dua puluh lima

49 8 0
                                    

Sebaik sahaja aku balik dari sekolah....

"Mama overnight malam ni. Korang jaga rumah ya"kata mama

"Okay mama"kataku.

Aku melihat sekeliling.

"Tapi mama. Mana Chan?"tanyaku.

"Oh,mama hantar dia ke kilang sana sebab tadi dia ada rosak sikit"kata mama.

Aku hanya angguk.

"Nanti dia baliklah"kata mama

"Aik,dia boleh balik sendiri?"tanyaku.

"Yelah,dah dia maid"kata mama.

"Owh hehe"kataku.

"Mama pergi dulu"kata mama

"Nae. Take care"kataku

🐺

Aku memandang tiket di tanganku. Chan sudah pun balik 30 minit yang lalu,sekarang dia kat mana entah. And aku perasan yang Chan lain setiap kali dia balik dari kilang tu.

Tiba tiba,bahuku disentuh. Aku menjerit terkejut lalu terjatuh dari sofa.

"Mina okay?"tanyanya.

"Okay"kataku.

Aku mencari tiket yang hilang entah kemana akibat aku terkejut tadi.

"Mina cari ni?"aku mendongak.

"Ya"kataku lalu bangun dan menghampirinya.

"Apa ni?Oh tiket rumah hantu. Mina nak ke sini ke?"tanyanya.

Eyy banyak tanya lah dia ni. Aku hanya angguk lalu menadah tangan supaya Chan memberikanku tiket itu.

"Bila?Hari ni ke? Nak ikut"katanya.

Aku memandangnya dengan pelik. See? Chan memang pelik. Macam dia ni bukan robot je.

"Kau rosak ke apa? Tiba tiba excited cam monyet"kataku.

"Ani"katanya.

Aku hanya menjelingnya lalu duduk di sofa.

"Peliklah kau ni semenjak balik dari kedai or kilang entah apa tu"kataku.

"I wanna be myself"kata Chan.

Aku mendongak.

"Maksud kau?"tanyaku.

"Maksud saya,saha nak ikut Mina pergi ke rumah hantu"katanya.

Aku terus baring di sofa sambil menutup muka dengan bantal.

"Tak nak!!"jeritku.

[Di Taman Tema]

Aku dan Chan pun berada di sini. Aku pun nak juga main main lagi. Semalam hanya sempat main rumah hantu je. Chan pula cakap nak main banyak game.

Aku dahlah tak ada duit lebih. Eyy. Aku cepuk juga dia ni. Chan menarikku ke game pasangan itu. Aku terlihat Chani dan Dahee. Chan disebelah ku pula sedang memerhatikan mereka yang bermain.

Semakin lama aku memerhatikan Chani dan Dahee,semakin sakit hati ini. Chani couple dengan Dahee ke?

"Cinta tepuk sebelah tangan ni memang sakit kan"kataku.

"Ha?Mina ada cakap apa apa ke?"tanya Chan.

"Tak ada"kataku dengan malas.

Aku melihat Chan disebelahku. Happy nya dia. Eh jap. Muka dia macam pernah nampak pula apabila tengok lama lama,tapi kat mana dan siapa orang itu?

ʜɪ! ᴀɪ03 || вang cнanWhere stories live. Discover now