BAB 5>PERKAHWINAN

10 1 0
                                    

****************
[Beberapa bulan kemudian.. tibalaa hari yg dinanti-nantikan..]

[Anis,Wani & Dyana berdebar-debar mcm.. tahlh xtau aq..]

•Dalam bilik•
Ibu:Anis.. dh siap ke blum?? Cepatlaa sikit.. pengantin lelaki dh smpai dh tuu.. cepatlaa sikit..(ibu nk cepat aje..)
Ibu ina:Adekk.. cepatlaa sikit.. knapa lambat sgt tuu?? Kamu nie.. dri dluu lgii.. lambat ajeee..(disuruh cepat lpstuu kne marah plakk tuu..)
Mummy:Kakak.. cepat sikit kakak..(2×5 jerr mak ii pengantin nie..)
Anis, Wani & Dyana:(serentak) KEJAPLAA!!!

[Ruang tamu dipenuhi dengan barang ii hantaran oleh ketiga ii pengantin.. brapa dulang dibalas brapa tuu korg xyh taulaa ye.. hehe]

'Tok kadi dh smpai utk menikahkan kami bertiga.. cuma kne tggu pengantin perempuan turun jerr.. utk tandatangan surat nikah..'

'Tok kadi menikahkn wani trlebih dahulu.. slps wani.. aq.. and last.. dyana.. akhirnye kami bertiga telah selamat diijabkabulkan..'

[Wani]

"Dh slamat dh kita.. dh ad partner sendiri dh.. aq kawin ngn crush aq.. dyana kawin ngn ex dye.. anis kawin ngn pakwe dye.. "
Dyana:ehh.. bile masa plak laki aq jdi ex aq gile??(dyana marah.. hahah)
Anis:xprnh jdi ex konon.. pigilh hg..(hahaha.. bendalah.. dluu masa f2 ke f3.. laki dye jdi ex dye..)
Dyana:hehehehe..(garu kpla yg xgatal..)

****************
[Beberapa hari lps nikah.. kami bertiga tlh berada dirumah masing ii..]

•di rumah•
*************
Ijat:syggg!! Turun mkn.. cepatlaa.. biy dh lapar nie..(ijat pggil trun mkn.. wait.. dye masak ke arini?? Woww.. senang keje aq rini.. hehe..)
Anis:kjplaa.. biy nie.. sme jerr mcm ibu.. semua nk cpt..(muncung aq tuu klau bole disangkut hanger.. aq rasa laki aq dh sangkut dhh hanger kt muncung aq tuu..)
Ijat:hehehe.. sorrylaa syg..
Anis:hmm.. yelh.. nasib syg.. hehehe

***************
[Kami bertiga merancang utk kluar bersama-sama dgn partner masing ii.. tpi.. laki ngn laki.. pompuan ngn pompuan.. dh abis shopping kitorg akan jumpa ngn partner masing ii kt foodcourt..]

Wani:so.. mcm mne life lps kawin nie.. best ke x??
Dyana:best sgt weyhh..(gatal nye aq nie.. hahaha..)
Anis:senang keje aq lps kawin nie weyhh.. haa.. hari ii dye masak weyhh.. xpyh aq nk masak hari ii..(jahatnye aq.. hahaha.. dh laki aq nk masak aq nk cane lagi ann.. so.. ikutkn ajelaa..)
Wani & Dyana:(serentak) UNTUNGLAA..
Anis:hahahaha.. rilek laa.. dye ann sweet and romantic.. semua benda dye nk buat.. xsangka ann.. wani kawin serentak ngn kita.. dluu couple break ii byk kali... haihh.. kesian kau kan.. masa uhh.. yg lgi xdisangka sgt skrg nie.. laki dye.. MUHAMMAD ADAM SYAUQI CRUSH KESAYANGAN dye dluu.. hahahah..
Wani:hahahaha.. dh jodoh gaisss..

********************
Itulah pengakhiran cerita kami..
Masing ii dh jumpa kebahagiaan masing ii.. dh jumpa jodoh masing ii.. lps nie dh xleh nk lpk skli sbb masing ii dh start keje dhh.. masing ii dh start bz dh.. dh xde masa nk lpk.. hmm.. xpelah.. benda bole plan.. buat apa nk kabut ii ann.. oklaa bye..

____________________________________
So.. mcm mne bab nie?? Best ke x?? Klau best.. komennlaa.. klau xbest pun.. komen jerr..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 14, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Berikan Aku Secebis CintaWhere stories live. Discover now