Bangchan terlihat sedang duduk dimeja belajarnya sambil tangannya sibuk menulis sesuatu pada beberapa helai kertas.
Sedang tekun menulis pintu biliknya dibuka dan terpaparlah wajah seorang nenek yang kelihatan berumur sekitar 70 an masuk kedalam biliknya tak lupa juga bibir yang sentiasa mengukirkan senyuman.
"Chan mari makan? Halmeoni dah masak untuk kamu ni...."panggil nenek itu.Chan menoleh dia tersenyum melihat wajah nenek itu.
"Nae halmeoni"chan mula beredar dari biliknya untuk ke ruang makan.
Ruang makan
Bangchan duduk dikerusi.Meja makan dihadapannya penuh dengan makanan.Dia menelan air liurnya.Sudah lama tidak menjamah makanan yang terlihat sedap sebegini.
"Hah! Bangchan buat apa tengok-tengok tu makan lah...halmeoni masak semua ni untuk kamu tau!"chan tersenyum mengambil beberapa jenis makanan dan mula makan.Tetapi Chan malah bangun dari meja makan dan terus memeluk nenek itu.
"Halmeoni gomawo sebab benarkan chan tinggal dengan halmeoni selama ini...."chan bangun dari tempat duduknya lalu memeluk tubuh perempuan tua itu erat.
"Sama-sama chan...kamu tu dah macam cucu halmeoni dah.....sekarang makan cepat..."balas perempuan tua itu lembut pada chan.
"Nae halmeoni!"chan pun sambung makan dengan semangat...
"Chan...teruskan tinggal disini dengan nenek ya? Pintu rumah ini sentiasa terbuka untuk kamu...."kata perempuan tua itu sambil mengusap perlahan kepala Chan.
Bang Chan ketika ini tinggal dengan seorang perempuan tua yang hanya tinggal berseorangan.Disebabkan kebaikan hatinya yang membenarkan Bang Chan menetap disana selama yang dia mahu.
Anaknya sendiri serta cucunya telah meninggalkannya pada 4 tahun lalu akibat insiden jalan raya yang meragut nyawa mereka semua.Sungguh sayu bila mendengarnya.Namun apabila Bang Chan hadir didalam hidupnya terasa seperti tenaga dan semangat kian hadir kembali.
YOU ARE READING
My Sad Stories~ Bangchan✔
FanficKisah hidupnya menyedihkan namun dia tetap kuat menghadapinya..... Pelbagai cabaran yang perlu dilalui didalam hidupnya... Dia BANGCHAN..... ☆COMPLETE☆