Aku menyarankan lagu ini dipasang sambil baca part Boboiboy berlawan yEEEAAHHHH.
Dengan adanya pakaian telah disediakan oleh manager diorang. No wonder Seonghwa dan Boboiboy tidak dapat dikecam oleh fans dengan mudah. Bijak sungguh!
Memandangkan Boboiboy sendiri teman Seonghwa keluar beli barang dapur so hati dia dah mula teruja.
Namun atas sifatnya yang agak shy, Seonghwa sukar untuk bersapa dengan dia walaupun hakikat sebenar dia teringin jugak nak chit chat dengan Boboiboy.
"Hah, rasanya itu sahaja. Phew!" Boboiboy sebenarnya nak beli lebih tapi disebabkan wang yang diberikan cukup-cukup makan sahaja so mereka beli apa yang mampu sahaja.
"Rasanya tu je kot." Jawab Seonghwa malu-malu.
Tiba-tiba berlaku satu bunyi bom berserta dengan orang ramai menyapa telinga diorang.
"Eh apahal pulak tu." Monolog Boboiboy. Dia berlari keluar dari pasar untuk mencari punca arah bunyi itu.
"B-Boboiboy, tu-tunggu aku..." Seonghwa cuba mengejar Boboiboy.
Setibanya mereka berdua keluar dari mall, Boboiboy dan Seonghwa dikejutkan dengan serangan bom. Nasib baik lah Boboiboy sempat tukar kepada Gempa mode kalau tak hmmm...
At least diorang cedera ringan.
Boboiboy bertukar mode asal semula lalu pandang ke arah robot sebesar 2 kaki kebetulan berada tepat di depan matanya.
"Hai Boboiboy, cantik tak ciptaan saya~ you suka tak~" Kebetulan juga Kunyit tengah mengawal robot ciptaanya.
"Hish! Apa kau nak hah?!" Jawab Boboiboy.
"Apa aku nak? AKU NAK KALAHKAN KAU LAH HAHAHAHA!!!!" Kunyit gelak sakan sambil makan keropok super ring.
"KAU NI MEMANG NAK KENA!"
Boboiboy segera mengaktifkan jam kuasanya.
"BOBOIBOY KUASA ELEMENTAL!"
Serta-merta outfit biasanya bertukar kepada...
"BOBOIBOY HALILINTAR!"
"TUSUKAN SERIBU HALILINTAR!"
Manakala Seonghwa hanya pandang perlawanan mereka. For the first time, dialah satu-satunya ahli member ATEEZ yang pertama kali melihat perlawanan secara live. Dahlah di depan mata pulak tu.
Kunyit ternampak Seonghwa. "Yang ni pun aku nak tembaklah~"
Tangan robot tersebut mula bertukar jadi pistol gergasi lalu menghadap ke arah Seonghwa. Boboiboy sedar yang Kunyit cuba nak menembak pemuda tersebut dan...
"BAAM!"
Picu dilepaskan.
"JANGAN!"
Lalu cahaya laser keluar dari picu tersebut menuju ke arah Seonghwa.
Seonghwa tidak tahu apa yang harus dibuat. Dia hendak lari tapi kakinya tidak dapat bergerak.
"GERAKAN KILAT!"
Nasib baik lah Boboiboy datang tepat ke arahnya namun badannya terkena serangan laser tersebut.
"BOBOIBOY!" Jerit Seonghwa sekuat hati. Dia dapat merasakan air mata dia akan keluar bila-bila masa sahaja.
"Ergh, sakitnya..." sambil Boboiboy menyentuh luka pada bahagian pinggang.
"K-kau okay k-ke. Ma-maaf..." Seonghwa berlari menuju ke arah Boboiboy lalu memeluknya sambil menangis.
"Aku okey je...dah, dah." Boboiboy cuba nak tenangkan Seonghwa.
"Kalaulah aku boleh mengelak diri sendiri." Monolog Seonghwa dalam hati.
YOU ARE READING
Apabila Kpop Jumpa BBB (BBB x ATEEZ + BTS)
Fiksi PenggemarKisah Boboiboy dan Fang telah dihantar oleh manager mereka untuk tinggal bersama dengan dua kumpulan kpop terkenal. Namun, sesuatu kejadian yang tidak diingini telah berlaku ke atas Boboiboy menyebabkan kesemua elemental Boboiboy tidak dapat bergab...