.
"Semalam aku dengar lagu sambil karok pastu Joshua datang pastu aku belajar sikit pastu Joshua nak main fon pastu aku bagi pastu aku tertidur kat meja pastu hari ni aku bangun dah ada kat katil.Hmm...macam pelik"
Seketika,matanya membulat.
"Joshua ke yang angkat aku semalam?Oh my,dahla tengah tak diet" mukanya bertukar merah.
Weh!Biar betul hantu hensem tu angkat aku kat katil pastu selimutkan aku?!!
"Think positive Minjie!Mungkin semalam kau mengigau pastu naik sendiri atas katil.Tak mungkinlah hantu hensem tu baik sangat"pipinya ditampar kekanan kekiri bukan kesana kesini.K stop.
Dengan pantas,dia mencampak selimut dan turun bawah
"Mana dia?"matanya melilau memerhati ruang tamu.
"Morning Minjie!"
Minjie tersentak sampai tersepak sofa dan rebah macam nangka busuk.
"Eh awak ok tak?"Joshua segera merapati Minjie dan membantu Minjie berdiri.
Muka Minjie jangan cakaplah.Dah bertukar jadi kaler merah.Dia menunduk.
Omma!Minjie malu dengan hantu ni omma!
"Minjie-ssi?Gwenchana?"muka Joshua jelas menunjukkan dia sedang risau.Aik risau ape tu bang?
Minjie memejamkan mata.Suara Joshua yang lembut tu buatkan dia terapung apung di dunia khayalan.
Joshua tersenyum kecil sebelum bersuara.
"Saya dah siapkan sarapan kat dapur. Kajja"dengan selamba tenuk,Joshua tarik tangan Minjie yang jadi patung dari tadi.
"Eh Joshua!Saya tak mandi lagi ni!" Minjie yang terkejut hanya mampu mengikut langkah Joshua ke dapur.
"Tadaa!"
Minjie manatap Joshua yang sudahpun duduk menghadap roti bakar dan telur hancur.
"Kenapa awak buat semua ni?"Minjie bertanya sambik menatap Joshua yang baru nak makan.
"Alaa tak boleh ke?Saya gembira tau sebab ada kawan baru.Salah ke saya nak buat breakfast untuk chingu saya?" wajah Joshua bertukar mendung.
"Eh tak!Bukan macam tulah.Tak susahkan awak ke siapkan makanan untuk saya?"Minjie gugup.
Joshua mula tersenyum.
"Aniyo,awak kan chingu saya. Duduklah, kesian saya dari tadi tunggu awak nak makan sekali.Dahla belakang saya sakit angkat awak semalam"Joshua kembali fokus pada makanannya.
Minjie yang baru sahaja duduk di hadapan Joshua memandang Joshua dengan muka terkejut yang amat.
Jadi betullah semalam Joshua angkat dia?Mana dia nak sorok muka lepas ni?!
YOU ARE READING
[ C ] mr hantu ⦂ 𝙟𝙤𝙨𝙝𝙪𝙖 𝙝𝙤𝙣𝙜
Fanfiction❝ Saya ada permintaan untuk awak, permintaan terakhir ❞ + kiyowo cover by Pinterest + joshua hong fan fiction + svtbbuing's storyline 2O2O start : 31O52O end : 16O72O