Bangun!
"Selamat pagi cikgu!" Ucap soo bin.
Murid-murid yang lain ikut."Selamat pagi semua! Silakan duduk" Ucap cikgu kembali.
"Terima kasih cikgu!" Ucap mereka dan menarik kerusi dari belakang untuk merebahkan punggung masing-masing.
"Oky, ada sesuatu cikgu nak bagi tahu kamu semua hari ini.." kata cikgu.
"Apa dia cikgu?" Tanya yeji.
"Hari ni kan.. kita dapat bala besar..😔💔" kata cikgu.
"Bala besar😨?" Tanya chaeryeon.
"Aah.. namun kita terpaksalah hadapinya dengan bekerjasama.." kata cikgu lagi.
"Tak apa cikgu.. walau apa-apa pun terjadi saya akan tetap mencintai cikgu.. ehh silap.. bersama cikgu" kata taehyung.
"Excuse me.. kau sorang je? " tanya yuna.
" kita semua lah.." jawab taehyung.
"Cikgu!" Panggil ryujin.
"Yea?" Tanya cikgu.
" berterus terang je lah cikgu.." kata ryujin.
"Berterus terang apa?"😅 tanya cikgu.
Ryujin membulat matanya kearah cikgu.
"Apa dia ryujin?😅" tanya cikgu lagi.. ( habislah.. dia tahu ke aku yang habiskan coklat kat bawah meja dia semalam..) bisik hati cikgu bimbang.
Flash back
Kelmarin
Cikgu,
Aku masuk ke dalam kelas 5IK, "hmm.. diorang tak kan pernah nak balik ke kelas awal-awal..😑" bisik hati cikgu.
" kenapalah beg diorang nampak ringan je..?" Soal cikgu dalam hati.
Cikgu memperiksa beg ryujin dahulu.. kerana meja ryujin paling depan. "ryujin.. ryujin.. tak habis-habis dengan biskut.. selalu je ada dalam beg dia.." kata cikgu sendirian di dalam kelas.
Cikgu menutup zip beg ryujin kembali. Secara tidak sengaja semalam aku ternampak atau terjumpa coklat kinder brenor kat bawah meja ryujin kelmarin.
"Coklat kegemaran aku.." tanpa fikir panjang aku makan coklat dia..
Beberapa minit kemudian,
Aku mendengar suara tapak kaki dan suara gelak tawa kelas itu. Cepat-cepat aku buang plastik coklat tu.. dan kembali ke meja guru di hadapan kelas.
Skip.
Selepas kelas tamat je.. aku nampak ryujin mengamuk kerana coklat kinder brenor kat bawah meja tu hilang.. aku rasa bersalah lah pulak.. tapi tak pe lah.. alang-alang dia tak tahu.. aku pun buat tak tahu je lah..
End flash back
Ryujin melihat cikgu dengan mata yang seluas-luasnya.
"Kenapa ni ryujin.. ada benda tak kena ke?" 😅Tanya cikgu.
"Cikgu.." kata ryujin.
"Iye.." balas cikgu sambil menelan air liur.
"Semalam cikgu dah tengok kdrama 'the world of maried kan?"😂 Tanya ryujin.
"Hah? Kamu tahu dari mana?" Tanya cikgu.
" kami dengar cikgu cakap-cakap pasal drama tu kat cikgu rose."
" ohh.. aah.. cikgu tengok semalam😅" kata cikgu.(mujur..😌)
"Macam mana ending dia cikgu?" Tanya yeji.
YOU ARE READING
What's wrong with this school ?
Romance"wehh! ada budak baru masuk sekolah kita hari ni!" " Aku nak bagi tahu kau satu perkara sebelum kau masuk kelas ni .." " Dah masuk sekolah ni, jangan harap kau dapat terlepas dari kami.." " sebenarnya kan.. ada apa dengan sekolah ni?" " Ommaaa!! aku...