DÜĞÜN HABERİ

37 5 2
                                    

Multimedya Güneş Beydemir
Yorum yapmayı ve beğenmeyi unutmayın 😊.

"Gününüz nasıl geçti Gündüz? Anlaşabildiniz mi Güneş ile?"

"Hı hı." diye yanıtladım sessizce. Ardından benim bile duymadığım mırıltımı "Evet." diye pekiştirdim.

"İki hafta sonra düğün var."

Konuya doğrudan dalan dedem ile benden bağımsız dedeme dikilen kahvelerim, irice açılmıştı.

Ne demek iki hafta sonra düğün var?!

Dudaklarımdan dökülen "Ne?" nidası iç sesime ayna tutmuştu. "İki hafta çok erken. Daha birbirimizi tanımıyoruz bile!"

"Iki hafta sonra evleneceksiniz Gündüz. Ne kadar erken o kadar iyi. Bu iki aile birbirine çok yakışacak. "

Sevmediğim bir adamla evlenecektim. Bunu ben seçmiştim fakat henüz çok erkendi. Dedemin çok sevgili torununa biraz tolerans göstermesi gerekmiyor muydu? O Gündüz'e karşı bu kadar despot olmazdı ki. Ayrıca dedem Gündüz'ü böyle birşeye mecbur bırakmazdı. Vardı bu işin altında bir bit yeniği.

"Peki. Hep senin dediğin olsun dede."

"Benim dediğim olacak tabii."  dedemin umursamaz tavırlarına karşı iyice gerilen sinirlerim ile burada daha fazla duramayacağıma kanaat getirerek hızla masayı terkettim.

Gündüz'ün odasına vardığımda kendimi sertçe yatağa attım.

Evet. Dedem umursamaz ve dediğim dedik birisiydi fakat  bu yönünü Gündüz'e karşı pek göstermezdi. O Gündüz'ü böyle bir şeye zorlamazdı.

Ve dedem şu son günlerde fazla düşünceliydi. Ve Gündüz'e karşı hep sinirliydi. Gündüz'ü neden evlenmeye zorluyordu?

Dedem ne yapmaya çalışıyordu?

Başımı ağrıtmaya başlayan düşüncelerimi, içeriye giren Gündüz bölmüştü.

O daha herhangibir yere oturmadan ben lafa girmiştim.

"Dedem seni evlenmeye zorlamaz." 

Neyden bahsettiğimi anlamayan Gündüz, yüzüme 'Ne saçmalıyorsun?' der gibi baktı.

Derin bir nefes alarak yatakta doğruldum. "Dedem sana karşı hep toleranslıdır. Seni istemediğin birşeye zorlamaz. Hele ki tanımadığım bir adamla evlenmeye asla! Hem şu son günlerde sana yani bana çok sinirli."

Cümlenin tezatlığına gülerek "Ortaokuldaki türkçe hocası senin bu cümleni duysaydı seni döverdi 'Bu ne biçim cümle.'diye." Rahatlığı karşısında iyice sinirlenerek adeta tısladım. "Hiç komik değil. Bu küçükkenki şakalarımız gibi değil. Eğer bu öğrenilirse kimse gülmeyecek biliyorsun değil mi?"

Ters tarafımı bildiği için ciddileşerek "Neden böyle düşünüyorsun?" dedi şüphelerimi kastederek.

"Çünkü, dedem çok sevgili torununu hiç tanımadığı bir adamla zorla evlendirmez." Onunda aklına şüpheler düşmüş olacak ki sorgularca bana baktı. "Evet ama dedemin ne kadar despot biri olduğunu biliyorsun."

İnatla reddetmesine karşın oflayarak göz devirdim. Bir şeyi ilk söylediğinde anlayamıyordu herhalde gerizakalı. "Ya kızım aklınla zorun mu var niye anlamıyorsun? Dedem seni zorla evlendirmez. Anlamıyorsan heceleyeyim. EV-LEN-DİR-MEZ!"

"Peki neden şimdi evlendiriyor?" evet gerizakalılığını bir kez daha kanıtlıyor. Ben yarın saattir 'Neden?' diyorum o gelmiş bana cevabını soruyor. "O kadarını bilmiyorum Gündüz Hanım. Hani müneccim değilim ya herşeyi bilemiyorum. " sinirli tavrıma karşın masumca bana bakarak "Tamam ya sinirlenme."

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 04, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

YALANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin