"Makci nak kemana ni? Kenapa makci panggil saya tadi?"
"Eh suka hati makciklah"
'masyarakat makci ini... Tolong lah sesiapa ambik dia.. ' kata hati zabella..
"Kamu ni kenapa pandang makcik macam tu... Cantik sangat ke makcik ni"
'wey kenapa aku kena jumpa orang seperti ini' kata hati zabella..
"Ha cantik makci.. er makci saya mintak diri dulu ye"
"Eh tunggu sapa benar kan kamu pergi sesuka hati tampa kebenaran makci"
Zabella teragak agak ingin lari dari situ.. gaya orang tua yang berkata itu sumpah membuat kat zabella agak pelik dan takut..
"Er makci duk mana nak saya hantar kan ke?"
"Boleh juga"
"Ok jap makci duduk sini saya balik ambik kereta"
"Lah buat apa kamu nak naik kereta.. makci rasa baik kita lumba lari"
'mak datuk makci ni dah kenapa tak badan dengan tua' kata hati zabella.
......Zuena kembali di tempat lepak nye diri nye seakan akan merasa kan api yang mebara bara di hati nye..
'kau tunggu tak hari ni esok esok aku balas' kata hati zuena
"Woi boss apa cita"
Datan lah si haris tapi tidak sewenang-wenang nye si haris tetiba kena belasah oleh zuena..
20 saat kemudian
"Heh lembik.. mcam mana kau boleh masuk geng aku?"
"Aduih sakit boss.. apa ni saya tak bersalah pun kenapa tetiba boss pukul saya"
"Aku nak tengok kekuatan kau.. kau lembik sanagt.. kau belajar lagi skill tu.."
"Eleh boss tak cakap nak gaduh.."
"Huh dah mana yang lain"
Zuena memandang di sekeliling tempat itu ya memang dia pasti tiada orang lain selain diri nye dan budak lembik di hadapan nye..
"Diorang tak dapat join boss"
Menyirap rasa nye di hati zuena.. mahu sahaja dia pergi ke setiap rumah memanggil mereka tampa elok..
"Heish asal tak bagi aku bodoh"
"Boss sabar boss.. diorang ada hal kena settel kan untuk plan baru"'plan baru? Heh' kata hari zuena..
"Aku nak esok plan tu ada depan mata aku .. kalau tak diorang dan kau aku buat sampai lemah.. fahamm"
"Fa faham boss"
'heh lembik' kata hati zuena..
.....Zimmi kembali di tempat tadi di mana tempat yang dia dengan nenek tadi berbual.. tetapi alang kah terkejut nye dia melihat nenek tadi hilang dari tempat duduk itu..
'hei mana nenek ni..dah balik ke? Kesian nenek tak dapat minum air yang aku beli ni' kata hati kecik zimmi..
"Cari nenek ke cu?"
Terkejut zimmi melihat nenek tadi memegang bahu nye dari belakang..
"Ada pun nenek.. jom nek minum dulu""Boleh juga.. "
Zimmi member air kepada nenek itu dan kembali duduk seperti tadi..
"Kamu boleh tolong hantar kan nenek ke rumah nenek tak?"
YOU ARE READING
WELCOME TO MAGIK SCHOOL (MESTRAK)
FantasyOk ni cerita melayu.. tidak ada kena mengena antara hidup dan mati hahah... ..... ada kah akan terbukti kehebatan diorang bertiga antara zabella ,zuena ,dan zimmi? bagai mana mereka mahu membukti kan?? ..... nak tahu baca.. hahahha