2. Keuzes

199 4 7
                                    

Het is 11 uur en Mila wordt wakker.
Ze heeft haar ogen nog niet opengedaan, maar toch voelt het alsof er iets is veranderd. Ze kan het gevoel nog niet thuisbrengen. Gisteren had ze blijkbaar veel gedronken, dat kon ze door haar hoofdpijn wel bevestigen. Het enige dat ze weet is dat ze het wat koud heeft. Terwijl dat ze het deken wat meer naar haar trekt, zucht er iemand naast haar. Direct gaan haar ogen open. Die zucht, dat was Jonas helemaal niet!
Maar wie dan wel? Als het Jonas niet was, en ze lag hier te bibberen van de kou? Had dat alleen maar te betekenen dat ze iets heeft gedaan waarvan ze nu al enorm veel spijt en verdriet om heeft. Ze heeft Jonas weer eens bedrogen. En het is deze keer wat verder gegaan dan alleen maar een kus.

Wanneer ze haar ogen opendoet herkent ze bijna direct de persoon met wie ze het bed deze nacht heeft gedeeld. Het is haar beste vriend, degene bij wie ze altijd raad mag komen vragen over wat dan ook. Ze dragen dezelfde passie, en ooit ook voor elkaar. Maar daar is een einde aan gekomen. Een reden was er en is er met een reden geweest. Dat ze dit nu over het hoofd heeft gezien begreep ze niet. Hoe kon ze Jonas dit nu weer aandoen. En dan nog met hem?!
Jonas kwam dit jaar juist veel beter overheen met hem. En dat is dus weer verpest. En je mag twee keer raden door wie? Ja, ja. Miss Santiago herself. Weer breekt ze Jonas zijn hart. Is dat de reden waarom ze leeft? Om haar geliefde keer op keer in de steek te laten?

Al die gedachten razen door Mila haar hoofd. Doordat alles zo vlug gaat moet ze bijna overgeven. Snel maar in stilte gaat ze naar de badkamer. En wat ze daar te zien krijgt maakt dat er tranen opkomen.

Alle spullen van Jonas zijn weg. Van zijn handdoek tot zijn douchegel. Zijn tandpasta, tandenborstel, zijn borstel en gel. Het enige dat hij heeft achtergelaten is de parfum dat Mila hem vorige week had cadeau gedaan. En te zeggen dat hij er toen zo blij mee was. Maar blijkbaar was dat nu niet meer het geval. Snel neemt Mila haar badjas mee en doet hem aan.

Mila gaat naar de woonkamer om te zien hoe het eruit ziet zonder Jonas zijn spullen. Ze stond met tranen en met open mond te kijken. De woonkamer zag er zo leeg uit zonder Jonas' spullen. Voordat hij kwam was het ook zo. Maar met Jonas komst leek de woonkamer pas compleet. En dat is het nu niet meer. In de keuken vond ze een brief.

Mila,

Ik ben deze morgen thuis aangekomen, ik bedoel bij jou thuis. Dat ik niks hoorde leek me nog vrij normaal, maar van twee glazen wijn wist ik niks af. Maar dat was me niks tegenover wat ik in de slaapkamer vond. Je was er niet alleen. Ik was weg, en jij hebt er goed van genomen. Het is jouw leven en jij kiest wat je doet in je leven. Maar dat betekent niet dat ik akkoord moet zijn met de manier waarop jij wilt leven. Ik verbied je niks, maar je kunt niet alles van mij verwachten. Jij hebt een keuze gemaakt en ik de mijne. Proberen goed te maken heeft geen zin meer, er valt niks meer goed te maken. Je hebt je allerlaatste kans gekregen en die is opgebruikt. Ik wil helemaal geen contact meer met je. Ik weet dat je een plantrekker bent. Wat ik ermee bedoel is dat je er wel zult komen in het leven. Dankzij het DAM en je talent heb je nu een heel mooi leven voor je. Al is deze zonder mij en dat vind ik heel spijtig maar het is het beste voor ons beide. Ik wens je alle geluk toe!

Jonas van Loo

PS: Ik stop met de Ghost Rockers. Jullie zouden best een vervanger zoeken. Ik wil de vrienden blijven zien maar ik wil jou er niet bij. Dus daarom heb ik deze keuze gemaakt.

Naast de brief zag ze nog iets dat haar heel dierbaar is. Het arbandje van Jonas met de 'M' van Mila. Het arbandje dat hij haar ook had gegeven met de 'J' na een gezellige bioscoopavond. Het armbandje dat ze had gevonden in het busje van het zwarte oog. Die ze hem net voor de eerste poging van hun allereerste kus had terug gegeven. Met de wens hem nooit meer kwijt te geraken, als is dat nu al twee keer gebeurd. Het armbanje dat hij twee jaar geleden ook had weggegooid om dezelfde reden als nu. Met wat er in die brief staat en al deze herrineringen weet ze dat er geen ene kans meer is dat het goed komt. Ze heeft het voorgoed verpest en dat heeft ze aan haarzelf te danken.

Opeens hoort ze iemand achter haar. De andere persoon is wakker geworden.

'Hey. Hoe gaat het?', vraagt de persoon rustig aan Mila. 'Top! Echt Brandon, het gaat prima!', antwoodt Mila sarcastisch tegen hem.

Mila is echt niet goed bezig! Brandon is bij Mila blijven slapen. Meent Jonas het nu dat hij Mila niet meer wilt zien en dat hij stopt met de Ghost Rockers? Wat denken jullie?

Jila 3 jaar laterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu