11

375 71 9
                                    

[Minjie P.O.V.]

Aku menangis tersesak esak.Segala tangisan aku hamburkan pada bantal yang dah lencun dengan air mata.

Hati aku sakit sangat sebab terpaksa abaikan Joshua harini.Aku tak jawab soalan dia,jauhkan diri dari dia dan sekarang aku tengah belajar bencikan dia.

Memang aku taknak buat semua ni tapi aku terpaksa!

"Mianhae Joshua...jeongmal mianhae..." tangsian aku semakin laju tapi aku cuba kawal supaya Joshua tak tahu aku menangis.

Atau mungkin dia dah tahu.

"Saya terpaksa buat semua ni..."ingatan aku kembali pada peristiwa di universiti tengah hari tadi.

Flashback

"Ppali Minjie!Perjumpaan dah mula tu!"

"Sabarlah!"aku mengejar langkah rakanku,Kim Dahyun.Kami kenal waktu daftar di universiti ni.

"Eh pesal lambat?"tegur Hyungwon sewaktu dia membuka pintu bilik tempat kami akan berkumpul.Dia ni senior kami waktu kat highschool dan sekarang kami belajar kat satu universiti.Dialah yang ambil kami jadi ahli kelab ni.Pengeruis kelablah katakan.

"Sorrylah.Tadi ada hal sikit"Dahyun dan aku tersengih.

"Kajja"

Aku melangkah masuk ke dalam bersama Dahyun.Ada beberapa orang yang aku tak kenal ada kat dalam. Mungkin senior aku?Tak hairanlah pun kan aku pun baru masuk universiti ni.

"Semua dah ada kan?"Hyungwon menyoal dan namja disebelahnya mengangguk.

"Okey disebabkan ni perjumpaan pertama kita dalam kelab paranormal ni,saya nak anggota kenalkan diri dulu"

Aku membulatkan mata memandang Dahyun.

"Kau tak cakap pun ni kelab pasal paranormal!"aku berbisik.

"Aku pun tak tahu!Hyungwon oppa tak bagitahu aku jugak!" balas Dahyun juga sambil berbisik.

"Annyeonghaseyo,Chae Hyungwon imnida.Pengerusi kelab paling cute kat universiti ni"

"Yoon Jeonghan imnida!Panggil je Han oppa takyah ngada panggil sunbae"

"Hye guys!My name is Kang Seulgi!Panggil je Seulgi unnie"

"Annyeong,Im Nayeon imnida.Unnie ni friendly tau"isyarat peace ditunjukkan kepada kami.

"Dan kami ni semua sebaya!"Hyungwon oppa menjerit dan berjaya mendapatkan pukulan tepat di dahi.

Rip dahi.

Aku dan Dahyun membalas senyuman kesemua ahli kelab yang merupakan senior kami.

"Tanak intro ke?Letih dah kami tunggu ni"Jeonghan sunbaenim yang duduk di sebelah Hyungwon bersuara membuatkan Dahyun segera memperkenalkan diri.

"Annyeonghaseyo.Nama saya Kim Dahyun.Boleh panggil Hyun"

"Annyeonghaseyo!Jeon Minjie in the house yow!"dengan tak malunya,aku mengintrokan diri.

[ C ] mr hantu ⦂ 𝙟𝙤𝙨𝙝𝙪𝙖 𝙝𝙤𝙣𝙜Where stories live. Discover now