Haaa guyss cuti2 ni buat ape je?
Tido? Main game? Tgk tv? Tgk netflix? or tgk drama korea?Jgn bazirkn mase dgn perkara xberfaedah.. Skrng ni cuti panjang dri PKP sebulan lebih cuti .. Masa ni lah korng ambik peluang buat nota2 kecik yg senang untuk korang faham .. Biar lah adik abg kakak kita duk tgk tv main game.. Kita kena push diri kita masa ni RUGI SANGAT KALAU XPUSH MASA NI.. soooo please2 fikir masa depan korang.. TAHUN NI JE NK STUDY SMPAI MATA PANDA SKALI PN.. THUN NI JE KORANG BERKORBAN..
Kalau korang korbankan masa korang setahun ni dgn belajar.. Ingat untuk kejayaan selamanya!..
Kalau korang main2 setahun ni cuba fikir CUBA FIKIR.! ape yg akan terjadi kalau korang xbelajar betul2 tahun ni ? Xleh masuk U .. cita2 xdpt kejar lagi.. Kecewakan ibu bapa? KORANG NK KE MACAM TU?
Sekarang dah akhir zaman..bnyk sangat dah tanda2.. Korang kena jauhkan diri dari buang masa..
GUYS..
MATI ketika BELAJAR ni MATI SYAHID..
TAPI syaratnya BELAJAR NIAT kerana ALLAH..PENYEBAB NO 1 KEGAGALAN PELAJAR BELAJAR adalah TELEFON!
Please kurangkan pegang fon... Kalau blh cari penyebab korang selalu main fon..
CONTOH korang suka main game ambik langkah deletegame tu..supaya korang xselalu on fon..
WATTPAD pn salah satu penyebabnya..Kalau korang tgk ceramah2 ustaz dkt youtube ramai yg cakap
Skrng DAJJAL ZAMAN MODEN DAH ADA..
Ape tu? BIAR BETUL?ye PHONE KORANG TU DAJJAL MATA SATU..
NABI MUHAMMAD SAW berpesan supaya bila dajjal keluar ikat tangan bkn ikat kaki...
Kenapa Nabi berpesan mcm tu?
Cari dkt youtube or google aku nk korang dengar sndiri.. Ada phone kan? xkanlah tgk wattpad berjam2 nk tgk vid yg bermanfaat mcm tu 5-10 minit xblh kan?Mmng susah nk productive kan?
Tpi ada caranya..Mcm mna nk productive?
1. bagi yang muslim PLEASE PLEASE PLEASE jaga solat korang.. Kalau korang xjaga solat mcm mne korang nk uruskan benda lain? SOLAT TU TIANG AGAMA.. Kalau korang xjaga SOLAT mcm mne nk jaga yg lain? Mcm mne nk jaga masa belajar korang ?
2. Korang kena guna cara belajar yang betul
CONTOH teknik pomodoro..
Teknik pomodoro ni korang belajar 50 minit pstu rehat 10 minit pastu smbung bljr balik.. korang boleh guna timer fon untuk elakkan korang main fon masa belajar tu..
TEKNIK ni AMATLAH BERKESAN BAGI SAYA.. SAYA PN SELALU GUNA TEKNIK NI MASA BELAJAR.LAIN2 CARA? Sekarang zaman dah moden kornag blh je tgk vid dkt youtube or search tgk google cara teknik belajar yg betul bagi STPM or SPM..
TEKNIK2 LAIN aku akan kongsi dilain masa plk so try dlu belajar guna teknik ni.. Kalau xblh jgk try korang focus 25 minit je dlu pstu rehat 5 minit.. Nnti bila korang dh terbiasa.. Kornag sendiri akan resah gunda gulana bila xstudy..
JANGAN LUPA PLAN YOUR STUDY PLANNER ..harini nk buat ape study SUB ape..
YOU ARE READING
Study Tips 2020
Подростковая литератураStart : 2/5/2020 🌻 Say 'Astaghfirullah' for your past, 'Alhamdulillah' for your present and 'Hasbiyallah' for your future.