BAB 3> KEBETULAN

12 0 0
                                    

*lps seminggu*

Ijat: mne plakk awek aq niee?? Seminggu snyap jerr.. chat xreply.. call xangkt.. haihh.. cari lain laa sorg hilngkn bosan.. haihh.. (ijat pusing ii jerr aq kt blkg dye.. haa.. mmg nk kne laa jwbnye.. aq rampas phone dye.. aq blahh balik rumah.. xde ckp sepatah haram pun.. pdn muka dye xde phone..)
Ijat:syg.. sorrylaa.. mne ad betul ii..memain jerr.. syg!!! Org nk phone laa!! Sygg!! Haihh.. mcm mne laa aq xperasan dye ad kt blkg aq tdi.. hesh.. pdn muka aq.. nk sgt cari bru.. last ii dye tau.. haa.. pdn ngn muka aq.. elok ii dye nk jumpa ko.. last ii.. phone kau kne rampas ngn dye.. haihh apa laa nasibb.. (pdnn muka ijat..)

[Anis]

"Nk cri lain konon.. aq sorg pon ko susah nk jga.. nie kan nk tambah lgi sorg.. alamatnye.. biullaa otak ko nnti.."

*di sebuah restoran*

[Wani,Dyana sdg tggu aq yg lmbt 30 minit akibat pertemuan yg xdijangka tdi..]

Wani: mne anis nie?? Lmbtnye.. janji kata kul 12.30.. nie dh kul 1.00 dh.. apa kes dye nie?? (Marah aq laa tuu..)
Dyana: tuu haa si anis uhh.. dtg ii muka monyok.. apa kes lgii laa dye ngn ijat uhh?? Gaduh lgi laa tuu.. haihh...
Anis: hye gaiss.. sorry sgt ii lmbt.. pkwe aq buat hal tdi.. ad hati nk psg lain sbb aq xon wspp.. last ii phone dye aq rmpas.. pdn muka dye.. (smbil minx maaf smbil aq bkk citer sbb knapa aq lmbt..)
Wani: pulakk.. abis.. phone dye mne?? (Nk tau)
Anis: (tunjuk phone ijat yg kini berada di tangan kiri aq..)
Wani: ouhh.. phone dye ko rmps smpai bila?? (Soalan cepumas yg ditanye.. haihh)
Anis: smpai dye pujuk aq.. biar arr dye.. nk cri lain ann.. bialah dye..
Wani:hahahahahaha.. xbaik laa ko buat dye cmtuu..(smbil berckp.. smbil pndg blkg aq.. ad apa kt blkg aq??)
Dyana&Wani:(masih lgi ketawa)
Anis: korg nie dh knapa?? Dh mentel kee gelakk sensorg mcm org gila.. aq.. eeii.. lntk korg laa.. mls aq nk lyn korang.. baik aq balik lgi bgus..(smbil bgn aq terasa ad something kt blkg aq.. aq pndg blkg.. and.. it's him in my back..trkejut aq dye bawak a bouquet of flower ngn a bucket of chocolate.. haihh.. nk pujuk pun agak ii laa.. tpi xpelaa.. jrg ann aq majuk lama ngn dye.. hehehe..)
Anis:WHAT?!!!!! Apa nie biy?? Byknye coklat.. nk org gemuk balikk kee???? Eeiii.. btw.. mashee.. muahh...(trkejut + terima kasih + aq salam tgn dye.. jgn pikir lain.. haihh.. aq duduk balik kt tmpt aq.. ijat duduk sblh aq.. dye pgg tgn aq pstu bwk ltk kt peha dye..)
Wani ngn Dyana buat muka nk muntahh tgk aq ngn ijat.. hahah..
Anis: wani.. ko bile lgi?? Aq nk tgk jari ko berhias.. ko tgk aq ngn dyana.. masing ii dh ad tunang.. walaupun yg sebelah nie.. slalu sgt buat hal.. (jelingan maut utk org sebelah.. hehe..) tpi aq syg dye.. syg sgt.. werk..(blushing muka ijat.. hahahahahaha.. smbil jelir lidah.. geram ijat ngn aq..)
Wani:haihh nntilaa.. xde jodoh lgii..(kesian plakk wani.. aq kluarkn phone aq.. phone ijat still dlm tahanan lgi.. aq mendail nombor seseorang..)

[5 minit kemudian smpai laa crush lme aq yg kini still single mingle lgi..]

Anis: haa.. dh smpai pun.. weyh.. sini ii.. kt sini.. (aq memanggil adam syauqi yg kelihatan mencari-cari meja kami)

Ok.. sebelum tuu.. biar aq knlkn dluu kt korg spe  sebenarnye  ADAM SYAUQI nie... Dye nie senarnye crush lme aq ngn wani dluu masa kt sklh... Adam nie.. hensem.. baik.. senyum dye.. semua org bole cair beb.. hahaha..

Dyana:weyh anis ko ajk adam lpk skli?? Srslaa?? Woww.. (dyana chat aq.. xnk wani tau..)
Wani: (buat muka xnk tau..)
Adam: Assalammualaikum.. hye gaiss.. nk join skli bole x?? (Adam bgi salam.. dyana berubah tempat.. dri sblh kanan wani trus ke sblh aq.. hahaha.. nasib ko laa wani..)
Wani: (muka trkejut + blushing)
Anis: waalaikumsalam.. haa adam.. bole jerr ko join kitorg.. duduk laa sblh wani tuhh..
Wani: asl ko ajk adam weyhhh??? Menggigil-gigil tgn aq nie weyhh..
(Wani chat aq xnk adam dgr..)
Adam: wani.. awk ok?? Knapa tgn awk menggigil-gigil nie?? Awk sejuk ke?? Klau sejuk amik jaket saya nie..
(Kata adam smbil membuka jaketnye.. hahahaha nasib ko laa wani..)
Anis dyana ijat(serentakk) ULAT BULU NAIK DAUN!!! HAHAHA
WANI: Korg nie dh knapa?? Malulaa sikit.. dpn adam kut.. dh lh.. aq nk gi ladies jp..(bgn smbil ditemani adam.. hehe.. dh lh baju adam dye xbukak lgi..)
Wani: jp.. ko nk gi mne??(dgn garangnye tanye adam nk gi mne..)
Adam: saya pun nk gi gent jgk nie.. dri tdi saya tahan.. xleh ke klau saya nk ikut awk.. bknnye kita masuk tandas tuu skli.. hishh awk nie.. kata crush ngn saya dluu time sklh.. tpi skg mcm xde gaya crush pun..(adam buat muka sedih + comel nk ikut wani gi tandas..)
Wani: sukati awk laa..
Ijat: syg.. sweet ann diorg uhh.. jeles plakk biy..(ijat menyatakan perasaan cemburunye kt aq..)
Anis:tuu crush lme org laa.. wani ngn org.. mmg sukakan si adam tuu dri dluu lgi.. time sklh.. tpi.. lps syg dpt biy.. semua tuu lenyap.. dh xde.. xkn laa syg nk buat mcm tuu kt biyy..(aq citer kt dye spe adam and.. mcm biasa dye akan buat muka cencurut dye tuu.. tdi dye ltk tgn kiri dye kt kpala nie dye angkat dye senyap.. main phone aq.. yelaa phone dye dlm tahanan.. phone aq jdi mangsa..)
Anis:biyy.. jgn laa senyap jerr.. ckp laa.. biyyy.. jgn laa majukk.. biyyy.. syggg.. jgn laa majukk.. org dh xde pape ngn adam laa.. biy.. marah lh smpai thn dpn..(aq pgg tgn dye.. aq pujuk dye..dye senyap jerr.. apa nie?? Hwaaa..)
Ijat:jgn buat cmtuu lagi ok?? Jeles tau x.. eeii syg nie.. nasib syg.. klau x.. xtau laa.. (geram ngn aq latuu.. hahaha..)
Anis:klau xsyg awk nk buat apa?? Haa?? Xnk jwb majuk lgi seminggu.. btw.. phone awk still dlm tahanan saya ehh..(majuk seminggu)

Korg suka ngn bab nie.. komen laa.. klau xsuka pun komen jerr..

Berikan Aku Secebis CintaWhere stories live. Discover now