Agents 11

420 68 2
                                    

Jisung dan Jeongin memandang Hyeri apabila gadis tersebut memasuki office mereka.

"Felix cakap Minho tengah mengamuk sebab bomb tu semua terputus wayar"

"Niceu ! Nasib baik dorang sempat potong wayar kalau tak,sah esok kita cuti" kata Jisung seakan tidak percaya.

" Tapi,bad news. Hyunjin nak pasang balik bomb tu. Malam ni" Hyeri memandang dua rakan setugasnya. Kelihatan mulut mereka sedang ternganga akibat terkejut.

"Kepala hotak dia bodoe ! Jungwoo hyung dengan Doyoung hyung mana ada dekat korea babun ! Dorang dah flight tadi pergi thailand. Ey apa ni sial lah !" Marah Jeongin menghentak meja.

Hyeri dan Jisung terkejut lalu memandang Jeongin. "Lain macam budak ni bila marah. Aku yang selalu buli orang ni pulak yang seram". Jisung memegang dadanya yang kini bergedup sedikit laju akibat terkejut.

"Hey kids" tegur Taeyong memasuki bilik tugasan mereka. "Korang tau kan yang malaun tu dah pasang balik bomb dekat school tu ?" Soal Taeyong dan mendapat anggukan daripada mereka.

"Korang jangan lah risau. Hyung dah sediakan team untuk korang. Hyung tau korang need more help right ?" Kata Taeyong selepas melihat kerisauan yang terpampang di muka mereka.

"Jinja hyung ? Nugu?" Soal Jeongin teruja. Taeyong senyum lalu membuka pintu bilik tersebut.

"Suruh dorang datang sini sekarang"

Hyeri yang mula perasan kelibat beberapa orang lelaki berjalan di sebalik dinding kabur itu mula menutup muka dengan mask hitam.

"Asal kau cover muka ?" Soal Jisung kehairanan. Hyeri memandang Jisung. "Aku tak sedap hati".

"So guys. This is your team !" Kata Taeyong setelah kumpulan itu melangkah masuk ke dalam bilik tersebut. Jisung dan Jeongin ternganga sekali lagi akibat kejutan yang diberikan.

"S...st..STRAY KIDS ?!" jerit mereka berdua serentak. Kumpulan itu turut membulatkan mata mereka.

"Okey relax,calm down. Hyung keluar dulu okey ? Korang sattle lah apa yang patut. Hyung tau malam ni korang buat mission tu together" Taeyong keluar dari bilik itu selepas memberi arahan.

Jisung dan Jeongin saling membalas pandangan. "Heol"

"So this is the real reason kenapa ada luka dekat muka korang berdua ?" Soal Chan memandang mereka.

"Yeah hehe mianhae" ucap mereka sedikit ketakutan. Chan tersenyum. "Nah sokay. Korang buat secret mission takkan nak bagitau pulak kan ?"

Stray Kids berpelukan seketika manakala Hyeri masih lagi menyembunyikan muka nya daripada kelihatan.

"Wey, yang pakai mask tu sapa pulak ?" Soal Seungmin memandang gadis yang sedang menghadap papan putih itu.

"Kay,kau nak sorok muka tu berapa lama lagi sayang ?" Soal Jisung memandang Hyeri yang sudah berkerut.

"Kau pahal tiba-tiba panggil aku sayang ? Nak kene tumbuk?" Soalnya menaikkan buku lima di hadapan muka Jisung.

Jisung menepis tangan Hyeri. "Bukak lah mask tu. Sampai bila kau nak sorok identiti ? Dorang team kita" pinta Jisung memandang tepat ke arah gadis tersebut.

Hyeri memandang Stray Kids yabg sedang duduk di hadapannya lalu menanggalkan mask yang di pakai.

"Neo ?! KIM HYERI ?!" Soal mereka serentak. Kejutan demi kejutan. Mereka memandang Hyeri tidak percaya.

"Long story tapi nanti je lah aku share eh ? Now kita ada mission" Hyeri membentangkan segulung peta banggunan sekolah mereka.

"Korang tau kan kita kene selamat sekolah tu dari kene bomb?" Soal Hyeri memandang mereka. Anggukan diberi.

"Now aku nak kita semua buat mission ni. Easy way. Jeongin hack all CCTV dekat sekolah tu. Seungmin kau akan bagi arahan dekat kami and protect dia dari dalam kereta." Hyeri menundingkan jari ke arah Jeongin lalu memandang Seungmin.

"Chan and Changbin korang akan follow kami masuk dalam sekolah untuk putuskan wayar bomb tu. And Felix. Dia takde dekat sini but dia akan pantau musuh dari jarak dekat. Got it?" Soal Hyeri setelah selesai memberi arahan.

"Why Minho and Hyunjin tak join kita?" Soal Changbin. Hyeri memandang mereka semua yang masih menantikan jawapan.

"Sebab dorang lah musuh tu and actually dorang tu kene pukau". Jisung membalas. Stray Kids diam. "Patut semacam je budak berdua tu". Kata Chan menongkah(?) dagunya.

"Wait. Okey aku setuju dengan part aku and Jeongin but macam mana korang nak masuk ? Sah sah lah ada musuh dekat dalam tu. Bahaya tho" Kata Seungmin risau.

Hyeri tersenyum "no. It's not. Selagi kita ada senjata selagi tu kita selamat." Katanya lalu menekan butan di meja yang di duduki mereka.

Serta merta meja itu mengeluarkan beberapan jenis pistol,pisau,gari dan renjatan elektrik.

"Uwahhh" kagum mereka. "But how to use ?" Tanya Changbin.

"Easy. Kau pegang,tarik yang atas ni,jgn tanya benda apa aku pon taktau. Acukan dekat sasaran and tembak". Terang Jeongin mengacukan pistolnya ke dinding.

"Transpotation ?" Soal Seungmin.

"Seungmin and Jeongin drive BMW. Chan,Changbin,me and Hyeri drive lamboghini". Terang Jisung.

"yea...wait what ?! Kau cakap lamboghini ?! " Soal Hyeri memandang Jisung. "Yes tu yang tertulis dekat document penggunan kereta hari ni kita guna..wait ! What the fish lamboghini sial !" Jerit Jisung setelah sedar dengan kata-katanya.

"Dah takyah nak menjerit. Next,nama samaran. Chan as Chris. Changbin as SpearB. Seungmin as Sky. Meanwhile nama kami Jisung as Jay. Hyeri as Kay. And aku as Zack." Terang Jeongin pula

Mereka mengangguk faham. "So now rest dulu dekat sini. Malam nanti kita buat mission gila ni" arah Hyeri lalu duduk di sebelah Jisung.

"Be safe tonight. Kita berdua handle bomb so kau jangan nak bahayakan diri kau lagi" pesan Jisung sejurus Hyeri melabuhkan penggungnya.

"Araesseo" balas gadis itu pendek.

αgєηтѕ × нαη נιѕυηgWhere stories live. Discover now