Agents 9

440 69 2
                                    

Bilik yang gelap hanya diterangai dengan sebuah lampu. Kelibat 3 orang manusia berdiri di hadapan seorang lelaki.

"Ouch my head. Where am I?" Soalnya setelah terjaga dari pengsan. "In the building" balas gadis yang mula duduk di ats meja.

"Ha? Korang sape ?" Soalnya hairan. "Tak payah tau lah kitorang sapa. Yang kau kene tau sekarang ni kau tu sapa ?" Soal Lelaki disebelah gadis tersebut.

"Me ? Korang yang culik aku korang tanya aku sapa ? Ergh whatever I'm Felix." Jwb Felix masih cuba mengecam ketiga tiga manusia yang berada di dalam keadan gelap.

"Lee Felix or Lee Felix Yongbok?"

Felix kaku. Nama penuhnya disebut dengan jelas dan betul. Dia memandang gerangan yang menyebut namanya sebentar tadi kemudian mengalihkan pandangan ke arah yang lain.

"Lee..Lee Felix Y...Yongbok" balasnya tergagap gagap. Kepala ditundukkan. Identiti asalanya sudah diketahui. Kemungkinan dirinya dalam bahaya.

"Don't worry Felix. Kau selamat dengan kami. Lee Know and Sam can't find you here. Trust me" kata gadis itu seraya membuka lampu bagi menerangi bilik tersebut. Felix mengangkat mukanya. Riak wajah terkejut ditunjukkan.

"Hy..hyeri ? Jisung ? Jeongin ?!"

"Hey bro" tegur Jisung yang berada di atas meja. Hyeri mendekati Felix dengan senyuman. "Aku tau kau mesti terkejutkan aku tau semua nama samaran korang tu. Well, thanks to you lah sbb terkantoikn haritu."

"Korang ni semua ni polis ke ?!" Soal Felix gelabah. Hyeri memandang Jisung, Jisung memandang Jeongin dan Jeongin memandang Hyeri.

"Maybe lah." Jwb Jeongin pendek.

"Kami tau kau tak kene pukau pon mcm Minho and Hyunjin,right ? So senang lah kau nak tolong kami. Itupon kalau kau berani lah." Kata Jisung memandang Felix.

"Aku nak tapi..." Ayatnya tergantung. "Pasal Family kau jgn risau. Kami dah hantar team untuk jaga dorang semua. So now keputusan dekat tangan kau. Kau tolong kami, kami tolong kau untuk escape dari gejala haram tu". Hyeri masih cuba meyakinkan Felix.

"I will help you guys. But please don't let that crazy Minho know this or he will kill me instead" pintanya. Mereka bertiga mengangguk setuju.

🔫


Hari persekolahan yang biasa dan membosankan. Tak semua pelajar suka pergi sekolah. Pergi pon sebab nk jumpa member or dapatkan duit harian.

"Hyeri okey tak ni ? Macam badmood je " soal Minho ingin tahu. "Yeah I'm good" balas pendek berserta senyuman palsu. Dia kemudian bangun lalu menuju ke rooftop sekolah.

"Wey Sung, Hyeri asal ?" Soal Minho kepada Jisung. "Mana aku tau tadi datang okey je. Masuk kelas je terus badmood" jwb Jisung.

"Oi Jiyeon kau gaduh ngan Hyeri eh ?" Tanya Chan. "Kejadah benda tho aku nk gaduh ngan dia ? Kitorang okey je." Jwb Jiyeon.

"Habistu pahal dia badmood ?" Tanya Felix. "Daripada korang buang masa tanya aku yang taktau pape ni better ikut aku gi tanya dia sendiri" Bls Jiyeon lalu bangun dari duduknya mengekori Hyeri.

"Hyeri,kau okey tak ni asal badmood ? Kau marah aku ke ?" Soal Jiyeon setelah sampai. Hyeri menggeleng. Pandangan kembali dicampakkan ke padang sekolah.

"Dia taknak cakap. Kau gi lah try Minho kau rapat ngan dia en". Pinta Jiyeon. "Kau yang cousin dia pon taknak cakap apekan lagi aku". Balas Minho. "Try lah dulu mana tau dia nak cakap ke" kata Jiyeon.

Minho melangkah ke arah Hyeri. Cuba bercakap dengannya namun hampa. Hyeri masih diam. Dia kembali ke kumpulannya.

Mereka dengan tiba tiba menolak Jisung. "Asal lak aku kene ?! Soalnya terkejut. "Try je lah hanat ! " Marah Seungmin. Jisung akur lalu menghampiri Hyeri.

"Kau okey tak ni ?" tanya Jisung. Hyeri berpaling memandang Jisung. "Kau rasa aku okey ke tak sekarang bila dapat tahu cousin aku sendiri couple dengan musuh ? " Jwb Hyeri.

"WHAT ?! KAU SERIUSLAH ?!" Tanya Jisung terjerit. "Tak payah lah Jerit nanti dorang dengar lah bodoe !" Marah Hyeri. Jisung menutup mulutnya.

"Jiyeon dengan Hyunjin dah couple lebih 2 minggu. And now aku tengah fikir mcm mn bila dia dapat tahu yang Hyunjin tu sebenarnya kene pukau ? Bila Hyunjin sedar dalam realiti sebenar nanti,dia takkan ingat pon semua benda ni. Dia takkan ingat pon dia pernah sekolah dekat sini, apa dia tangah buat time dia kene pukau ni and most important Jiyeon. Dia takkan tau sapa Jiyeon tu dalam Hidup dia nnt". Terang Hyeri panjang lebar.

"Mana kau tau dia takkan ingat semua bnd ni bila dh sedar nanti ?"soal Jisung.

Hyeri mengeluh. "Taeil oppa dengan Jaehyun oppa yang cakap. Dorang dah tau cara nk stopkan pukau bodoh ni." Balas Hyeri.

Jisung mengangguk faham. "Dah lah kau jangan fikir lah semua bnd ni. Nanti kau makin serabut tau tak ?" Pujuk Jisung.

"Bukan tu je aku fikir. Sekarang Ni Jiyeon dah letakkan diri dia dalam bahaya kau tau tak ? Kau bayangkan tiba tiba identiti aku terkantoi,masa terdekat dorang akan jadi Jiyeon. Aku taknak dia terlibat dalam semua bnd ni Jisung. Even kadang kadang tu aku benci perangai setan dia tu tapi aku sayang dia. Dia family aku. Aku taknak dia sakit" cerita Hyeri lagi. Suaranya mula bertujar menjadi serak. Air mata mula bertakung.

Jisung yang perasan akan perubahan itu segera memujuknya. "A....aku takut Jisung aku takut". Air matanya mengalir.

Jisung masih lagi memujuk. "Shhh dh lah tu jgn lah nangis. Hey loon at me " Jisung memusingkan badan Hyeri agar menghadapnya.

"Kau kuat. kau berani ambik risiko tinggi untuk selamat sekolah ni dari kene bom even kau benci sekolah ni. Jangan sebab benda mcm ni kau down. Don't be okey ? Trust me. Kau boleh kawal semua benda ni. Kalau identiti kau terkantoi identiti aku pon akan terkantoi. Bukan aku je tau,Jeongin sekali. So kita kene sama sama jaga identiti kita. Pasal Jiyeon dengan Hyunjin tu kau jangan risau. Kita sama² perhatikan dorang okey ? Dah lah jangan nangis, tak comel Kay aku ni nanti" pujuknya lalu mengesat air mata Hyeri.

Hyeri lantas memeluk Jisung setelah mendengar butir kata lelaki itu. Jisung masih lagi memujuk gadis itu walaupon dirinya berada dalam keadaan terkejut.

"Ceh,dengan Jisung nak pulak story dengan aku taknak story. Bengong punya cousin !" Marah Jiyeon. "Bukan dia taknak story kat kau tapi kau tau lah mulut kau tu bukannya reti nk diam pon. Bising je keje". Sampuk Changbin.

Jiyeon mencebik. "Eh sayang, you jangan nak merajuk dekat sini eh. Ada yang kene kiss jap lagi" kata Hyunjin memandang Jiyeon.

Jiyeon memutarkan bebolah matanya. "Fine !"

αgєηтѕ × нαη נιѕυηgWhere stories live. Discover now