Bab 1

377 15 10
                                    

Di dalam sebuah makmal yg gelap, seorang pemuda bermisai sedang melakukan sesuatu yang sudah pastinya...

"Serai!" jerit pemuda itu. Muncul pula pemuda lebih muda daripada pemuda bermisai itu. "Bagi aku spanar."

"Nah encik Kunyit." pembantunya atau lebih dikenali sebagai Serai bagi alat tersebut kepada Kunyit.

"Bagus." Kunyit mencapai spanar tersebut lalu membaiki bahagian sesuatu tersebut.

"Dah siap ke tuu~" Tanya Serai.

"YESSSSSS! Akhirnya aku dah selesai! Huh! Jaga lah kau, Boboiboy! Ciptaan aku akan membuatkan kau tewas! MUAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Kunyit gelak sepuas hati, begitu juga dengan Serai.

Diorang gelak sakan tewww. Uhukss

Apa diorang nak sebenarnya?

Di Airport Incheon

"AAAAARRRGGGHHHHHH KALAHHHH LAAAAA PULAKKKKK!!!!!" Choi San merungut tahap sadis sambil kedua-dua tangannya menepuk kepala setelah kalah dalam arena Mobile Legends.

"Tulah! Siapa suruh tak upgrade karakter kau tu hmmm." sampuk pemuda hensemnya tak leh blah a.k.a Park Seonghwa.

"Hmm aku boleh upgrade karakter aku kalau kau bagi duit kat aku hehehe." Jawab San sambil tangannya membuat "hand money sign."

"Boleh...blah!" Jawab Seonghwa ringkas.

"Damn I benci kau." Lalu San buat muka merajuk. Tapi Seonghwa tak layan perangai dia. Matanya 100% fokus kat phone dia sendiri.

"Kau tengok apa tuu?" Celah San sambil matanya fokus kat skrin phone milik Seonghwa.

Hmm siapa tak sangka lelaki hensem macam Park Seonghwa pun still layan Boboiboy Movie 2. Tibe.

"Sejak bila kau-" San tidak dapat meneruskan ayat apabila dia tertarik dengan part kuasa baru Boboiboy. You know what I meant.

"TENDANGAN TINJU BERAPI!" jeritan Boboiboy menyebabkan dua ekor pemuda tersebut men "whoaaaaaa" tak tentu fasal.

"Dah kenapa diorang tu?" Tanya Wooyoung.

"Entah. Dah gila kot diorang." Jawab Yeosang acuh tak acuh.

"Kapal AB370 akan berlepas sebentar lagi. Sila menuju ke balai perlepasan." Lantak la letak jelah apa-apa nama kapal terbang uhuks.

"Okey jom berlepas!"

Manakala di Pulau Rintis

"Jam? Ada! Bantal busuk? Ada! Buku? Ada! Baju? Ada!" Boboiboy leka membaca senarai barang yang perlu dibawa.

"Boboiboy cepatlah! Kita dah lewat sudah." Rungut Ochobot.

"Okey dah! Jom Ochobot!" Lalu Boboiboy memegang tangan Ochobot lalu menuju ke tangga.

"Hai Tok Aba!" Sapa Boboiboy ceria.

"Ha Boboiboy. Barang semua dah ada?" Tanya Tok Aba.

"Dah settle! Boboiboy sarapan dulu ye." Jawab Boboiboy.

"Yelah. Makan kenyang-kenyang tau. Nanti lapar pulak."

Huhu caringnya Tok Aba. Terharu jap hehe.

Setelah settle breakfast, Boboiboy sempat tolong Tok Aba mengemas meja.

"Hah sampai sana nanti, jangan nakal-nakal tau! Dengar cakap orang yang lebih tua tau." Nasihat Tok Aba.

"Hehe tau lah. Boboiboy kan dah besar." Sambil Boboiboy tunjuk senyuman paling manis. Boleh buat orang cair tuu.

Muncul sebuah kereta limo tepat-tepat depan rumah Tok Aba.

"Okay...Boboiboy pergi dulu ye." Boboiboy mencium tangan atok kesayangan.

"Jom Ochobot!" Boboiboy mengajak robot kuning lalu mereka berdua masuk dalam kereta limo tersebut. Kebetulan Fang turut menyertai mereka juga.

"Hi Fang!" Sapa Boboiboy.

"Hi." Jawab Fang ringkas.

"Eleh, sombong pulak. Terciduk la teuuu~" Monolog Boboiboy dalam hati.

"Tentu korang tertanya-tanya kenapa aku memilih korang. Kan." Tanya manager.

Boboiboy, Ochobot dan Fang hanya mengangguk.

Manager tersebut mengeluarkan sesuatu dalam begnya lalu menunjukkan sehelai dua gambar kepada mereka berdua.

"Aik? Ni bukan ke gambar BTS? Jangan-jangan...saya perlu tinggal dengan diorang sekali lagi." Tanya Boboiboy.

"Ya. Betchul! Tapi kali ini, aku nak korang berdua perlu tinggal dengan seorang lagi group selain BTS." Jawab manager.

"Siapa?" Bingung Boboiboy.

"Ini." Tanpa membuang masa, manager tersebut terus memasang MV Answer by ATEEZ lalu tunjuk kat diorang.

"Ohh~ ni ke~~ maaf tak kenal." Boboiboy langsung tak berminat.

"Tak kenal maka tak cinta~" Sambil manager menyajak ayat tersebut.

"Maksudmu?"

"Sebab itulah aku mahukan korang berdua tinggal dengan diorang walaupun tak kenal." Jawab manager.

"Kau pun sama Fang." sambil tangan manager menunding ke arah Fang.

"Eh? Aku pulak." Fang terkejut dengan tindakan manager tersebut.

"Yelah. Kau tu zero percent tak minat kpop langsung. Sebab itulah aku pilih kau sekali."

"Pulakk." Monolog Fang dalam hati.

Kereta limo mula bergerak meninggalkan Pulau Rintis dan terus menuju ke Kuala Lumpur.

Agaknya, apa tujuan manager diorang. Asal dia nak dua budak superhero tinggal dengan dua kpop femes dalam satu bumbung.

Hmmmmmmm.

Okey, malas aku nak fikir tiber.

Apabila Kpop Jumpa BBB (BBB x ATEEZ + BTS)Where stories live. Discover now