ABOUT 3

17 2 0
                                    

  "Zuena kamu dari mana?"

   Zuena memandang ke belakang.. dia tersenyum dan menghampiri mak nye.. dia memeluk mak nye

  "My mother"

   "Hasil?"

   Zuena melepas kan peluk kan.. dia senyum sinis dan mengeluar kan duit dari poket nye .. dia mengibu gibau duit di depan mak nye..

  "This is for you.. and yah i have a job with your husband"

   Zue membaling duit itu di atas sofa.. mak nye berlari mengambil duit itu dan mencium setiap helaian duit itu..

  "Good job.. .. oh btw my husband call you.. so sila ke atas.."

    'heh again?? '. Kata hati zuena..

   Zuena menaiki atas dan terus ke arah ayah tak berapa ayah dia tu..

  "And yah what do you want?"

  Tampa beri salam zuena masuk dan tidak indah dengan bodyguard sekeliling ayah nye... Yang dia tahu dia mahu masuk bilik tido..

  "Apa kau dah buat?"

   Zuena mengeluh dan terus duduk di depan ayah nye.. malas dia nak berdiri lama di situ..

  Zuena tidak bersuara apa apa dia hanya ambik air di depan ayah nye.. mungkin air ayah nye.. ahh dia kesah apa dah teka nye haus...

   Terus zuena sembur air tersebut.. yah itu air arak yang dia tidak gemar dengan bau dan rasa nye..

  "Omg seriously.."

   "Aku tak suruh kau minum"

   Zuena meletak kembali air di atas meja itu... 

  'ah anjing menyesal aku minum air ni nak muntah aku di buat nye' kata hati zuena..

   Zuena memanggil bodyguard mengguna kan tangan.. dan tampa apa apa arahan dia menglap mulut nye dengan baju bodyguard tersebut...

  Bodyguard tersebut terkejut dan melempang zuena

  "Oh shit.. fuck you"

  "Zuena"

  Zuena baru nam bagun dan ingin membalas balik pada bodyguard ayah nye itu..

  "Aku taknak polis kesan diri aku.. terutama kau.. ingat kau tu orang bawahan aku"

  Zuena menjeling ayah nye...

  "Zuena esok aku nak kau hantar barang barang ni.. sebar pada orang miskin jalanan faham"

  Zuena memandang kotak itu.. yang dia tahu kota itu mempunyai perbagai dadah.. bapak dia mempunyai strategi untuk menghancur kan orang orang miskin.. dengan cara memberi dadah...

   Faham mengapa?? (Faham sendiri saya malas explain hahaah)

.........

   "Ayah dah balik?"

   Zimmi bagun dan pergi ke arah nye.. dia salam ayah nye .. muka Aizuan seakan akan penat.. dia masuk senyum dan memeluk anak dia yang seorang itu..

  "Nah ayah bawak kan buku latihan "

  "Yey"

  Zimmi mengambil buku buku tersebut dan membawa ke arah meja tempat belajar nye.. sudah lama zimmi ingin belajar dengan buku latihan sendiri.. tapi dia tidak pernah memintak kerana dia tahu keadaan keluarganya..

  "Aisarah.. awak kat mana?"

  "Ye bang ha jap saya nak buat air kopi ni ha"

  "Ok.."

   Itulah setiap hari bila ayah zimmi balik.. Aisarah akan membawa air kopi kepada laki nye untuk tenaga aizuan..

   "Nah awak minum lah"

  Aizuan mengambil dan tersenyum .. hilang semua penat nye kini bila balik melihat bini dan anak nye berada di rumah..

  "Ayah esok zim ikut ayah kerja.. "

  Tersedar Aizuan hingga tersembur di depan bini nye..

  "Masyarakat.. awak minum elok sikit.. habis muka saya yang ayu ni.."

  "Maaf maaf"

  "Ayah kenapa?"

  "Zimmi esok tak sekolah ke?"

  "Tak esok cuti.."

  "Hem yelah"

   Zimmi gembira riang .. dia ingin membantu ayah nye.. dia tahu beban yang di rasa kan oleh ayah nye...
.......

  "Zabella taknak duduk sini... Zabella tak faham kenapa daddy suruh zabella duduk sorang sorang kat sini.. "

  "Zabella... Daddy taknak kamu duduk kat sana ngan ibu.. kamu kena faham "

  "Tapi"

  "Pls zabella"

  Zabella mengeluh.. ye rumah daddy nye ini memang mewah.. bukan itu je perbagai kemudahan ada.. cakap lah nak apa.. tempt game? Karaoke? Wayang dalam ini semua ada..

  Tapi zabella tidak ingin kan hidup begini.. sini tiada bibik.. mesti dia akan seorang diri bila daddy nye akan keluar bekerja..

   "Zabella adalah waris daddy... Kita tak tahu mungkin zabella akan menaikkan nama negara"

  "Hei yelah daddy.. apa apa pun zabella nak cari pakwe untuk daddy.. boleh lah teman kan zabella kat umh"

  "Ha?? Kamu ingat daddy ni gay ke?"

  "Eleh daddy cakap jelah suka"

   Tuan farash senyum sambil blushing.. zabella tahu je daddy nye mempunyai orang lain.. kerana ibu nye pun sama.. tapi dia tidak sangka akan bercerai begini..

  "Daddy bilik zabella yang mana?"

  "Ambik lah mana mana kamu nak"

  Zabella bagun dia berkira kira ingin berjalan jalan satu rumah ini.. bila di fikur kan balik zabella lama di sini.. mungkin hingga dia kahwin... Jadi biar sahaja lah nanti dia akan lihat juga satu rumah ini

  Zabella menaiki tangga di mana tempat bilik bilik banyak.. dia tertumpu bilik yang mempunyai pintu yang kusam berwarna hijau.. tetapi unik bagi mata nye..

  Zabella memandang kiri dan kanan dengan tampa salam dia memasiki bilik itu..

  'huahh caya lah.. aku cop bilik ni' kata hati zabella..
.......

   Ok kawasan tu kawasan London tapi  nama dia still LIMAD ..aku tak contoh kan lah rumah zabella zuena ngam zimmi lagi.. mungkin kena tunggu bila masa satu bab itu hanya untuk seorang atau kalau aku rajin aku bubuh setiap cerita untuk satu gambar..

   Ok kali ni aku buat bosan sikit sebab ni baru permulaan cerita tentang hidup mereka..

  Ok wait for next chapter..

  Ingat cerita ni tak hujud ye guys.. dan takde kena mengena antara hidup dan mati..

  

 

WELCOME TO MAGIK SCHOOL (MESTRAK)Where stories live. Discover now