H 21

841 50 3
                                    

"Kom op je kan het", zeg ik. Ik loop naar de deur en doe open.
"Hey Josh", zeg ik. "Hay", zegt Josh terug. "Waarom wilde je dat ik zo snel hiernaartoe moest komen?", zegt Josh.
Ik sluit de deur.
"Josh ik wil met je praten", zeg ik rustig. Hij knikt. We lopen naar de woonkamer en gaan zitten. Ik neem een diep hap lucht. "Josh ik ben niet meer verliefd op je", zeg ik. Het is twee min stil.
O nee wat heb ik gezegd. Ik wil net iets zeggen tegen Josh maar Josh is mij voor. "Het geeft niet", zegt hij.
Mijn mond zakt open. "Echt niet?" "Nee als ik het ook moet bekennen ben ik ook niet meer verlieft op je", zegt hij.
We kijken elkaar diep in de ogen. "Vrienden", zeg ik. "Ja vrienden", zegt hij. We geven elkaar een knuffel.
Als we elkaar loslaten doe ik mijn ring af die Josh aan mij heeft gegeven. Ik wil hem aan Josh geven. "Jou maar", zeg hij.
"Josh deze ring is van je overgrootmoeder geweest", zeg ik. "Je kan beter aan je echt ware liefde geven", zeg ik.
Hij knikt maar zegt: "als herinnering aan mij" ik glimlach. "Oké" we geven elkaar nog een knuffel.
Later..
Ik lig op bed. De ring die Josh aan mij heeft geven ligt in mijn hand. Josh is naar een hotel. Ik zie hem pas zaterdag.
Femke en Claire hebben tegen mij gezegd dat ze stiekem hebben gekeken toen ik met Josh ging praten in de woonkamer. Alleen ze hebben mij en Josh na een maar mij met rust gelaten. Ik vind het niet zo erg. Ik heb geen geheimen voor mijn beste vriendinnen.
Ik heb het m'n oma al vertelt en ze was trots dat ik het haar heb vertelt. Je moet wel trouwen met iemand waar je echt van houd en niet van iemand waar je niet van houd.
Ik heb de ring vast met twee vingers. De diamant glinstert in het licht.
"Ik ga je nooit vergeten", zeg ik.

ZATERDAG IN DE OCHTEND...
Jack stond twee dagen geleden voor mijn raam en zong "RAPUNZEL RAPUNZEL LAAT JE HAAR ZAKKEN".
Ik ben uit het raam geklommen en ben met hem naar een park gegaan ver weg van het paleis.
Het allerergste is dat er drie film camera's in het park hingen en die heeft ons gefilmd. Toen ik dat ontdekte was is zo kwaad op hem. Ik ben met het paard waar ik eerste heen ben geweest ben ik terug gegaan naar het paleis.
Toen ik terug was ging ik tv kijken en ik was op tv. Ja je hoort het goed, ik was op tv. Ze hebben alle beelden die in het park is opgenomen op de tv uitgezonden. Ik was zo verdrietig die dag.
M'n vriendinnen hebben mij de hele dag getroost. Oma was gelukkig niet boos.
Maar gelukkig is dat twee dagen geleden en niet nu. Vandaag is de dag, de dag dat ik word gekroond.
Ik ben nu in mijn hele grote inloopkast. Wat moet ik aantrekken.
Opeens word er op de deur geklopt. "Binnen", zeg ik.
De deur gaat open en Femke en Claire staan daar. "We gaan je klaar maken", zegt Femke. Ik glimlach.
Later...
Ik ben helemaal mooi opgemaakt en heb een prachtige jurk aan. Ik bekijk mij in de spiegel.
Er word op de deur geklopt. "Binnen", zeg ik.
Oma komt binnen. "Wat ben je mooi", zegt ze trots. "Dankjewel", zeg ik.
"Alleen we missen iets", zegt oma. Ik schik. Wat missen we. "Wat missen we dan oma?", zeg ik. "We missen dit", zegt oma en ze haalt uit een mooie doos een kroon. "Wouw oma", zeg ik. "Deze ga je op doen", zegt oma.
Ik pak de kroon en zet hem op m'n hoofd. "Nu ben je een echte prinses en straks ben je een koningin", zegt oma.
"Dankjewel", zeg ik blij. We knuffelen elkaar.
"Kom we moeten gaan", zegt Claire. Ik knik en laat oma los. We lopen met z'n allen uit mijn kamer.

Wat vonden jullie er van?
HIERNA NOG ÉÉN HOOFDSTUK.
Plz
VOTES
XXX

My life as a Princess  {Dutch} ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu