Na bijna 6 maanden door te hebben gebracht in het psychiatrisch ziekenhuis is het eindelijk de dag dat Floor terug naar huis mag. Volgens de psychologen is ze mentaal gezond verklaart. Ze neemt als haar gerief bij elkaar en steekt het in het in haar koffer. De eerste weken thuis komt de psycholoog nog elke dag langs om te zien hoe dat het gaat. Begin mei mag ze terug proberen om naar school te gaan ook al moet ze zeker haar jaar overdoen.
Maandag 2 mei
Vandaag is het de dag dat Floor voor het eerst sinds november terug naar school mag. Ze staat op om 7 uur en maakt haar klaar zoals gewoonlijk. Zonder te eten vertrekt ze naar school. Ze moet deze keer de bus nemen want haar fiets staat nog steeds op school. Op school aangekomen gaat ze naar haar locker en neemt ze haar gerief voor de eerste 2 uren. Als ze alles heeft gaat ze naar een bankje en zet ze haar daar neer tot de bel gaat en ze vertrekt naar haar klas. In de klas kijken haar klasgenoten haar raar aan. Ze weten niet wat er gebeurt is en waarom ze zolang niet naar school is gegaan. Als de leerkracht binnen komt zet iedereen zich op zen plek en begint de leerkracht met de les. Na de les moet Floor even naar de leerkracht komen. De leerkracht geeft haar al het gerief van de les zodat ze de volgende keer wat beter kan volgen met alles. De dag verloopt vrij rustig de leerkrachten stellen niet veel vragen over waarom ze zolang niet naar school is gekomen. Ze krijgt allemaal lesmateriaal van de lessen die ze gemist heeft en wel belangrijk is voor de komende weken. Als school gedaan is neemt ze haar fiets en vertrekt ze naar huis. Thuis zet ze haar fiets weg en gaat ze aan tafel zitten en begint ze met de leerstof die ze heeft gekregen van de leerkrachten. Ze vult al haar boeken in en maakt samenvatting over de lessen met vragen over delen dat ze niet goed begrijpt. Als avond eten steekt ze snel een opwarm maaltijd in de microgolf en eet ze het op voor de tv. Tegen 11 uur kruipt ze in haar bed voor een nieuwe dag school.De eerste week van school verloopt redelijk goed. Ze heeft bijna alle gemiste leerstof al ingehaald en loopt bij sommige vakken al voor op de rest. De klasgenoten doen wel nog steeds raar tegen haar omdat ze ook niet weten wat er allemaal gebeurt is en omdat de leerkrachten heel lief doen tegen haar. De tweede week van school verloopt slechter. De klasgenoten beginnen gemeen te doen en haar te pesten. Floor houd er niet meer uit en donderdag loopt ze tijdens de speeltijd weg van school. Na de middag krijgt ze thuis telefoon van school maar dat neemt ze niet op. Ze weet niet of school al weet dat haar ouders dood zijn en dat ze nu alleen thuis woont. Vrijdag gaat ze terug naar school. Het is weer een slechte dag. Floor loopt tijdens het derde lesuur weg uit de klas en verstopt haar in een gang waar bijna niemand langs komt. Daar neemt ze de doos met pillen uit haar boekentas en slikt ze allemaal. De rest van de dag kan ze zich niet meer herinneren wat er gebeurt is. Het eerste dat ze ziet als ze wakker word zijn de muren van het psychiatrisch ziekenhuis die ze heel goed kent. Na een tijdje beseft ze weer hoe het komt dat ze daar ligt. Iemand zou haar gevonden moeten hebben en de ambulance gebeld hebben. Na een tijdje komt haar psycholoog binnen en stelt haar een paar vragen. Ze beantwoord ze eerlijk en dan gaat de psycholoog weg. Tegen de avond komt een arts binnen.
Arts: 'Hallo Floor, we hebben jou gevonden op school. Je had een overdosis aan pillen gepakt. De dokters hebben je maag leeggepompt en dan hebben we je overgebracht naar hier. Ik heb niet zo goed nieuws voor je. Omdat het niet de eerste keer is dat je opgenomen wordt gaan we je zeker al voor 3 maanden hier houden ter observatie en dat kan langer worden als we merken dat je een gevaar blijft voor jezelf.'
De komende 3 maanden heeft ze nog eens 9 zelfmoordpogingen achter de rug. Dat is heel uitzonderlijk omdat de dagen een vast routine hebben en er niet echt de mogelijkheid is om een zelfmoordpoging te ondergaan. De dag indeling verloopt als volgt. Opstaan rond 7 uur. Dan gaan eten met de rest. Je klaar maken op de kamer en naar de groepsgesprekken gaan. Na de gesprekken allemaal naar de kamer en wachten tot de psycholoog komt voor het dagelijkse gesprek. Tegen de middag weer met zen allen gaan eten en na de middag in de leefruimte spelletjes spelen of een boek lezen. Dan tegen 6 uur 's avonds gaan eten en voor de rest van de avond op de kamer zitten desnoods met een vriend(in) of alleen. Doordat ze nog een paar pogingen heeft ondergaan is er nog een maand bij gekomen. In augustus is er een stagiair in dienst. Floor voelt haar direct op haar gemak bij hem. Zijn naam is Quinten en hij is 2 jaar ouder dan haar zelf. Hij studeert psychologie en is hier op stage. In de leefruimte gaat Floor altijd bij hem zitten en doen ze samen dingen. 'S avonds als Floor alleen is op haar kamer schrijft ze een brief voor Quinten. De volgende ochtend geeft ze de brief aan Quinten. Als ze haar brief afgeeft krijgt ze ook een brief terug van Quinten. Als ze klaar was met eten ging ze direct naar haar kamer en opende ze de brief.
In de brief stond het volgende:
Liefste Floor
Ik schrijf jouw deze brief omdat ik jou speciaal vindt. De manier waarom je kijkt en praat over dingen. De manier waarop jij dingen kan maken. Ik vind dat allemaal zo speciaal en mooi. Ik hoop dat ik jou wat beter kan leren kennen. Ik weet dat je een moeilijke periode hebt gehad. Ik heb je dossier gelezen omdat ik dat mocht van je. Het spijt me heel hard dat je ouders zijn overleden. Stiekem vind ik je heel leuk. Zou je mijn vriendinnetje willen zijn? Ik zal goed voor je zorgen en ik zal er alles aan doen om je goed te doen voelen. Ik hoop op dat je zeker iets laat weten.Groetjes Quinten
Floor loopt uit haar kamer naar Quinten. Ze neemt hem vast en kust hem op de mond. Quinten kust haar terug en dan knuffelen ze elkaar lang. De Volgende dag komt Quinten op haar kamer. 'Ik heb een cadeautje bij voor je.' zegt hij. Hij neemt iets uit zijn zak en geeft het aan Floor. Zij opent het cadeautje en neemt er 2 ringen uit. 'Wil jij mijn vriendinnetje zijn?' vraagt hij. Floor zegt ja en Quinten doet de ring rond haar vinger en doet de andere ring rond zijn vinger. 'Nu zijn we officieel een koppel.' zegt hij. De rest van de maand gaat het heel goed met Floor. Tegen het midden van de maand kwam Quinten af met nog een cadeau. Hij had een kleine pomeriaan puppy gekocht voor Floor om haar gezelschap te houden in het ziekenhuis. Floor besluit om de puppy Poppy te noemen. Samen met Poppy gaat de rest van de maand snel vooruit
YOU ARE READING
Het leven van Floor
Teen FictionHet leven van een tiener dat volledig overhoop wordt gegooid wanneer haar ouders sterven in een auto-ongeval. Ze ondergaat verscheidene zelfmoord pogingen. Dan leert ze een jongen kennen in het psychiatrisch ziekenhuis. Na een jaar niet naar school...