Çoban Yıldızı

55 16 5
                                    

Aslında böyle bir yıldız yoktur. Çoban yıldızı dediğimiz şey güneş sistemindeki gezegenlerden biri, Venüs'tür. Güneş ve aydan sonra gökyüzüne en yakın ve parlak olan Venüs, sabahları ve akşamları, yıldız gibi göründüğü için o Çoban Yıldızı olarak adlandırilmıştır. Çoban yıldızının söylentilere göre birden fazla hikayesi ve farklı inançları vardır.

Roma Mitolojisinde Venüs aşk ve güzellik tanrıçasıdır. Yani Venüs genellikle insanların kadındı yönlerini temsil eder. (Neden bu kadar parlak olduğu tahmin edilebilir :d) Yunan mitolojisinde, Kronos (Roma mitolojisinde Satürn) spermleri okyanusa düşmüş olan babası Uranüs'ü aldığında Afrodit doğar. Afrodit yani Venüs tamamen denizde büyür. Afrodit ismi, yunanca aphros isminden gelir ve okyanus dalgalarının şiddetli dalgalanmasıyla üretilen "deniz köpüğü" anlamına gelir. Roma isimleri gezegenler için kullanılsa da, tanrılar ve tanrıçalarla ilgili en zengin mitolojiler ve iç görüler antik Yunanlılardan gelir.

Yunanlılara göre Afrodit cinsellik, arzu, sevgi, neźe ve güzellik tanrıçasıydı. Romalıara göre, Venüs başlangıçta bahçelerin ve üzüm bağlarının tanrıçasıydı ve daha sonra bu karakterler birleştikçe Afrodit'in özellikleri daha çok benimsendi. Venüs, çirkin bir metal tanrısi olan Vulcan'ın karısıydı. Venüs ve Vulcan'ın hiç çocuğu yoktu, ancak hem tanrılar hem de ölümlü erkeklerle üretken ırkçılık faaliyetleri onun birçok çocuğa anne olmasına izin verdi. Vulcan sık sık karısının sayısiz aşk denemelerinden iğrenirdi. En sonunda savaş tanrısı Mars ile Venüs arasındaki gizli ilişkiyi öğrenen Vulcan, Venüs'ün bu gizli sevgilisine karşı intikamını aldı. Bunu yapmak için Vulcan, kopmaz bir ağ yarattı ve bu ağı iki sevgilinin buluştuğu yere yerleştirdi. Mars ve Venüs buluştuklarında ağ yere düştü ve onları yakaladı. Vulcan bütün tanrıları oraya getirerek Mars ve Venüs çiftiyle alay etti. Mitolojiye göre çoban yıldızının hikayesi budur.






Bir sonra ki bölüm de halkın söylentilerine göre olan Çoban Yıldızı'nı anlatacağım. Oy verip yormlarsanız sevinirim. Arkadaşlarınızlada paylaşırsanız mutluluktan havaya uçar sonra geri düşerim😂😂. Ulaşmak için instagram'dan yazabilirsiniz.

Yıldızlar Ölü Şairlerin Kaybettiği RuhudurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin