Επίλογος

34 4 0
                                    

Η αλήθεια είναι ότι η ζωή ήταν, είναι και θα είναι πάντα ατελής, όπως κάθε τι στη ζωή αντικειμενικά είναι ατελές. Μπορεί ο καθένας μας να θεωρεί κάποια πράγματα τέλεια, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και στην πραγματικότητα τέλεια. Γιατί το τέλειο δεν μπορεί να προσδιοριστεί σε καμία περίπτωση. Γιατί είναι και θα είναι πάντοτε υποκειμενικό ζήτημα. Παρόλο που ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, την εποχή που έχουμε τη δυνατότητα να μάθουμε οτιδήποτε θελήσουμε, η ζωή εξακολουθεί να είναι μία επιθυμία μετά την άλλη. Αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος που εξηγεί γιατί ζούμε ακόμη. Μας κρατάει το να κυνηγούμε μια όσο το δυνατόν καλύτερη ζωή. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό είναι ένα ταξίδι ατελείωτο. Πάντοτε, εκ φύσεως νιώθουμε μια επιθυμία, είτε αυτή είναι επιθυμία κάποιας γνώσης ή κάποιου αντικειμένου, είτε ενός συναισθήματος όπως η αγάπη ή το γέλιο. Η εκπλήρωση όλων των επιθυμιών είναι αδύνατη. Ακόμη και αν είχαμε τη δυνατότητα με κάποιο ''μαγικό'' τρόπο ή μηχανισμό να απελευθερώσουμε έναν άνθρωπο από όλες τις επιθυμίες, την επόμενη στιγμή θα είχε πάλι μια επιθυμία για κάτι επιπλέον. Αυτό αποδεικνύει ότι σαν οντότητες δεν μπορούμε να ολοκληρωθούμε και ότι το τέλειο είναι πραγματικά ένας άνευ ουσίας όρος. Αν υπάρχει κάτι αέναο σε αυτόν τον κόσμο, κάτι που δε θα σταματήσει ποτέ να υπάρχει, αυτό είναι η εξέλιξη των πραγμάτων. Αυτό είναι το μόνο πράγμα που δε θα εξαφανιστεί ποτέ με οποιαδήποτε ενέργεια. Ακόμη και αν καταστραφεί η γη, η εξέλιξη δε θα σταματήσει να «παίζει το ρόλο της».

Εν τέλει, θα αναρωτηθεί κανείς, εφόσον γνωρίζουμε ότι θα δούμε κάτι ανεκπλήρωτο στη ζωή αυτή, εφόσον γνωρίζουμε ότι είναι άσκοπο να κυνηγάμε κάτι το ακατόρθωτο, τότε ποιος ο λόγος να ζει κάποιος ;

Τώρα είναι που λιγοστεύουν και περιορίζονται οι καλές απαντήσεις. Αλλά όπως φαίνεται η διαδικασία της ζωής αυτής μας κρατά σε περιέργεια να δούμε όλες τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στην ανθρωπότητα. Παρόλο που βλέπουμε και διαπιστώνουμε με τα ίδια μας τα μάτια ότι μερικές φορές οδεύουμε προς το χειρότερο, αυτό δεν είναι αρκετά πειστικό ώστε να μας κάνει να παρατήσουμε τη ζωή. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι τελικά ζούμε για το άγνωστο.



Η ζωή είναι μια σειρά μικρών και μεγάλων εξελίξεων με αρχή και τέλος, με κύρια και μεγαλύτερη εξέλιξη τη ζωή μας, με αρχή τη γέννηση μας και τέλος, το θάνατο μας.

Αλέξανδρος Γρηγοριάν

Το νόημα της ζωήςOnde histórias criam vida. Descubra agora