Di rumah banglo
Kebetulan Ochobot baru sahaja habis tolong Tok Aba, dia cepat-cepat datang kat kl dan terus menscan satu persatu badan Boboiboy elementals.
Ada orang tanya, bagaimana Ochobot datang kl? Of coz dia guna kuasa teleportasi. You don't know ah? Tibe.
Manakala ATEEZ pulak...
Hongjoong: Aigoo Hwannie, kenapa muka kau comot sangat. *Tepuk pipi Seonghwa yang sedikit kesan debu* Nasib baik, Hwannie tak apa-apa. Risau Joongie tau! *tepuk pipi Seonghwa* *cubit pipi Seonghwa*
Manakala member lain hanya pandang budak elementals. Pandangan diorang pun lain macam.
Thorn: *pandang ATEEZ* Solar, Thornnie takut~ *peluk Solar* *buat cute pout face*
Solar: Shh...jangan risau. Diorang bukan seperti apa yang Thornnie fikir. *cuba pujuk Thorn*
Mingi: Wow! Muka sama laa, macam mana nak bezakan diorang?
Yeosang: Alah senang je, at least baju diorang berbeza.
Yunho: Baju tak semestinya sama. Mana tau, diorang pakai baju tidur sama.
Blaze: Jangan risau! Aku tau macam mana nak bezakan kitaorang.
Mingi: Macam mana tu?
Blaze: Senang je! *buka seluar milik Hali*
Halilintar: *muka blushing* BLAZEEEEE!!!!! *terus smackdown Blaze*
Ouch tentu sakit kan!
Ochobot: *scan badan Taufan* Okey dah settle!
Gempa: Macam mana, Ochobot?
Ochobot: Hmm aku ada berita baik dan berita buruk untuk korang.
Blaze: Berita baik dulu!
Ochobot: Berita baik. Kuasa korang termasuk kuasa fusion dah makin stabil. Ada harapan nak buat fusion baru.
Thorn & Taufan: Yay! Tak sabar nak fusion!
Halilintar: Berita buruk? *timid voice*
Ochobot: *sigh* Aku tak tau macam mana nak explain pasal ni...
Yeosang: Pendekkan.
Ochobot: Macam ni, salah satu elemental korang dah terkenal laser ciptaan Kunyit. Tak sangka, laser ni pun ada kesan sampingan.
Gempa: Apa kesan sampingannya?
Halilintar: *otak dah flashback fikir pasal dia kena tembak*
Ochobot: Kesan sampingan daripada laser tersebut menyebabkan badan korang tak dapat bercantum semula kepada asal.
Hali dan Seonghwa hanya terkaku dari tadi.
Blaze: Ni semua salah kau, Hali! *tunding jari ke arah Hali* Disebabkan kau, kita tak dapat bercantum semula. Nak tunjuk lagak depan orang ramai konon, tahulah kau femes.
Hali: Aku tak buat lah! Aku cuba nak lindungi Seonghwa! Dia hampir nak kena tembak! Tu je!
Blaze: Eleh! Sama la tu! Patutnya Boboiboy kena tukar jadi Gempa. Bukannya kau bengong!
Hongjoong cuba menghalang Hali daripada bergaduh dengan Blaze dengan memegang kedua bahu Hali. Manakala Mingi memeluk Blaze dari belakang. Blaze dan Hali hanya berperang mulut.
Solar: Sudahlah tu mungkin Boboiboy tak sempat tukar sebab kelajuan laser itu mngkin terlalu pantas.
Seonghwa hanya diam dari tadi.
YOU ARE READING
Apabila Kpop Jumpa BBB (BBB x ATEEZ + BTS)
FanfictionKisah Boboiboy dan Fang telah dihantar oleh manager mereka untuk tinggal bersama dengan dua kumpulan kpop terkenal. Namun, sesuatu kejadian yang tidak diingini telah berlaku ke atas Boboiboy menyebabkan kesemua elemental Boboiboy tidak dapat bergab...