Bab 3

96 7 3
                                    

"Tunggu!"

Soo bin menghalang jalanku untuk keluar dari kelas tersebut.

Soo bin mendekatkan wajahnya kepadaku.

(Weh.. kenapa dengan mamat ni? Asal jantung aku berdegup dengan kencang sekali) bisik hati yeon.

"Kau.."

"Wehh soo bin.." boembyu menolak pintu kelas sambil memanggil soo bin terdiam selepas melihat soo bin dan aku di dalam kelas berdua.

"Oppss Maaf.. aku salah masuk kelas.." kata boembyu sambil melangkah keluar kelas.

"Kau jangan nak lari.." kata soo bin sambil menarik baju boembyu.

Aku hanya terdiam di situ.

"Kepala kau okey?" Tanya soo bin.

"Hah? Aah.. okey.." jawabku.

"Maaf tadi aku tak sempat tahan bola.. " kata soo bin.

"Aahh.. tak mengapa.. aku okey.." jawabku.

Soo bin memandangku lagi.

"Ermm.. aku pergi dulu ye.." kata ku sambil melangkah pergi dari soo bin.

Semasa aku berjalan ke arah pintu kelas tiba-tiba yeonjun muncul di hadapan pintu menghalangi jalan aku untuk keluar dari kelas itu.

Kaki ku terhenti dan yeonjun melangkah masuk ke dalam kelas membuat aku terpaksa berjalan mundur sedikit.

Ternyata yeonjun hanya berjalan kehadapan sedikit dan berhenti.

(Apa ni? Kenapa diorang macam nak kepung aku je?) Lintasan fikiran aku.

"Ahh.. yeon, aku lupa nak bagi tahu kau satu perkara.." tiba-tiba soo bin berbicara.

Soo bin menoleh kebelakang menghadap ku lalu dia maju sedikit.

"Apa dia?" Tanya ku..

"Memandangkan kau hari ini first day kau sekolah kat sini, aku nak bagi tahu kau satu perkara,sebelum kau masuk ke kelas ni.." kata soo bin.

Aku hanya menelan air liur.

"Mulai esok, Setiap pagi, kau mesti bersihkan kelas ni dan kemas buku-buku yang ada kat belakang kelas tu.." kata soo bin.

"Apa? Setiap pagi? Kelas ni tak de jadual bertugas ke?" Marah ku.

"Ada je.. tapi kami dah kemas kini jadual bertugas kelas 5IK yang setiap hari murid yang bernama Park Hee Yeon yang akan membersihkan kelas pada setiap hari..😏" jawab soo bin.

"Apa? Mana boleh macam tu.. " marah ku lagi.

"Kenapa tak boleh nye.. haa.. satu lagi.. bulan ni dan bulan depan, kau kene cuci tandas pelajar perempuan.."kata yeonjun.

"Apa ni..? Bukan masih ada pelajar perempuan dalam kelas 5IK?" Tanyaku.

"Memang ada.. tapi kan.. buat apa suruh diorang kalau kau boleh buat..😏" kata yeonjun.

"Kau.."

"Bukan tu je.. kau kene buat homework kita orang.." kata huening kai.

"Apa!? Itu buli namanya..!" Marahku.

" kenapa? Kau memang patut dibuli pun.."😂 jawab taehyun.

" ini keterlaluan.. aku tak buat semua tu..!" Kataku.

"Kau tak nak buat?"

Mereka berlima tiba-tiba berjalan membentuk lingkaran bulatan mengelilingi diriku.

What's wrong with this school ?Where stories live. Discover now