Hoofdstuk 4

8 0 1
                                    

Het eerste lesuur moeten ze zich voorstellen. Floor moet dit niet doen omdat ze dat niet durft. Helena legt ook alles uit aan de klas waarom Floor soms niet moet meedoen aan opdrachten. Floor mag ook niet meedoen aan lichamelijke opvoeding omdat ze anorexia heeft gehad en er nog niet helemaal boven op is gekomen. Ze moet eerst nog wat bij komen voordat ze terug zou mogen meedoen. Als iedereen zich heeft voorgesteld beginnen ze met alles van lesmateriaal in orde te brengen. Zodat ze de volgende les direct kunnen beginnen. De rest van de dag verloopt het zelfde elke les jezelf voorstellen en alles voorbereiden voor de volgende les. 'S middags eet ze samen met Helena in een lokaal en babbelen ze wat. 'S avonds gaan ze samen naar huis. Als ze thuis zijn gaat Floor direct naar haar kamer en legt al haar school spullen aan de kant en neemt mappen om alles netjes in te steken voor de volgende dag terug mee te nemen naar school. Floor moet na school op maandag en donderdag naar een psychiater. Op dinsdag en vrijdag naar een psycholoog waar soms een arts bij komt om haar snel te checken en op woensdag en zaterdag gaat ze naar een therapist voor haar hoofd tot rust te brengen. Zondags gaat ze na de middag naar haar meme. De rest van de tijd dat ze over heeft besteed ze aan school. Het eerste half jaar van het schooljaar verloopt heel goed. Ze behaald de beste punten van de klas. Ze heeft op al haar examens een score van boven de 70%. De kerstvakantie verloopt niet zo goed. Maandag de eerste dag van de vakantie beland Floor haar meme in het ziekenhuis. Ze moet beademd worden en de dokters besluiten om haar in kunstmatige coma te leggen. Elke dag gaat het slechter met haar. Tegen vrijdag gaat het heel slecht en wordt ze alleen nog maar in leven gehouden door het beademingstoestel. De dokter vragen aan Floor of ze dat mogen stil leggen want de kans dat ze uit deze coma komt is super klein. Floor besluit om haar meme uit haar lijden te halen en haar te laten gaan. Zondag is het dan haar begrafenis. De week na de begrafenis is heel moeilijk voor Floor. Ze kan het moeilijk verwerken en ze probeert weer 5 keer om zelfmoord te plegen. Deze keer moet ze niet naar het psychiatrisch ziekenhuis. Er komt wel elke dag iemand bij haar thuis langs om haar te controleren hoe het met haar gaat. Heel de kerstvakantie blijft er iemand elke dag langs komen om haar te controleren. Vanaf dat de vakantie voorbij is mag ze gewoon terug naar school zoals normaal en komt er niemand meer langs om haar te controleren. De kerstvakantie was ook een heel moeilijke periode voor Helena en Quinten. Maar met zen allen zijn ze erdoor gekomen en zijn ze nu sterker dan ervoor. 

De rest van het schooljaar verloopt goed. Floor studeert af als beste van haar klas. Ze heeft gemiddeld op elk vak meer dan 70% en is daarmee de beste leerling dat ze ooit in die richting gehad hebben. Na de zomervakantie gaat ze verder studeren om later dieren te verzorgen en ze te redden van op straat. De rest van haar leven gaat goed en ze gaat samen wonen met Quinten en krijgen samen 4 mooi kinderen. 

Einde

Het leven van FloorWhere stories live. Discover now