1.Einde

271 7 7
                                    

Enkele weken nadat de Ghost Rockers zijn afgestudeerd

"Dit meent ze toch niet! Waarom doet ze me dit toch aan?", dacht Jonas.
Hij zat terug thuis bij zijn ouders. Zijn oude vertrouwde thuis die hij enkele weken geleden had omgeruild voor een ander bij de vrouw van zijn leven. Santiago, Mila Santiago. Maar nu is dat zijn thuis niet meer, iemand anders had zijn plek blijkbaar al ingenomen.

Eerder

Een week geleden moest hij voor een eigen concert gaan spelen in een zaal aan de andere kant van Vlaanderen. Wat inhield dat hij een nacht op hotel moest gaan, en dat hij zijn liefje een nacht alleen moest laten. Dat was wat hij dacht. Blijkbaar had zijn liefje voor wat sfeer gezorgd. Ze had iemand uitgenodigd om de avond mee te beleven, waar er helemaal niks mis mee is. Maar het was niet gepland dat die persoon daadwerkelijk ook ging blijven slapen. In hetzelfde bed weliswaar.

Jonas kwam 's ochtends thuis van het hotel. Hij wist dat Mila op vrije dagen graag uitsliep, dus maakte hij zo min mogelijk lawaai. Toen hij in de living kwam zag hij wijn en snacks, wat vrij normaal is. Maar dat er twee glazen waren, was voor hem wat raar.
Mila had niet gezegd dat er bezoek kwam. Het is niet dat je bij een onverwachts bezoek zomaar een fles wijn openkrukt. Toen hij naar de slaapkamer ging om te zien of Mila er wel was, zag hij er iets dat zijn grootste nachtmerrie was. Mila en iemand anders op zijn plek. Mila was niet alleen in bed gekropen. Mila heeft dingen met die persoon gedeeld die ze normaal alleen maar met hem deelt. Hij dacht dat hij haar kon vertrouwen na de zaken die tussen hen was gebeurd in het verleden. Maar blijkbaar heeft hij zich nog maar is vergist in haar. De hoeveelste keer is het al niet.

Hij had er genoeg van. Dit moest ophouden. Hij mocht zoveel van Mila houden als hij maar zou willen. Zij zou hem nooit meer om haar vinger kunnen draaien. Die tijd was voorbij. De tijd dat zij hem maar bleef kwetsen was vanaf dat moment voorbij.

Hij begon zijn spullen te pakken in alle stilte. De twee in bed bleven gewoon doorslapen. Ze hadden niks door, en daar maakt de gitarist goed gebruik van.

1ste deel van een nieuw boek. Wat vonden jullie ervan? Wie is die persoon die bij Mila is blijven slapen? Laat zeker weten!

Jila 3 jaar laterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu