Keadaan menjadi huru hara dengan sekeliling yang tak dapat di bayang kan...
"Arh korang tak boleh ke berhenti fikir pasal kerja?.. apa guna zabella kat sini?"
Ibu bapa zabella memandang ke arah zabella yang entah bila dia berada di situ..
"Bella mana kamu datang ni"
Ibu zabella menghampiri zabella.. ingin memeluk zabella..
Tapi tidak pada zabella.. dia ke belakang tak teringin nak memeluk ibunya sendiri...
"Zabella ikut daddy jom"
Bapak zabella terus menarik zabella ke bilik zabella untuk mengemas barang??
"Daddy kita nak kemana?"
Bapak zabella memandang zabella dengan senyuman..
"Duduk ngan daddy .. tak guna duduk dengan orang tak sayang kita zabella.."
'ha?' kata hati zabella..
......
Zuena tidak mampu menghalang untuk kehidupan dia yang tamak... Pagi ni dia perlu mencuri untuk kemampuan dia..."Arh aku tak kira.. kali ni plan kita kena jadi faham"
Ketua bagi seluruh kumpulan.. ye dia lah zuena.. perempuan yang sangat kasar dan benci pada lelaki.. tapi dia bekerja dengan lelaki..
Mencuri? Itu adalah harian dia... Mak bapak dia?? Tidak perlu bertanya.. dia sendiri mencuri berlajar dari mak bapak dia...
"Boss pasti ke kita boleh dapat wang sebanyak ni"
Zuena memandang tajam pada salah sorang team nye.. hazim
"Kalau kau rasa lembik kau boleh berampus.."
Semua diam tampa bicara..
......."Kamu lapar zimmi?"
"Tak "
Tipu itu yang dia kena berkata kata.. tidak mampu dia luah kan bertapa lapar nye dia ketika ini.. dengan keadaan nye yang tidak cukup zat..
Ayah zimmi berlari lari menghampiri zimmi dan mak nye .. tidak tahu mengapa tapi ayah nye berpeluh peluh dan berlari lari ke arah mereka.. tapi ayah nye tersenyum dan gembira dengan apa yang dia bawak .
"Ayah ada bawak makanan ni.."
"Wah mana awak dapat ni?"
"Haah ayah.. kat mana ayah dapat"
Ayah zimmi senyum.. dan menggosok kepala zimmi .
"Alhamdulillah ini rezeki kita.. makan lah sementara ada.."
Mereka menikmati hidangan yang sungguh indah.. sudah lama mereka tidak makan nasi begini.. mereka miskin tapi bahagia..
......"Daddy kita nak kemana?"
Dengan menaiki kereta tidak tahu kemana daddy nye mahu pergi bersama zabella...
"Kita duduk kat umah daddy ye sayang"
Lembut.. ye itu sifat pada daddy nye atau nama daddy nye.. Farash.. dia adalah orang terkenal dalam dunia ni.. tiada siapa sangka dia mempunyai masalh di rumah.. dan yah dia tidak memberi tahu tentang anak nye zabella..
" Daddy kenapa tinggal kan ibu?"
Farash diam tampa ingin mengata kan apa apa.. yang dia tahu dia hanya mahu selamat kat family dia.. dan terutama nye anak dia yang berada dengan diri nye...
Tak guna dia kaya dan terkenal tapi masalh di beban kan oleh anak dia sendiri...
"Daddy dah cerai kan ibu"
Muka zabella seperti tak percaya.. ye dia tidak suka pada ibu nye.. tapi tidak bermakna dia tidak sayang pada ibu nye..
"Apa yang berlaku daddy"
"Hah kamu kecik lagi zabella tak perlu kamu tahu sekarang"
Zabella tidak mahu berkata apa apa lagi setelah mendengar suara daddy nye yang sedih.. apa yang berlaku diri nye pun tidak tahu..
'kecik apa.. dah 13 tahun.. tak kan aku tak boleh fikir kut'. Kata hati zabella..
..........
"Yes kita kaya boss kaya"
"Mestilah kita ni pencuri remaja yang paling licek"
Zuena hanya senyum sinis.. dia tahu tampa diri nye tak kan mereka dapat duit sebanyak ini.. remaja.? Mesti umur dia baru 13 tahun.. tapi member member dia berlainan umur.. opss no hanya pekerja sama ngan diri nye..
"Korang jangan ingat ini misi kita terakhir... Kita ada banyak lagi kes"
Itu yang keluar dari mulut zuena.. dia sangat tamak.. hingga tak fikir apa yang terjadi masa akan datang..
"Zuena.. kau taknak berhenti dulu ke kes ni?... Kita tunggu reda dulu.. baru kita mula"
Zuena automatik memandang ke arah Haikal.. dia pantang orang melarang apa yang dia nak laku kan..
Zuena menarik kola baju haikal dan memandang mata dengan tajam..
"Hei hei bro.. kalau rasa takde telor tak yah masuk team aku"
Terus zuena lepas kan dia..
'heh takut polis konon puih' kata hati zuena..
......"Ayah zim tolong ayah kerja ye"
"Tak perlu zim... Kamu kena belajar demi ayah dan mak ok"
Ayah zimmi atau nama ayah nye Aizuan menggosok kepala zimmi dan tersenyum..
Sekolah?? Zimmi terpaksa sekolah di sekolah bermasalah sebab di negara ini jika mahu masuk sekolah kena yang kaya ... Dia sedar siapa lah diri nye.. hanya bersekolah di tempat yang dia sendiri tidak tahu dia tahan ke tak..
Zimmi sekolah dengan perbagai perangai pelik pelik di sekeliling.. ada yang buat perkara tidak elok di depan nye.. dan ada yang mengajak diri nye.. tapi dia tahu antara batas..
"Zimmi .. ayah nak kamu berjaya ok"
Zimmi mengangguk.. dia adalah harapan keluarga dia kini.. sekarang dan akan datang...
"Hei korang sembang apa tu?? Awak tak kerja ke??"
"Nak kerja lah ni... Bye zimmi"
Aizuan menarik manja pipi zimmi .. manakala bini nye yang bernama Aisarah salam suami nye..
"Awak elok elok kerja tu"
Aizuan membuat tangan ok..
Pergi nye Aizuan terus zimmi membuat tangan ingin bersalam mak nye..
"Mak.. zim sekolah dulu"
"Baik baik zim"
Zim senyum dan berlalu pergi untuk ke sekolah..
'fuh ingat zim.. hari ni hari terbaik dari semalam.. ' kata hati zimmi..
....Hye ok kali ni aku buat lain sikit lah.. negara yang diorang duduk tu macam negara London but no London.. nama tempat tu (LIMAD) yang bermaksud {LIHAT INDAH MASA AKAN DATANG}
And yah ini hanya dongeng... .. kalau ada rasa tidak bagus kat cerita ni maaf ye.. baru mula.. so happy reading..
YOU ARE READING
WELCOME TO MAGIK SCHOOL (MESTRAK)
FantasyOk ni cerita melayu.. tidak ada kena mengena antara hidup dan mati hahah... ..... ada kah akan terbukti kehebatan diorang bertiga antara zabella ,zuena ,dan zimmi? bagai mana mereka mahu membukti kan?? ..... nak tahu baca.. hahahha