Zvuk Skype.
Obrazovka je nejprve černá, ale pak se objeví Andyho obličej. Andy působí docela pobaveně a srká vanilkový shake. Na sobě má trochu větší tričko s obrázkem mývala. Terymu je tohle všechno jedno. Okamžitě vypálí vlnu otázek.
Tery: „Jak? Kdy? Co? To mi napíšeš jen tak? Chci vědět všechno!"
Andy: „Páni, ty vypadáš... Vypadáš stejně jako ten ječmen. Máš takovou nazelenalou barvu. Tys moc nespal, co? Ale jde ti k očím, to zas jo." Foukne do brčka. Působí docela spokojeně.
Tery poskočí na židli. Trochu naštvaně, trochu unaveně.
Tery: „Proč mi tohle děláš?"
Andy vypadá překvapeně. Dokonce pustí brčko a to mu stříkne vanilkovou zmrzlinu na webku. Chvíli je v detailu vidět Andyho ruka, která se to snaží očistit, a pak hodně zblízka jeho obličej, jako kdyby se díval Terymu přímo do očí.
Andy: „Co ti dělám?"
Tery: „Spali jste spolu?"
Andy: „Vždyť jsem říkal, že jo." Natočí notebook tak, aby byla vidět postel, kde jsou zmuchlané peřiny, a pak se zatváří výmluvně. „Včera večer. Odešel, ale asi za hodinu se vrátil, začali jsme se líbat a..." Andy si prohrábne rozcuchané vlasy. „Bylo to bezva. Fajn. Už jsem dlouho... Bylo to bezva."
Tery povytáhne obočí. „A seš si jistej, že to byl sex? Já jen jestli vůbec víš, co to je. Nebylo v tom jídlo, nebo tak něco. Že ne?"
Andy: „Tery! Říkal jsem ti přece, že jsem dobrý milenec. Jacques si to náramně užil."
Tery: „Takže jsi byl nahoře."
Andy: „Vždycky jsem nahoře." Ukáže na něj brčkem. „Byla to romanťárna. Mám rád romanťárnu, i když bych se nebránil něčemu vášnivějšímu. Ale on na tohle nejspíš moc není, takže jsem byl opatrný. Což bych byl i kdykoli jindy, ale on třeba nechtěl, abych mu udělal cucflek, nebo ho kousnul do ucha, a ne že bych kousal hodně, jenom... Zase blábolím." Vzdychne. „Řekni mi o sobě. Včera ses rychle vypařil!"
Tery ho pozorně poslouchá, ale taky se přitom usmívá. Tak hezky, jak to umí jen on.
Tery: „Takže jsi spal s Žakem. Fakt ses s ním vyspal. No tak... Gratuluju." Pokývá hlavou. A znovu se usměje. „To je... super."
Andy: „Jsi v pohodě?"
Tery: „Jasně, že jo. Teď už chápu, proč ses na mojí oslavu nehrnul. Měl jsi mnohem lepší plány. To ti schvaluju. Takže... Jak to teď mezi vámi vlastně je. Chodíte spolu?"
Andy: „To přece není pravda. Přijel bych, kdyby se konala někde ve sněhu! To jsme si přece vysvětlili." Významně se poškrábe na nose. „A jo, asi spolu tak nějak chodíme. Ještě jsme to nestačili probrat, ale pro mě to nikdy není jenom o sexu. Vždyť když si lidi nemají co říct, těžko pak můžou vědět, kde se navzájem dotýkat, aby jim to připadalo příjemný, ne?" Urovná tužky na stole a položí prázdný kelímek. Pohlédne k žaluziím, které jsou zatažené.
Tery zakroutí hlavou a teatrálně vzdychne.
Tery: „Ne. Ne, takhle to nefunguje. Dobrej sex může být i bez keců kolem. A to by ses divil, jak může být vášnivý. Plno kousanců a cucfleků. Žán by z toho přestal ráčkovat."
Andy: „Jacques neráčkuje." Protočí oči v sloup. „A jasně, že dobrej sex může být i bez lásky, nebo jenom z kamarádství, ale co v tobě pak zůstane za pocit? Nevím."
Tery: „Ty seš fakt romantik. Bože. Až se uvidíme, tak ti rozdíl klidně ukážu." Mrkne.
A tím Andyho rozesměje.
Andy: „Abych tě nevzal za slovo, Teryne. Jsi fakt okouzlující."
Tery: „Co víš. Třeba s tebou flirtuju!"
Andy (se smíchem): „Řekni mi o té oslavě. Potkal jsi někoho?"
Tery na Andyho chvíli upřeně zírá, dokonce se zdá, že snad nikdy nepromluví. Pak mávne rukou.
Tery: „Jo, bylo to fajn. Pohodička."
Andy na něj taky chvíli upřeně zírá. Vydechne a cvrnkne do kelímku, jako kdyby nevěděl, co říct.
Andy: „Pustíme si nějakej seriál?"
Tery: „Hele, dneska asi ne. Za chvíli jdu běhat. Jsem teď v pořádném tréninku! Chtěl jsem jen vědět, jaký to bylo. Teď už to vím a můžu... zvrac... Jít běhat. Ha!"
Andy pomalu přikývne, zamyšleně, ale pak se usměje. Rozhodí rukama.
Andy: „Tak já budu tady, kdybys mě hledal."
Tery: „Páčko, Anďoure!"
ČTEŠ
Mezi námi
Romance„Začne to zcela nevinně, pak se to divně vyvine. To zase Andy vyvedl věc..." Na ten kreslený seriál koukal, když byl ještě buclatý prcek. A nic hrozného nevyvedl, prostě si jenom spletl číslo, což se za život stane každému. Co ale netušil, bylo, že...