Önerilere Eklenme Şartları

350 30 35
                                    


Hepinize minik bir şartlar bölümünden merhaba.

Bunu yapma sebebimizi şöyle açıklayayım: Bazen bazı tanıdıklarımız, ya kendileri için ya da arkadaşları için öneride bulunuyorlar. Ancak öneremeyeceğimiz zaman bunu söylemekte sıkıntı yaşıyoruz. Burada öyle tanıdıklarına torpil geçme durumu yok. Bu yüzden buraya kuralları yazıp kenara çekileceğiz ve eğer kitabınız önerilere eklenmediyse, burada yazılı olan kurallardan birine uymadığını anlayacaksınız.

Önerilere eklenmek için sadece emek harcamanız maalesef yeterli değil. Bizim de önerirken dikkate aldığımız bazı kurallar var.

Şimdi hep beraber o kurallara göz atalım.

1) Yazım kuralları.

-Gençler, yazdığınız şeyin okunmasını arttıran yegâne şeylerden birisi bu.

Bunlardan birkaç örnek vermek istiyorum.

- fark etmek ✅ / farketmek❎
- olur mu ✅ / olurmu❎
- yapabilir miyim✅ / yapabilirmiyim ❎
- hiçbir şey ✅ / hiç birşey ❎

Bunlar gbi göz kanatan ve okurken anında bırakma isteği uyandıran hatalarınız varsa, ne kadar güzel yazarsanız yazın bir değeri olmaz ve takdir edersiniz ki biz de bunları önermeyiz.

2) Noktalama işaretleri.

- Bazen bir şeyler okumaya başlıyoruz ve geçen gün önerebileceğimi zannettiğim bir kitapta buna rastladım.

Noktalama işaretleri size uygun gelen yerlere konmaz. Her işaretin kullanılacağı bir kısım vardır ve bunlar, kurallarla yıllardır öğrencilere anlatılıyor.

Buna da bir örnek vermek gerekirse, doğaçlama bir şeyler yazıp geçeyim hemen.

Bütün çabam, suya düşmüştü. ❎
Bütün çabam suya düşmüştü. ✅

Ya da bazıları var, her kelimenin peşine nokta koymayı doğru buluyorlar. Hayır evladım, her kelimenin sonuna nokta koyamazsın ve bu yaptığın göz kanattığı için biz de seni önerilere ekleyemeyiz.

3) Hızlı ilerleyip, her şeyi oldu bittiye getirme.

- Buna özellikle evlilik konulu hikâyelerden örnek vereceğim ben.

- Dışarıda arkadaşlarımla geziyordum. Telefonum çaldı ve babam arıyordu. Açtım ve hemen eve gelmemi söyledi. Hemen eve gittim. Kapıyı çaldım. Kapıyı, çocukluğumdan beri benimle ilgilenen ve o çok sevdiğim tontiş hizmetlimiz açtı. Hemen içeri girdim. Annem ve babam asık suratlarıyla oturuyorlardı.

Hemen ne olduğunu sordum. Babam, "yarın seni istemeye gelecekler. " dedi. Hayır, bunu kabul edemezdim. Hemen karşı çıktım ve babam bana tokat attı. Hayatımda ilk defa bana vuruyordu. Hemen ağlayarak odama çıktım ve uyudum. Ertesi gün oldu. Annemin odama bıraktığı saçma elbiseleri giyip makyaj yapıp aşağı indim. Kapı çaldı ve hemen açmaya gittim. Karşımda gördüğüm üç kişi de dikkatle bana bakıyorlardı. Arkada duran ise muhtemelen evleneceğim kişiydi. Hemen içeri davet ettim.

Bir süre sonra annem ve evleneceğim kişinin annesi kaynaşmamız için bizi lüks evimizin lüks bahçesine gönderdiler. Önce hiç konuşmadık. Sonra o konuşmaya başladı. " Bu evliliği istemediğini biliyorum. Ancak şirketin başına geçebilmem için seninle evlenmem lazım. 6 ay sonra da boşanırız."  dedikleri bana oldukça mantıklı gelmişti. " tamam" dedim ve içeri geçtik.

İKİ GÜN sonra düğün vardı.

Evlendik aynı evde kaldık, şimdi üç çocuğumuz var ve çok mutluyuz VS.

Şimdi gelelim üstteki saçma ve hatadan geçilmeyen kesiti  yorumlamaya.

Baban çağırdığında hemen eve gittin ama arkadaşlarına asla gittiğini haber vermedin. Bu ayrıntıyı vermemene rağmen, sonradan başrol kızımız dahil yazan kişininde umrunda olmayacağı şu 'tontiş teyze ve çocukluğumdan beri bana bakıyordu' olayının ayrıntısını vermeden de geçmedin.

Birden fazla kez 'hemen' kelimesini kullandın. Oysaki bu kelimenin yerine geçecek alternatif tercihlerde var.

Aceleyle
Hızlıca
Aniden
Çabucak... gibi

Baban ve annen çok üzgün ama sen itiraz edince hemen sana tokat atıyor. Böyle baba olmaz olsun. Annende seni vermeye dünden razı. Komik olan ise, seni istemeye gelecekleri akşam makyaj yapıp süslenmen.
Ayrıca çocuk sana evlenelim dediği an hemen kabul edip evliliği 6 aylık bir çocuk oyuncağı sanman.

Neyse, burayı daha fazla uzatmayacağım. Diğer kurala geçiyorum. Bu bir kural değil gerçi ama neyse.

3) İstisnalar.

Yazım, noktalama ve şu üstte bahsettiğim kuralları çok fazla dikkate almadığımız tek bir tür var.

Texting kurgular.

Bazen kural ihlalleri güldürü ögesi oluşturma açısından ihmal edilebiliyor. Ancak eğer metin halinde yazıyorsanız ve üstteki kurallara uymuyorsanız kusura bakmayın. Önerilere sizi alamayız.

Gelelim son konuşmaya. Birkaç kişi beni (Lilya') biraz katı ve kuralları olan biri gibi gördüğü için benden çekinmiş ve genel olarak sevimli, yumuşak gözüken Efulim'e özel mesaj olarak öneride bulunmuşlar.

Gençler, ben çekineceğiniz bir insan değilim. Sadece, bir kişi yüzünden dilimiz yandı ve Sera' ile böyle bir açıklama yapmayı düşündük. Sonuç olarak açıklamayı ben yapıyorum.

Lütfen kırılmayın!

Sizinle arkadaş olduğum için veyahut önerdiğinizde okuyup oy versem bile önerilere eklemediğim için kırılmayın. Çünkü biz insanlara okumaları için gerçekten güzel bulduğumuz, hem kurgusu hem de üstteki kurallarla ilgili eksiği olmayan kitaplar önermek istiyoruz. Üzülmek, kırılmak yerine eksiklerinizi giderip yeniden öneride bulunmayı deneyin. Emin olun karşılık alacaksınız.

Umarız ki bir daha böyle bir açıklama yapmak zorunda kalmayız. Gelecek harika öneriler bölümünde görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın.

-Lilya'

Wattpad Harika Öneriler DizisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin