" Dah berapa kali omma dah pesan, jangan timbulkan masalah kat sekolah!!" Marah omma.
" Alar.. relax lah omma.. " jawab ku selamba.
" apa kau relax-relax!" Tempik omma lagi.
" Alar omma.. diorang tu tak nak faham yeon!" Jawap aku.
" Macam mana diorang nak faham kau kalau kau buat perangai macam setan!" Marah omma.
" dah omma perangai macam iblis.." jawabku lagi.
" apa kau kata!?" Tempik omma.
" tak de pape😅" jawap aku ( waduh ii terlepas cakap lah pulak) bisik hatiku.
" ohh.. kau ingat aku tak dengar ehh, kau kata aku perangai macam iblis!?" Marah omma.
" Dah tu, memang betul pun.." jawap aku selamba rock depan omma aku.
"Kau..!" Hampir saja omma aku mahu menampar aku.
" ohh.. semakin besar, perangai kau semakin kurang ajar ye dengan aku.. tak pe.. kau tengok nanti..!" Kata omma dalam keadaàn marah.
Omma pun melangkah keluar dari bilik aku lalu membuka pintu dan menutupnya dengan kuat.
( waduh ii habis lah aku.. kali ni mesti aku bertukar sekolah lagi🤦♀️) bisik hatiku.
'Knock knock'
" masuklah" jawabku.
Rupanya kakak aku yang mengetuk pintu bilik ku.
Dia berjalan ke arah ku lalu perlahan-lahan dia mendekatiku.
" Kau buat hal apa lagi?" Tanya kakak.
" haa.. macam biasa.. berkaitan sekolah..😁" jawabku sambil memberikan senyuman kepada kakak kesayangan ku itu.
" kau ni.. omma nampak marah sungguh dekat kau tadi.." kata kakak.
" habis tu, omma yang tak nak memahami aku..😡" kata ku kepada kakak ku..
" cuba kau cerita kat aku.. apa masalah kau?😊" tanya kakak ku .
" aku gaduh dengan Jungkook..😒" jawab ku.
" wait.. jeon jungkook dari kelas 5IS tu ke?😶" Tanya kakak aku sambil membulat mata melihat ku.
" iyup.. " jawab ku ringkas.
" wehh.. apa hal kau pergi gaduh dengan dia beb?🙂" Tanya kakak aku dengan bersemangat ingin tahu.
" kita orang gaduh berebut kerusi kat makmal.." jawab ku lagi.
"😑 lah.. sebab tu je ke?" Tanya kakak ki lagi..
" iye lah..cuba kau bayangkan, cikgu kelas aku kene jaga kelas diorang sebab cikgu kimia diorang tak datang sekolah" kata ku.
" and then?" Tanya kakak aku.
" and then.. semasa itu,kelas aku sedang belajar subjek sains , tak lama kemudian kelas diorang datanglah kat makmal.. oleh disebabkan dia tak nak guna kerusi yang dah rosak kat belakang makmal tu dia tarik kerusi aku dari belakang😭" kata ku.
" lepas tu, kau jatuh ke?" Tanya kakak aku.
" ehh tak lah.. aku terbang di udara..😑" jawab aku sebab geram dengan soalan kakak aku ni.
" ehh relax lah.. aku gurau je🤣" kata kakak aku lagi.
"Sakit punggung aku tau😭" kata ku lagi.
" kenapa kau tak elak je?" Tanya kakak aku lagi.
"Kalau Aku tahu dia nak buat macam tu kat aku, dah lama aku terajang mampus dia ..🙃" jawab aku.
YOU ARE READING
What's wrong with this school ?
Romance"wehh! ada budak baru masuk sekolah kita hari ni!" " Aku nak bagi tahu kau satu perkara sebelum kau masuk kelas ni .." " Dah masuk sekolah ni, jangan harap kau dapat terlepas dari kami.." " sebenarnya kan.. ada apa dengan sekolah ni?" " Ommaaa!! aku...