BAB 1

1.2K 4 0
                                    

Aku Sera atau nama panjang aku Nur Sera Balqish Binti Fauzan.... Aku baru je habis exam spm n tunggu result keluar bulan 3 nnt..

Skip

Hari ni result aku keluar...aku pergi sekolah naik basikal sebab aku nak ambik sendiri...sampai je kat sekolah aku terus beratur untuk ambik result spm aku...alhamdulillah semua lulus tpi bukan straight A pon...

Pulang sahaja dari sekolah aku terus mencari ibu bapa aku utk tunjuk result aku...aku ingat kn nk buat supries dekat diorang sekali aku yg kene supries...ayah diarah oleh majikannya bertugas di UK...jadi kami sekeluarga terpaksa pindah ke sana...

Skip

Sampai sahaja rumah baru kami di UK ..ayah memberi tahu kepada aku yang dia dah daftar kan aku disalah sebuah universiti di sana...jadi lusa aku akan mula kan pengajian aku di sana...

Hari pertama masuk ke Universiti...
Ramai memandang aku ...aku pon x tahu kenapa...mungkin sebab aku pakai tudung kot...ye la aku tengok xde sorang pon student pakai tudung tpi ade yg islam la...

Skip

Dalam kelas  aku mengambil jurusan bisnes sebab aku masa sekolah menengah aku ambil bidang bisnes so aku terus kan je la...aku berkenalan dengan seorang perempuan bernama Sabrina...aku panggil dia Rina je...kami selalu studies sama ii smpai suatu hari tu aku terlanggar seorang mamat ni sebab aku dah lambat nak jumpe Rina di perpustakaan...tipu aku kate mmg hensem gila mamat...aku bagun n aku say sorry dekat dia n terus aku gerak nk jumpa Rina nnt kang xpasal ii minah tu bebel kat aku lambat sangat datang...

Lepas sahaja belajar sama ii dkt perpustakaan Rina ajak aku pergi makan tapi aku tolak sebab aku nk jalan ii kat college ni ye la aku x de masa utk melawat kawasan college tmpt aku bljr..."ok la klau mcm tu aku gerak dulu"kata Rina kat aku..

Aku jalan ii di kawasan college tmpt aku bljr smua cntik ii sampai dekat disuatu kawasan ade kolam ikan memang cantik gila ...aku tengok sekeliling lihat ade orang ke tak sebab aku nak dduk kt kerusi yg disedia kan berhampiran dgn kolam utk hilangkan stress belajar...

Kelihatan line clear xde orng jadi aku pergi ke kerusi tersebut dan duduk disitu...tenang je kat situ sebab udara di situ juga rasa nyaman je...sehingga aku xsedar ade yg memerhati kan aku dari jauh..

Haa nak tau sape yg perhatikan Sera tu ....terus kan la baca ye n jgn lpe vote skli..sorry bab 1 ni boring sikit sebab aku bru blajr nk karang novel ...

Psiko LoveWhere stories live. Discover now