30. Dendam Lama

16 3 0
                                    

.

.

"Eomma.. Hea rindu.. Maafkn hea sbb dh lama tk lawat eomma.." Hea tunduk hormat dpan kubur tu... Hea luangkn masa 10 minit, dia bru pusing blakang nk jln...

"Hea????"mr.kang speechless, dia dtg nk melawat isteri dia tp dia nmpk anak dia.. Hea pun trkejut sama.. Hea nk jln tp mr.kang tahan hea..

"Apa nie?? Jdi betul la korg masih hdup.."

"Korg?? "

"Appa dh jmpa sora.. Dia kata nama dia Lee Sora jdi hea pun Lee Hea kn?? Hea and sora dh jmpa atuk?? Apa yg jdi pd sora.. Knapa dia duduk atas krusi roda?? "Mr.Kang bnyk soalan...

"Kita bincang dlm kreta hea.."hea tk nk sesiapa dgar prbualan dorg.. Mr.kang angguk and ikot hea...

"Apa dh jdi nie?? Appa tk phm.."

"Mcm mne appa boleh jmpa unnie?? Appa ade at majlis pelancaran tu juga ke?? "

"Ye.. Jimin dh jdikn appa nie org kanan dia.. Appa tggal serumah dgn jimin.. Lpas appa boleh balik, jimin ambil appa and jaga appa.."mr.kang bgthu hea..

"Appa.. Dgar sini, appa kne tlg kami, jgn bgthu sesiapa tntang kami.. Kami tk prnah bunuh diri, ada org cuba bunuh kami.. Dan skrg kami nk bls dndam.. Jdi tlg, kalau org tnya apa2 at appa, appa pura2 tk thu ke apa..please appa.."hea trdesak.. Mr.kang tunduk, air mata dia mgalir..

"Appa.. Knapa?? "

"Appa gmbira sbb anak2 appa masih hdup.."hea pgang tgan mr.kang..

"Kami baik.. Cuma kmalangan tu, buat unnie tk boleh brjln tp jgn risau.. Unnie kuat.."hea snyum kat mr.kang...

.
.
.
.

😘 KEDIAMAN LEE 😘
.

Min hyu dh smpai umh and hujan lebat, dia terus masuk dlm umh...

"Cik.."maid smbut kpulangan min hyu.. Min hyu tunduk hormat and jalan ke bilik sora, dia nmpk rowoon belai rmbut sora, min hyu nmpk pndangan rowoon pd sora and min hyu mgeluh..

"Ehem.."min hyu msuk bilik sora, rowoon terus brdiri...

"Cik min hyu..."rowoon tunduk hormat..

"Mcm mne keadaan unnie sy hari nie??"min hyu pndang sora yg tgah tdur..

"Cik sora prgi Lee Group, jumpa dgn para pelabur.. Lpas tu dia buat fisioterapi 2 jam dan balik.. Lpas mkn, cik sora terus nk tdur, cik sora kata bdn dia sakit2, sy bg dia mkn painkiller.."rowoon laporkn pd min hyu..

"Unnie sy betul2 nk smbuh, ade apa2 prkembangan positif?? "

"Ada.. Cik sora dpt gerakkn jari kaki dia hari nie, ksemuanya skali.. Tk lama lg mgkin dia dpt brjln.."rowoon snyum... Min hyu pndang rowoon..

"Rowoon.. Sy nk ckp ssuatu dgn awk.. Mgkin agak peribadi.."

"Apa dia cik min hyu?? "Rowoon pndang min hyu..

"Apa pun yg awk rasa pd unnie sy, tlg lupakn.. Sy ckp nie bukn sbb taraf, tk.. Kami pun dari kluarga miskin.. Tp sbb unnie sy dh ade lelaki yg dia cintai..."min hyu srbasalah... Rowoon terus tunduk..

"Nmpk sgt ke??"

"Yup.. Dari gaya awk jaga unnie sy, sy thu awk ade prasaan pd unnie sy.. Maaf rowoon, sy tk nk awk trluka.. Jdi lupakn sbelum jdi teruk.."min hyu cuba bg smngat..

"Baik cik min hyu.. Terima ksih bgthu sy.."rowoon tunduk hormat.. Min hyu angguk... Min hyu kiss dahi sora and kluar dari bilik sora dgn rowoon, sora buka mata..

You Are My EverythingWhere stories live. Discover now