"...akan mendarat di Malaysia sebentar lagi."
"Huh...dah sampai ke?" San mengosok matanya tanpa sedar dia telah mengotor baju Yeosang dengan lelehan air liurnya uhuks. #YeosangTerciduk gaiiss.
"WOIIIIIII APA KAU BUAT NI HAHH! My bajuku huehuehue." Yeosang memeluk diri sendiri setelah menampar muka San.
"Hey guys, kita dah nak sampai yeee!!!!" Yunho punya excited tahap dewa sampai dia tak sengaja menjerit dalam kapal isk isk isk.
Yelah siapa tak bersemangat nak lawat Malaysia. Malaysia bukan sahaja cantik malah negara tersebut merupakan negara yang paling aman. Dan yang paling penting...
"Makanan! Aku dengar makanan kat sini semuanya berlainan dan sedap-sedap belaka! Kan! Kan! Kan!" Mingi antara member ATEEZ yang begitu excited nak melawat Malaysia.
"Err. Mungkin kot." Jawab Seonghwa tak pasti.
"Hey guys. Korang ATEEZ kan."
"Ya saya." Balas leader ATEEZ iaitu Kim Hongjoong. Hongjoong memberikan arahan kepada member lain lalu diorang membuat slogan yang biasa diguna dalam konsert.
"8 makes 1 team!"
"We are ATEEZ!"
"Macam kenal je. B- bukan ke kau-" Seonghwa macam kenal kumpulan tersebut.
"We are BTS!"
"Om em gee BTS lahhh!" Para member ATEEZ dah mula teruja bertemu dengan legend diorang. Biasa lah, BTS kan famous.
"Korang tau kan apa tujuan korang." Tanya Namjoon.
"Tau! Katanya kita kena tinggal dengan dua budak superhero kat Malaysia kan." Jawab Hongjoong. Seonghwa dan San dah mula wheezing seandainya mereka dah tau siapa superhero yang dimaksudkan Hongjoong.
"Ya betchul." Seonghwa dah mula berangan-angan nak ajak Boboiboy tidur bersama. Lepas tu nak chat 24 jam sehinggalah Boboiboy dah fed up dengan Seonghwa. Tabah la nakkk.
Kereta limo sudah pun menunggu untuk dibawa ke tempat tinggal yang telah ditetapkan. Tapi sebelum itu...
"Weihhh ATEEZ datang Malaysia lahh!"
"Seonghwa-Oppa ahhhh!!!"
"Mingi- baby I love youuuu~"
Terpaksa mereka berlari keluar dari airport bagi mengelakkan diri daripada fans berat diorang. Lol!
Welcome home KL
Boboiboy menghirup udara yang....tak berapa segar sehingga dia terbatuk.
Apelah orang kl zaman sekarang tak reti jaga kebersihan.
Antara sebab kenapa Boboiboy tak suka tinggal kat kl.
Tapi untung juga, Boboiboy akan tinggal di sebuah banglo tidak jauh dari kl namun udara kat sini segar.
"Okey kita dah sampai." Namun hanya Boboiboy je turun dari kereta. Sebab Fang dan Boboiboy mula tinggal berasingan.
Begitu juga dengan ATEEZ dan BTS.
So that means...
Boboiboy tinggal bersama dengan ATEEZ...
manakala Fang pula tinggal dengan BTS.
Faham.
Selepas acara berurusan dengan manager mereka. Kedua-dua manager tersebut meninggalkan mereka bagi peluang sesi kenal- mengenali. Have a fun day! Tibe.
Krik, krik, krik.
Suasana sunyi seketika...
sehingga...
"Anyeong Boboiboy, saya Mingi hihihi." Seperti biasa, Mingi sapa dia dulu. Siap melambai-lambai pulak tu.
"Anyeong. Sorry la, aku...malu-malu kucing hehehe." Boboiboy tersipu-sipu malu.
Mula-mula BTS sekarang ATEEZ pulak hishhh.
Boboiboy geleng kepala sendiri.
"Boboiboy! Aku peminat kamuuu~ meh la tidur dengan saya hehehe." Jawab San sambil memeluk Boboiboy.
"Hey! Aku cop dia dulu!" Seonghwa merampas Boboiboy daripada San.
"Boboiboy aku punya!" Mingi menjerit.
"Tak! Aku punya!"
"Aku punya!"
"You shuddup!"
"You la shut up"
"Dia! Aku punya!"
"No way, he's mine!"
Mula lah sesi berebut Boboiboy sebagai roommate diorang.
"Ya ampun, first day dah jadi begini. Terbaik." Boboiboy monolog dalam hati melihat kelakuan ahli member ATEEZ.
"Sebagai leader ATEEZ, Boboiboy perlu tinggal dengan saya dan korang tak layak nak jadikan dia sebagai roommate korang." Jawab Hongjoong acuh tak acuh.
"Ceh perasan!" Jongho merajuk sambil menunjuk muka pout comelnya.
Next skip
"Guys, aku rasa kita perlu beli makanan sendiri."
"What? Manager tak beli ke makanan untuk kita." Hongjoong terkejut.
"Dia suruh kita beli makanan sendiri." Jawab Seonghwa sambil tunjuk nota yang ditinggal oleh manager diorang.
"Laparnyaaaa!!!" Mingi meraung sebab terlalu lapar. Dia dari pagi tadi lupa sarapan.
"Kau ni makan je tau. Tolonglah sikit pasal masalah kitaorang." Wooyoung dah fed up dengan perangai Mingi.
"Kalau camtu aku keluar beli makanan." Tekad Seonghwa.
"Janganlah weh. Dahlah kita first time datang kl. Nanti seong-ei sesat kan lepas tu kena diserang sekali lagi macam mana?" Hongjoong dah mula risau dengan keadaan Seonghwa.
"Takpe korang. Biar aku yang teman dia memandangkan aku pernah tinggal kat kl sebelum ni" Jawab Boboiboy. Seonghwa dah mula blushing. Mahu dia menjerit dalam hati.
"Ohh..ok then. Hati-hati tau." Hongjoong dah mula risau pasal Boboiboy.
"Ok."
YOU ARE READING
Apabila Kpop Jumpa BBB (BBB x ATEEZ + BTS)
FanfictionKisah Boboiboy dan Fang telah dihantar oleh manager mereka untuk tinggal bersama dengan dua kumpulan kpop terkenal. Namun, sesuatu kejadian yang tidak diingini telah berlaku ke atas Boboiboy menyebabkan kesemua elemental Boboiboy tidak dapat bergab...