Setibanya ku di rumah,aku terkejut melihat dua ekor Chan di depan pintu cafe itu. What the hell?
"Christopher. Dia bantu mama sepanjang lima tahun ni.Tanpa bantuan dia mama takkan berjaya buka cafe.Kamu dah maafkan dia kan?"tanya mama.
Christopher hanya senyum memandangku.Aku hanya angguk perlahan.
"N...Nae. Buat apa nak marah lama lama kan?Haha.Nanti mama nak Mina tolong kat cafe tak?"tanyaku.
"Boleh boleh. Mama lagi suka"kata mama.
Aku hanya senyum.
🐺
"Hi"
Aku menoleh.
"Kau nak apa?"tanyaku.
"Mian pasal lima tahun lepas.Kita boleh mulakan semula kan?"tanyanya.
Aku memandangnya.Shall I?Aku mengeluh.
"Nado mian. Boleh. Aku Mina Lee"kataku.
"Christopher Bang"katanya
"So,kau kat Korea sana okay je?"tanyanya.
"Okay. Waeyo?"tanyaku
"Saja.Kan Minwoo kacau kau"katanya
"Oh.Dia sekarang dengan Dahee.Hal diorang lah tu. Aku tak nak kesah"kataku.
"Pasal Chani?Kau dah confess kat dia?"tanyanya.
Aku memandangnya.
"Ani..Aku dapat lihat anak mata kau cakap yang kau cintakan dia bila kau tengok dia"katanya.
Aku hanya senyum nipis.
"Aku tak confess kat dia"kataku.
"What?! Aku ingat korang dah couple"katanya.
"Dia kan nak jadi penyanyi masatu.Dia dah jadi trainee dah.Takkan aku nak hancurkan impian dia kan. Kalau aku confess masatu,mestilah dia stress nak utamakan apa dulu.Aku ni kan suka meluangkan masa dengan si tercinta"kataku.
"Owh. Gwenchanha. Kau akan jumpa yang selama ni kau cari"katanya.
"Thanks"kataku.
🐺
Aku membuang sampah ke dalam tong sampah.Pada malam itu,suasana lorong itu sungguh sunyi.Aku rasa takut pula. Aku pun masuk ke dalam cafe itu.
"Mama,Mina nak cakap something"kataku
"Oh,okay. Tunggu ya"kata mama.
Aku menunggunya di pejabatnya. Saat dia masuk,
"Kenapa Mina?"tanya mama.
"Tadi masa kat airport,Mina ada jumpa seorang namja yang serupa macam abang. Nama pun sama"kataku.
"Mina,abang kamu dah takde. Kamu kena terima hakikatnya.Mungkin orang itu bukan abang kamu.Kamu sendiri nampak kan yang Minwoo tikam abang kamu"kata mama sambil memelukku.
Aku hanya angguk.Aku cuma rindukan abang aku je.Aku pun menangis.Mianhae,oppa.
YOU ARE READING
ʜɪ! ᴀɪ03 || вang cнan
Romance"I wanna be myself" -Bang Chan "Apa maksud kau?" -Mina Status- DISCONTINUED