Jimmy had al de hele ochtend geprobeerd Jonas te bereiken. Maar hij heeft nog geen antwoord gekregen en dat maakt hem wel ongerust. Hij had gisteren nog contact met hem gehad, voor en na het optreden. Hij wou zijn vriend succes wensen met zijn optreden en vragen hoe het is geweest. Vandaag wou hij afspreken met de vrienden. Alex en Charlie hebben al toegezegd. Mila heeft nog niks teruggestuurd, maar dat maakt hem niet druk ze slaapt toch altijd zo lang. Maar Jonas zou vandaag vroeg uit zijn bed moeten komen om van het hotel terug thuis te komen. Hij heeft geen reden om daar lang te blijven, en hij moest voor negen uur uit zijn kamer zijn zoals vaak in hotels. Dat hij nog niet heeft geantwoord is niet van zijn gewoonte als hij wakker is.
Jimmy heeft de andere ingelicht om te vragen of zij iets van Jonas hebben gehoord. Niemand heeft iets van hem gehoord. Ze vonden het wel raar, en zochten wat de reden was dat hij in deze omstandigheden niet heeft geantwoord.
Charlie kwam bij Mila binnen en zag in het binnengaan Brandon naar buitengaan. Op dit uur? En zijn haar zo in de war? Normaal is dat niet! En Jonas die niet reageert op de berichten van de vrienden? Zou er iets gebeurd zijn?
Mila keek naar de brief van Jonas en las hem nog is na. Misschien heeft ze iets verkeerd gelezen. Dat hoopt ze toch. Jonas kan het toch niet maken om alle contact zo te verbreken zonder een deftig gesprek. Ze moest het toch om een of ander manier kunnen goed maken. Al zal het deze keer toch veel moeilijker zijn dan anders, dat heeft ze wel door. 'Mila? Wat is hier allemaal aan de hand?', kwam Charlie naar Mila toe. 'Ik heb het weeral verbrod Charlie. Ik ben hem kwijt. Lees maar.', antwoord Mila terwijl ze de brief aan haar gaf en zelf het armand nam en het in geen geval wou lossen. Terwijl Charlie aan het lezen was Mila zenuwachtig voor haar reactie. Hoe gaat ze het opnemen? Het is niet dat ze de vorige keer zo blij was met haar bedrog. Wat nu niet anders gaat zijn gokt ze. Charlie wist niet wat te zeggen. Hoe kon dit gebeuren? Het ging eindelijk weer goed tussen deze tortelbevers, en dan doet ze dit? 'Ik begrijp het niet, Mila. Waarom doe je Jonas dit weer aan? Wat heeft hij je aangedaan dat je hem dit weer lapt?',Charlie begon rustig, maar ze werd kwader met de zin. Hoe kon Mila dit doen. Jonas ziet Mila sinds hij haar ook maar heeft leren kennen doodgraag. Het kan niet anders als hij Mila al zoveel dingen heeft vergeven, dat doe je niet voor iedereen. 'Het is gebeurd. We hadden te veel gedronken, we wisten niet meer wat we deden. Toen ik deze morgen wakker werd, en alle spullen van Jonas waren weg. Toen besefte ik dat Brandon uit te nodigen een hele grote fout was geweest. Als ik maar een avondje alleen kon doorbrengen, was Jonas hier nog geweest. Ik wil hem niet kwijt, alles behalve dat. Hij is het allerbeste wat er in mijn leven is gebeurd, en toch slaag ik er altijd in hem heel hard te kwetsen.', Mila huilt de tranen uit haar lijf. Charlie vindt het echt niet leuk om haar beste vriendin hier zo verdrietig aan te treffen. Maar deze keer kan ze het haar niet direct vergeven, wat ze haar eigen lief weer eens heeft aangedaan. Ze heeft een verkeerde keuze gemaakt, en daar mag ze is de gevolgen van dragen. Haar verdriet is nog niet eens wat Jonas nu doormaakt. 'Kijk Mila. Je hebt gisteren gekozen om met Brandon af te spreken, en daar is niks mis mee. Maar dat je je zat drinkt met hem, Jonas compleet vergeet en dan je lief gewoon bedriegen met je ex-vriend. Dat begrijp ik niet hoor, je zal me ook tijd moeten geven.', Charlie meent echt wat ze net zei. Hier had ze zelf wat moeite mee, dit had ze van Mila echt niet verwacht. Charlie staat op en wilt weg gaan, maar Mila houdt haar tegen. 'Charlie, wat moet ik nu? Hoe moet ik alleen verder? Jij en Jonas zijn de enigen die me van mijn stommiteiten kunnen behouden!', roept Mila hulpeloos. 'Mila. Jij bent oud en wijs genoeg om eventjes zonder Jonas en ik te overleven. Maar als je echt op het punt staat om nog een stommiteit uit te halen, wel dan bel je me maar. Ik zou niet willen dat er iets met je gebeurd, maar geef me wat tijd.', antwoord Charlie op Mila haar vraag. 'Bedankt Charlie, echt bedankt!', Mila meent het echt, Charlie gaf haar net nog wat hoop. Ze zal haar niet laten vallen, en dacht lucht echt op. 'Dan ga ik maar, tot later?' 'Ja, tot later. Ik zal je wel missen.', uitte Mila haar gevoelens. Charlie knikte om te bevestigen dat het voor haar net hetzelfde was. Charlie ging naar huis, en Mila was thuis, alleen en helemaal verloren.
Wat moet Mila nu? Jonas en Charlie zijn boos op haar, gaan de andere vrienden ook zo reageren? Blijft ze alleen achter of krijgt ze steun van iemand.
JE LEEST
Jila 3 jaar later
FanfictionMila en Jonas 3 jaar later. Geen idee wanneer er deeltjes komen. Het komt wanneer het komt. Geniet van het verhaal!