- 5

477 73 39
                                    

+++

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

+++

Jimin berlari pantas mengejar bas yang sudah bergerak ke hadapan. Termengah-mengah nafasnya ketika itu.

Namun apabila pandangannya terlihat Taehyung yang sedang berdiri di tepi pintu bas sambil menghulur tangannya, Jimin kembali bersemangat.

"Ppalliwa Jimin-ah!" Jerit Taehyung dengan sebuah senyuman.

Jimin berlari semampu yang boleh dan akhirnya dia sempat memaut tangan Taehyung sebelum melompat naik ke dalam bas. Kedua mereka tercungap-cungap mencari nafas sambil tergelak.

"Kenapa kau gelak? Suka tengok aku berlari macam tu? Penat tau tak!" Kepala Taehyung dicepuknya.

"Aduh! Siapa suruh lambat bangun, kan dah tinggal bas hahahah!" lantas Taehyung menarik tangan Jimin lalu mereka berdua mengambil tempat duduk di bahagian belakang

Jimin mengeluarkan handphone dan menyambung earphone miliknya.

"Nak dengar, boleh?" Taehyung meminta izin dengan riak wajah yang comel.

Jimin terus menyumbat sebelah earphone ke telinga Taehyung. Lagu spring day by BTS mula bermain di deria pendengaran mereka berdua.

"You know it all
You’re my best friend
Achimeun dasi ol geoya" Perlahan Taehyung menyanyi mengikut rentak lirik.

"Eotteon eodumdo eotteon gyejeoldo
Yeongwonhal sun eopseunikka" giliran Jimin menyanyikan bahagiannya.

Mereka menoleh sesama sendiri sebelum berkongsi senyuman manis. 

+++

2020.

"Hey, Tae. Kau masih ingat tak aku nak ketinggalan bas masa tu?" Jimin menyoal dengan senyuman yang tidak pernah lelah di bibirnya.

Setiap kali dia teringat memori zaman sekolahnya bersama Taehyung, dia akan tersenyum sepanjang hari. Bagaikan filem komedi yang sentiasa berlayar di fikirannya.

"Moment yang tak pernah aku lupa, Jimin. Kau comel sangat masa berlari tu." Taehyung tersengih apabila fikirannya turut melayang kepada kenangan masa lalu. 

"Setiap pagi, kita mesti pergi sekolah naik bas sama-sama. Lepak kat mana-mana pun bas juga yang kita pilih." Jimin tergelak kecil.

"Tapi kali ni kita naik kereta aku."

Jimin memandang Taehyung yang sudah mengangkat keningnya beberapa kali sebelum Taehying mendekatkan bibir ke arah telinga kawan baiknya itu.

"Hey, Jimin. Onuel." Bisik Taehyung dan langsung dicengkam lembut kedua pipi Jimin dan membentuk huruf 'O'. 

Kemudian, dilepaskan secara mengejut sehingga menghasilkan bunyi. 

Pop! 

Jimin terkedu, tidak lama kemudian dia turut ketawa bersama Taehyung.


+++



Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Friends •VMIN• √Where stories live. Discover now