✨ 03 ✨

13 5 0
                                    

Selepas Naehwa mendapat tahu dan mendengar Jimin ada buat cover lagu Filter dari Jomen NBS

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas Naehwa mendapat tahu dan mendengar Jimin ada buat cover lagu Filter dari Jomen NBS. Semakin gila dirinya.

Baru saja bergerak keluar dari tandas perempuan, dia bertembung dengan Jimin yang senyuman tidak henti melebar.

Naehwa pula, memerah mukanya lalu terus berlari masuk ke kelas.

Min Naehwa's POV

Miss tadi pula rupanya selepas aku siap gunakan tandas waktunya sudah berakhir. Apahal lama sangat aku tidur. Jadi maksudnya terskip satu subjek. Takpalah satu je pun.

Sambil menunggu guru mengajar masuk, kepalaku elok saja terlentok di atas meja. Suasana kelas yang bising ini membuatkan aku ingin menjadi Ironman.

Masing-masing perangai minta di bawa masuk ke longkang! Ada kena vacum ni nanti! Diorang ni masih tidak sedar tahun ni kelas akhir tahun.

Disebabkan ada kesabaran aku sedar aku siapa nak mengamuk tiba-tiba. Aku tak layak huwaaa!

Seona yang berada di sebelah aku ni, mulut dia asyik bercakap tak berhenti. Selepas je aku duduk sudah dia bebelkan sampai sekarang bersyarahan. Sakit telinga aku yang mendengarnya.

Jimin pula aku pandang sedang menulis nota di buku. Untung betul buku tu selalu ada dengan Jimin, comel pula tu! Buku dia pula berwarna biru awan comel hiks!

Tau tadi baik aku perhatikan Jimin daripada kusut aku tengok keadaan kelas. Kenapa Jimin rajin dan pandai eh? Yeah walaupun senior Namjoon lagi genius dari dia dengan IQ 148, tapi tetaplah Jimin tergolong dengan ahli terpandai!

“ Semua duduk tempat masing-masing! ”, jerit seorang guru.
Mr Kim datang menyentakkan semua orang di kelas.

Pelajar yang tadinya sibuk berkeliaran segera bergegas ke tempat meja masing-masing.

Dengan mata aku yang tidak berapa terang tapi masih belum buta. Ada susuk tubuh sedang menyorok di belakang Mr. Kim.

Nak kata pelajar baru takkanlah tiba-tiba Mr. Kim ada anak, kahwin pun belum. HAHAHAHA Entah-entah anak haram! Joke!

“ Eh, Sir! Sekarang- ”, percakapan Dokyeom terhenti apabila dibalas dengan tatapan tajam.

“ Ya tahulah bukan waktu saya! Tapi, saya ada bawa pelajar baru ”

“ Laki perempuan?! ”, soal pelajar perempuan spontan. Eyy perempuan kalau ada pelajar baru memang pantang kalau lelaki.

“ Jungkook, cepat perkenalkan diri kamu ”, pinta Mr. Kim. Pertanyaan tidak dijawab. Sudah nampak lelaki asing beruniform sekolah di pintu kelas.

Aah pelajar barulah...
Pelajar tersebut bergerak ke depan bertentangan dengan kami. Perempuan semuanya naik teruja. Masing-masing pipi terangkat.

“ Annyeonghaseyo! Nae irreumun Jeon Jungkook imbnida ” Dapat aku nampak dia menjeling. Eh sombong!

“ Baiklah Jungkook, duduklah mana-mana meja yang kosong. Bye! ”, pamit Mr. Kim berlalu pergi.

Kelas yang tadi diam seperti malaikat datang menyinggah pun kembali mengeluarkan bunyi.

“ Sini kosong! ”, jawab Mingyu dengan lantang.

Jungkook bergerak langkahnya lalu di sebelahku. Aku cuba untuk tak pedulikan. Hujung bibirnya terangkat lalu pergi ke sebelah meja Mingyu.

Bukan nak perasan lawalah en tapi, dia asyik pandang aku sampaikan aku rasa tak selesa. Boleh jadi zina mata tau tak!

Wah dan yang malangnya lagi meja Mingyu di belakang kedudukan aku. Apa ni!

Négative day negative time no no no drama in my life...





















■ 𝕋𝕠 𝔹𝕖 ℂ𝕠𝕟𝕥𝕚𝕟𝕦𝕖𝕕 ■

𝐌𝐋 : 𝐉 (OG)Where stories live. Discover now