[Minjie P.O.V.]
"Aku kat mana ni?"
Kawasan sekeliling aku perhati.
Gelap.
Semuanya hitam dan kosong.
"Jisoo-ah?"aku memanggil Jisoo namun tiada sahutan.Yang kedengaran hanyalah gema.
"Omma?Appa?"juga sama.Tiada sahutan.
"Wonu?"masih sama.
Senyap dan cukup sunyi.Hanya bunyi deruan nafas aku kedengaran.
"Mana semua orang?Tempat apa ni?"aku masih cuba memahami keadaan sekarang namun gagal.
"Minjie-ssi?"satu suara yang aku tak kenal pasti arahnya kedengaran.
"Nugu?"
Jauh di depan aku,ada seorang namja berpakaian putih sedang berjalan mendekati aku.
"Jisoo?"aku sangka dia suami aku tapi bukan sebab gaya dan warna rambut dia lain.
Selangkah dia berjalan mendekati aku,persekitaran yang gelap semakin bertukar cerah dan bertukar sepenuhnya membentuk sebuah taman bunga yang sangat cantik apabila dia betul betul berhenti dihadapan aku.
"Siapa awak ni?Kenapa muka awak macam suami saya?Mana Jisoo?Mana keluarga saya?Saya kat mana ni?"aku menyoalnya bertubi tubi dan dia hanya tersenyum sebelum meletakkan jari telunjuknya di bibir aku.
"Close your eyes Jeon Minjie"dia menyuruh dan aku hanya mengikut walaupun aku bingung sekarang ni.
Dalam keadaan mata tertutup,aku dapat rasakan tapak tangannya lembut melekap di kawasan mata aku dan seperti ada cahaya terang memancar.
"Buka mata awak"ujarnya lembut.
Aku buka mata perlahan dan mendapati kami sudah duduk bersebelahan di atas sebuah bangku di taman bunga tadi.
"Awak-
Aku tidak sempat menyambung bicara apabila muncul bayangan aku yang sedang duduk di sebuah dapur bersama seorang namja.Belum sempat aku otak aku memproses situasi itu,muncul pula bayangan kedua di mana namja yang sama mengangkat aku yang sudah tertidur di meja belajar dan diletakkan dia atas katil.
"Apa benda ni?"
Bayangan ketiga muncul di mana aku berada di rumah dan namja yang sama mengusap kepala aku perlahan sebelum kedengaran suara Wonwoo menjerit memanggil aku.
Dan bagaikan terkena renjatan elektrik,aku segera memandang namja di sebelah yang masih tersenyum manis.
"Awak kan namja tu?Awak Joshua kan? "
Dia mengangguk.
"Ya, saya Joshua.Mr Hantu awak"
Air mata aku tiba tiba keluar.Automatik,aku memeluk Joshua erat.
"Kenapa awak buat saya terseksa macam ni?Bukan ke awak dah janji takkan tinggalkan saya hari tu?Awak dah lupa ke janji awak Joshua?"aku menangis semahu mahunya.
YOU ARE READING
[ C ] mr hantu ⦂ 𝙟𝙤𝙨𝙝𝙪𝙖 𝙝𝙤𝙣𝙜
Fanfiction❝ Saya ada permintaan untuk awak, permintaan terakhir ❞ + kiyowo cover by Pinterest + joshua hong fan fiction + svtbbuing's storyline 2O2O start : 31O52O end : 16O72O