BAB 4

90 7 0
                                    

"Kereta siapa pulak kat depan tu?"

"Mana-mana?"

"Tu!" Kata omma dengan marah sambil menunding jari ke arah kereta mewah yang menghalangi jalan untuk kereta mereka untuk masuk ke dalam pagar rumah.

"Dia ingat ni jalan bapak dia punya parking tengah jalan macam tu.. dah la parking betul-betul kat depan pagar rumah kita.." marah omma lagi.

"Alar.. jalan ni bapak dia sorang je yang bayar roadtax.. orang lain tak bayar..😒" jawabku.

"Hurmm.. biasalah.. kereta besar tapi otaknya kecil.."💢 marah omma lagi.

Tiba-tiba seorang lelaki tua keluar dari salah satu sebuah rumah di taman kediaman Yeol dan masuk ke dalam kereta begitu sahaja tanpa melihat orang disekitarnya.

Kereta itu pergi bergitu sahaja.

"Tengok tu.. blah macam tu je.. tanpa rasa bersalah langsung.. ish.. 😡" beleter omma di dalam kereta.

"Tak lama duk bawah lori orang macam tu..😌" celaku.

"Betul betul betul.." jawab omma.

"Omma.. yeon lapar..😩"

"Ehh.. mian.. omma lupa.. " tanpa melenggah masa lagi, omma memparkingkan kereta yang dipandunya ke dalam pagar rumah kami dan mematikan enjin kereta.

Aku dan omma membuka pintu dan keluar dari perut kereta. Semasa omma mahu membuka pintu, dalam beberapa saat bas pun sampai di hadapan rumah kami.

"Omma.. annyeong.." sapa unnie.

"Lambatnya.." kata omma.

"Alar.. bas tu hantar budak lorong 8 dulu.. sebab tu lambat tu.." jelas hyung.

"Hahaha.. macam mana.. best naik bas😏" kata ku.

"Best.. boleh main dengan kawan-kawan dulu sementara nak sampai rumah.."😏 jawab hyung.

"Naik bas tak ajak😠" marah ku.

"Alar.. dah kita orang tak jumpa kau tadi.. kalau jumpa.. mesti kami ajak punya la.." kata unnie pula.

Aku baru teringat yang waktu itu aku terperangkap dalam kelas..

(Ni semua salah budak-budak lelaki dalam kelas aku lah.. kalau bukan sebab diorang halang jalan keluar aku.. mesti aku boleh naik bas dengan kawan-kawan aku😭) bisik hatiku.

"Hurm.. nevermind..😑" jawabku.

Omma membuka pintu.

"Dah jom masuk.. omma dah pesan makanan untuk korang semua.. kejap lagi sampai la tu.." kata omma.

"Pesan?" Tanya unnie.

"Omma pesan makanan apa?😋" tanyaku.

"Omma ada duit ke nak bayar?" Tanya hyung pula.

"Pizza.. dah jom masuk.. ke tak nak masuk.. kalau tak nak masuk omma nak kunci pintu dah ni.." ugut omma.

"Ehh.. nak nak nak.." jawab kami tiga beradik serentak.

Skip

Dalam beberapa minit kemudian, bunyi hon motor di hadapan rumahku.

Abang aku membuka pintu dan mengambil makanan yang dipesan oleh omma tadi berserta dengan duit.

Selepas itu, hyung pun masuk.. aroma pizza yang baru keluar dari oven membuat diriku melayang-layang datang ke arah  abangku tanpa abangku sedari.

Abang ku meletakkan pizza di atas meja dan membuka kotaknya.

"Wehh yeo.. Arrghhhhh!!"

Omma dan unnie bergegas datang ke meja makan.

What's wrong with this school ?Where stories live. Discover now