2.

71 5 0
                                    

Kun bussimme saapuu, istumme takapenkeille. Rasmus istuu keskemmäs ja minä reunaan. Nukahdan häntä vasten ja Rasmus suutelee minua, ikäänkuin olisi antanut hyvänyönsuukon, mutta kaulalle. Pääsemme pysäkillemme ja Rasmus kantaa minut ulos. Hän istuu penkille ja herättää minut.

"Missä me ollaan?" kysyn unenpöpperössä.

"Me ollaan kohta perillä pikkune", hän vastaa ja suukottaa minua otsalle.

"En jaksa kävellä metriäkään."

"Mä otan sut reppuselkään. Mihin pitää mennä?" hän kysyy.

"Suoraa joku 200 metriä ja sen jälkee vasemmalle, sillä tiellä on sellanen valkonen kivitalo. Asun siellä", vastaan unisena kun roikun pojan reppuselässä.

"Joo, pääset ihan just nukkumaan", Rasmus vastaa ja nukahdan hänen selkäänsä.

"Rakastan sua" mumisen unissani hänen selässään.

"Neela niin mäkin sua", hän vastaa ja suutelee kättäni.

Kun Rasmus pääsee kotiini, äitini odottaa meitä ovella.

"Hei, kukas sinä olet?" äitini kysyy Rasmukselta.

"Rasmus", hän vastaa.

"Kiva nähä, oot siis Neelan kaveri?" äitini kysyy.

"Joo oon. Neela nukahti bussiin niin kannoin sen sitten tänne. Tosiaan mun vanhemmat on aika vahvasti riippuvaisia alkoholista, ja on nyt vetäny vähän vahvempaa viinaa", Rasmus vastaa.

"Joo ymmärrän sua hyvin, laitoin Neelan huoneeseen sulle patjan lattialle. Alakerran ovi takaoven vieressä, portaita vastapäätä", äitini sanoo ja Rasmus nyökkää.

Rasmus laskee minut sängylle ja sanoo: "Neelaa, herää hetkeksi."

"Onko jo aamu?" kysyn ja nousen istumaan.

"Ei ole, oo hetki hereillä, ja vaiha vaatteet", Rasmus toteaa ja kääntää oven lukkoon.

"Voitsä nukkuu mun vieressä?" kysyn.

"Tottakai voin", hän vastaa ja ottaa farkkunsa pois.

"Käännytkö ku vaihan vaatteet?" mumisen ja Rasmus kääntyy. Vaihdan paitani ja pistän nukkumaan.

"Hyvää yötä", Rasmus toteaa ja painaa huulilleni suukon.

"Mmh", mumisen vastaukseksi ja vastaan hänen suukkoonsa pienesti.

Herään aamulla puhelimeni herätysääneen. Se osaa olla aina yhtä rasittava.

Huomaan Rasmuksen heränneen ja hän silittää päätäni. En nouse vielä koska Rasmus sammutti herätyksen ja saan nauttia hänen silityksestään.

"Neela, huomenta", Rasmus kuiskaa.

"Huomenta", vastaan.

"Mennäänkö syömään?" Rasmus kysyy.

"Mennään vaan", sanon.

Etsin vaatteeni ja menemme syömään aamupalaa. Päätän syödä vaan yhden paahtoleivän. Syönnin jälkeen menen meikkaamaan nopeasti pukemaan ja lähdemme pihalle.

"Mää mietin eilen illalla, taino yöllä et mitä me tehää meiän suhteen. Mulla on isoja tunteita sua kohtaan ja sullaki on varmaan mua kohtaan, edes jonkunlaisia. Haluaisiksä suhdetta meidän välillä? Mä ymmärrän jos -", Rasmus kysyy hieman epävarmana.

"Haluan tai siis en tai niin joo", vastaan sopertaen.

"Eli siis haluaisiksä vaii?" Rasmus kysyy ihmeissään.

tähtikuvioita || in finnish💕Where stories live. Discover now