dua puluh lapan

59 8 0
                                    

"Bye,Minwoo. Aku harap kau akan dapat jadi boyfriend yang terbaik untuk Dahee"kataku.

"Thanks Mina. Jaga diri"kata Minwoo

Aku angguk lalu melambainya. Rowoon pula hanya menayangkan muka dinginnya. Minwoo pun pergi.

"Babygirl tahu tak bahaya bila berdua duaan dengan Minwoo"kata Rowoon.

"Mana ada berdua duaan. Tu kan ada ramai pelanggan kat dalam cafe tu"kataku.

"Babygirl ni degil tahu tak"kata Rowoon.

Aku hanya senyum. Kami pun balik.

"Ah,kejap"kataku.

Rowoon menghentikan motorcycle nya.

"Wae? wae?"tanya Rowoon.

"Aku nak check sesuatu sekejap"kataku lalu turun dari motorcycle.

Kebetulan kami berhenti di depan kedai Robot4U. Aku pun masuk ke sana.

"Boleh saya bantu cik?"tanya pekerja disitu.

"Boleh saya ambil AI03 tak?"tanyaku.

"Oh nae nae boleh"kata perempuan itu lalu memanggil AI03.

Aku melihat AI03. Hmm.

"Oh hi Mina"katanya.

Aku pun membawanya pulang.Aku dah suruh Rowoon balik. Saat aku sampai,pintu dibuka dari dalam. Orang yang serupa Chan terkejut melihat AI03 di sebelahku.

"Siapa ni Mina?"tanyanya

"Ni AI03. Kau siapa? Aku dah agak dah kau ni bukan Chan yang sebenarnya"kataku

Dia hanya tunduk.

"Sebenarnya,aku kena ganti dia sampai dia penuh update"kata dia.

"Mwo?"tanyaku.

Dia angguk.

"Aku Christopher. Dan pihak Robot4U buat AI03 tu serupa dengan aku sebab selama ni aku berada di Sydney Australia. Bila kau beli AI03,diorang kelam kabut sebab risau yang AI03 ni lama nak update yelah kan banyak lagi robot robot kat sana"katanya.

"So,kau yang ambil alih tempat dia selama seminggu?"tanyaku.

Dia angguk.

"Owh. Okay. Kau boleh balik sekarang. AI03 dah balik"kataku.

"And one more. Thanks for everything"kataku.

"Thanks too"katanya lalu pergi.

🐺

Aku menongkat dagu sambil memandang ke luar jendela. AI03 dah mama bawa ke apartment dia. Aku sekarang tinggal dengan Rowoon dan mak dia. Mak Rowoon selalu oversea.

"Mina kenapa temenung ni?"tanya Rowoon.

"Ha? Takde apa apa"kataku

Dia hanya senyum lalu menggosok kepalaku.

"Hmm,jom makan"katanya.

ʜɪ! ᴀɪ03 || вang cнanWhere stories live. Discover now