"BANGCHAN?!"jerit seorang lelaki yang berbaju sekolah serta bername tag kan Jeon Jungkook.
Bangchan yang mahu saja melangkahkan kakinya keluar sekolah menoleh seketika.
"Eoh? Jungkook!"lari si jungkook apabila melihat bangchan memberhentikan langkahnya akibat terdengar teriakan nya tadi.
"Kenapa kook? Aku kena balik sekolah ni Hannah mesti dah tunggu aku..."kata bangchan pada jungkook yang sibuk mengambil nafas disebabkan berlari terlalu laju tadi.
"Alahh aku baru nak kau teman aku pergi kerja part time kat cafe yang baru buka dekat dengan jalan nak balik rumah kau tu..."kata jungkook pada Bangchan.
"Kerja part time? Kau nak aku ngan kau sekali pergi minta kerja part time sesama kat cafe tu?"kata Bangchan lantas diberi anggukkan oleh jungkook.
"Takpelah eomma aku dah bagi aku duit poket banyak tau... jadi takpe lah..."bangchan menolak ajakan jungkook.Wajah jungkook mula sedih.
Akibat melihat wajah jungkook yang seakan baby baru enam bulan sedang ingin menangis.Dia pun setuju dengan ajakan jungkook.(Jungkook punya mukakan ala ala Baby Face gituu)
Mereka pun berjalan menuju ke cafe tersebut tanpa niat untuk pulang kerumah untuk menukar pakaian sekolah mereka.
Sampai sahaja dipersimpangan yang berdekatan dengan cafe itu.Jungkook memberhentikan langkahnya apabila terlihat beberapa orang lelaki sedang melepak disebuah lorong disitu.
"Chan aku rasa kita kena patah balik...."kata jungkook membuatkan Bangchan mengerutkan dahinya.
"Kenapa?" Hanya satu patah perkataan sahaja diberikan pada jungkook daripada chan.Jungkook mula menunjuk pada beberapa lelaki yang berada dilorong itu pada Bangchan.
"Kita kena lari sekarang jugak!"mereka pun bersedia untuk melarikan diri namun akibat teriakan suara jungkook sedikit kuat membuatkan mereka menyedarinya.
Jungkook dan Bangchan dikepung oleh mereka dan dibawa ke sebuah lorong gelap.Wajah beberapa orang lelaki itu tidak kelihatan namun dapat dikenal pasti oleh jungkook.
Salah seorang lelaki itu mula mengeluarkan sepucuk pistol dari poket seluarnya dan bermain-main dengannya.
"Jeon Jungkook? Dah lama tak jumpa kau...Kau datang sini nak bayar hutang kau tu ke?"kata lelaki itu berakhir dengan gelak ketawa jahat.Jungkook dan Bangchan menelan kasar air liurnya tatkala melihat pistol yang masih lagi berada pada tangan lelaki itu..
"Tolong beri aku masa? Aku akan langsaikan semua hutang appa aku dan lepas tu korang takkan ada apa-apa urusan dengan aku lagi! Aku janji!"kata jungkook pada lelaki yang berpistol itu.
Tubuh Bangchan dan Jungkook berundur ke belakang dan akhirnya bertemu dengan dinding.
"Kau tahu tak yang aku tak suka orang mungkir janji? Orang yang suka mungkir janji yang akan aku bunuh dulu!"pistol yang kemas dipegang oleh lelaki itu terus dihalakan pada wajah Bangchan.
"Ni kawan kau kan? Apa kata aku bunuh dia boleh kan?"katanya sambil pistol itu dihala pada kepala bangchan yang hanya terdiam seribu bahasa.
"Tolong jangan bunuh kawan aku dia takde kaitan dengan semua ni! Kalau kau nak bunuh sangat orang kau bunuh aku je?!"teriak jungkook kuat pada lelaki itu.Pistol yang tadi dihalakan pada Bangchan mula bertukar arah pada Jungkook.
"Yahh! Kook tolong jangan!"rayu Bangchan pada jungkook namun jungkook hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.
"Sebelum peluru pistol kau tu tenggelam dalam otak aku....... bagi aku cakap sesuatu pada kawan aku?"pinta jungkook pada lelaki itu.
"Okay cakap sekarang!"pistol itu masih lagi dihalakan tepat pada kepala jungkook.
Wajah bangchan ditatap lama oleh jungkook dan dia terus berkata.
"Yahh urii chingu! Bangchan aku nak kau bagitahu dekat eomma aku yang tak payah susah2 kumpul duit untuk bayar hutang bodoh ni lagi sebab aku dah tolong bayarkan....satu lagi bangchan gomawo sebab dah jadi kawan aku yang baik dekat dunia ni..."kata-kata terakhir jungkook disertakan dengan senyuman.
BANG! BANG! BANG!
Bangchan hanya mampu terdiam apabila terdengar bunyi tembakan dilepaskan.Wajahnya basah dengan air mata.
Kemudian beberapa orang lelaki tadi mula beredar pergi meninggalkan mereka berdua disitu.
Bangchan terus berlari pada jungkook yang terbaring dengan darah pekat yang banyak mengalir pada tubuh badannya.
"Yahh jungkook! Kenapa kau buat aku macam ni?!"kata Bangchan sambil berusaha menahan darah jungkook daripada terus mengalir.
"Chan ahh....janji dengan aku yang kau akan bagitahu apa yang aku cakap tadi dekat eomma aku tau? Arra? Cakap dekat eomma aku yang kook sayang eomma sangat2....chann ahh tolong sampai kan kata-kata aku tu tau? Arghhh...jangan salahkan diri kau chan... " mata jungkook mula tertutup perlahan-lahan dan akhirnya tubuh yang terbaring dihadapan Bangchan itu hanya sekadar tubuh tanpa roh didalamnya.
Jeon Jungkook telah pergi......
"Jungkook kau kata nak kerja part time sesama dengan aku tapi kenapa kau pergi dulu kook?!"
Enjoy vomment❤❤
YOU ARE READING
My Sad Stories~ Bangchan✔
FanficKisah hidupnya menyedihkan namun dia tetap kuat menghadapinya..... Pelbagai cabaran yang perlu dilalui didalam hidupnya... Dia BANGCHAN..... ☆COMPLETE☆