008 ᴄʜᴀɴɢᴇ

657 114 87
                                    

Soonyoung melempar bandage dan beberapa plastik berisi tuala wanita di atas lantai, di hadapan mata Jihoon.

"Apa semua ni?" Soonyoung menyoal dengan nada kecewa.

"Kau takde hak nak usik barang-barang aku." Balas Jihoon. Geram dengan Soonyoung yang suka-suka menyelongkar barangnya.

Soonyoung mengangkat baju Jihoon dengan paksaan dan membuka balutan yang menutupi dada gadis itu manakala Jihoon akhirnya mengalah, tak daya nak halang Soonyoung kerana kekuatan mereka berbeza.

"Kau perempuan, Jihoon."

Jihoon nampak mata Soonyoung yang berkaca.

Dia nak nangis ke?

"Aku dah mula nak sayangkan kau tapi ini kau sebenarnya."

"Maaf." Jihoon menunduk. Tak sampai hati nak tengok muka Soonyoung yang bila-bila masa sahaja airmatanya boleh jatuh.

Akhirnya Soonyoung duduk di atas kerusi yang berhampiran meja belajar.

"Aku nak buat report kat pengetua, dalam sekolah asrama lelaki ni ada perempuan."

"Dia tau."

Soonyoung memandang Jihoon, tajam.

"Apa maksud kau pengetua tau?"

Jihoon mengeluh.

"Sebenarnya appa kau yang nak aku ubah kau dan dia dah berbincang dengan pengetua." Ujar gadis itu.

Dengan langkah yang boleh dikatakan berani, Jihoon menarik tangan Soonyoung agar lelaki itu berdiri.

"Aku minta maaf."

"Aku taknak jatuh sayang kat perempuan. Kau duduklah dalam bilik ni. Aku nak jumpa Chan." Jihoon menepis tangan Jihoon lalu berjalan ke arah pintu namun dia dipeluk dari belakang.

"Ja-jangan tinggalkan aku. Aku takut kalau Seungcheol masuk."

"BIAR ! BIAR DIA MASUK LEPASTU ROGOL KAU SAMPAI MAMPUS ARGH AKU BENCI KAU !!" Soonyoung menampar Jihoon sehingga terpaling wajah gadis itu dibuatnya.

Tangisan Jihoon tidak dihiraukan malah dia terus meninggalkan gadis itu seorang diri.

•❅──────✧❅✦❅✧──────❅•

"Kau okay?" Joshua menegur Jihoon.

Mana taknya, mata Jihoon sembap lepas menangis.

"Makanlah. Isi perut kau. Jangan biar kosong. Nanti kau sakit." Tegur Joshua lagi setelah melihat nasi di dalam pinggan Jihoon tidak luak.

Jihoon memandang Soonyoung yang hanya lalu di hadapannya.

Dia langsung tak menoleh atau mengukir senyuman.

"Hai berdua je?" Jeonghan sengaja menganjing Joshua dan Jihoon.

Tempat duduk di sebelah Joshua diambil manakala Seungcheol di sebelah Jihoon.

"A-aku nak makan tempat lainlah."

Baru sahaja Jihoon mahu berdiri, tangannya dipegang Seungcheol.

"Janganlah. Duduk sini makan sekali dengan kitorang. Aku nak tanya keadaan kau lepas pengsan kat padang tadi." Seungcheol memujuknya agar Jihoon duduk semula.

'Haah betul tu. Lagipun, bosanlah asyik hadap muka Joshua dengan Seungcheol je." Sampuk Jeonghan dan mendapat jelingan dari Joshua serta Seungcheol.

Jihoon memandang muka mereka bertiga, Joshua dan Jeonghan okay tetapi dia takut dengan Seungcheol.

"Duduklah." Pegangan Seungcheol masih tidak lepas dan senyuman manis dilemparkan kepada gadis itu.

Jihoon akhirnya beralah dan duduk.

Dari jauh, Soonyoung hanya memerhati tingkah laku Jihoon.

Secara jujurnya, dia sakit hati melihat Seungcheol memegang tangan Jihoon sehingga tidak sedar Chan yang sedang memanggilnya.

-투비콘티뉴-

Cʜᴀɴɢᴇ ° ᵏˢʸ °Where stories live. Discover now