10. DAH TERTULIS

13 2 1
                                    

.

.

"Maaf?? Kau ptutnya melutut.. Org miskin mmg menjijikkan la.."hwe ji tggikn suara..

"Excuse me, cik... jaga sikit mulut tu.. Cik org kaya tp tu tk bererti cik boleh hina org miskin sesuka hati.. Kami nie ade hati dan perasaan.. Kami nie manusia juga.."Sora rasa geram pula dgar apa yg kluar dari pmpuan cntik dpan dia.

"Apa.. Apa kau ckp???!!! Kau nk biadap dgn aku...aku boleh suruh bakal suami aku pecat korg bila2 masa je la.."hwe ji tk nk kalah..

"Bakal suami? You salah office ke?? Sbb i tk ingat pun yg i dgn you ada apa2 hbgan smpai nk khwin?? You nk pkrja i melutut kat you?? Not in a million years.. You nk i pecat dorg?? Wow.. I rasa you dh jauh sgt berangan.."jimin pndang hwe ji and naikkn kening dia...

"Tp kluarga kita akn dinner sama2 mlm nie utk pilih tarikh prtunangan kita.."hwe ji cuba sntuh jimin , jimin mgelak..

"Then biar kluarga kita yg brtunang.. Sbb i sgt tk brminat.. Sora, awk nk balik awl kn?? Go.. Esok mcm biasa ye.."smpat jimin ckp at sora.. Sora angguk tunduk hormat and kluar dari bilik jimin..

" sy kluar dulu tuan jimin.."wheein tunduk..

"Wheein.. Jgn melutut, jgn rendahkn martabat awk walau apa pun jdi.... Sy tkkn buang awk.."smpat jimin bg nasihat wheein angguk and kluar..

"Perlu ke you malukn i mcm tu.."hwe ji tk puas hati..

"I dah tk ada apa nk ckp dgn you.. Pintu kluar kat sana.. And pasal prtunangan kita tu, try me.. Jgn smpai i buat lebih teruk dari nie.. Kluar!! "Jimin tggikn suara dia and smbung buat krja dia..

×

×

×

🍂 KEDIAMAN KANG 🍂
.

Dah lewat tp mr.kang belum balik lg...

"Unnie.. Kita buat report nk??"min hyu pun susah hati...

"Nk ckp apa dgn polis?? Appa kita slalu mabuk.. Polis pun dh tk nk layan dh.."sora tk snang duduk..

"Unnie.. Hea rasa, appa tk apa2.. Mgkin dia akn balik esok, hea nk msok tdur dulu boleh??"lpas balik dari umh jungkook td, hea diam, dia bnyk brpikir..

"Hea, hea okay tk nie?? Nmpk trgnggu..."sora risau...

"Hea okay, stress study sikit.. No worries.."hea kiss dahi sora..

"Ok.. Rest la.."hea kiss dahi min hyu juga and dia naik atas.. Hea baring ats katil dia.. Dia teringat apa yg jungkook cerita at dia...
.
.
🌹 FLASHBACK 🌹
.

"Tell me jungkook.. Bg sy dgar dulu sbelum awk buat ksimpulan awk sndiri.."muka hea serious.. Jungkook angguk...

"3 Tahun yg lalu, sy kenal dgn seorang gadis, dia sgt cntik dimata sy.. Dia lain dari yg lain.. Nama dia Lee Haerin.. Masa tu sy student final year at kolej, dia pula cuma bkrja di cafe brhmpiran dgn kolej, dia dari kluarga yg miskin.. 2 bulan sy stalk dia, sy berani kn diri tegur dia.. Sy ajak dia date.. Kami brcinta setahun.. "Jungkook tunduk... Dia ambil nafas sbelum smbung cerita..

"Malam tu, daddy sy dpt tahu psl sy and haerin.. Daddy sy sgt mrh.. Sgt2 mrh.. Dia bgthu sy, dia dh lemparkn cheque 2 juta kat haerin... Sy trkejut and prgi umh haerin.. Sy minta maaf kat haerin, oppa haerin lee hongbin, lelaki yg awk nmpk td, dia senior sy at university tu, dia dpt study at university mahal sbb biasiswa, kami sgt rapat, dia yg ajar sy memasak.. Dia yg buat sy cintakn bidang masakan dan barista...malam tu hongbin tumbuk sy, dia kata besar sgt penghinaan yg kluarga dia terima dan dia tk boleh maafkn daddy sy.. Dia layan sy dgn baik, dia prcayakn sy utk jaga adik dia tp sy biarkn daddy sy hina haerin.."air mata jungkook mgalir..

You Are My EverythingWhere stories live. Discover now